۱۵ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۲-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۶۶۵۱
انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۲-۱۰-۱۴۰۳

تبلیغ پر دردسر برای بهرام رادان / استفاده از شاه بوف در تبلیغ یک عطر فرانسوی (فیلم)

تبلیغ پر دردسر برای بهرام رادان / استفاده از شاه بوف در تبلیغ یک عطر فرانسوی (فیلم)
تبلیغی برای یک عطر در جنوب فرانسه برای بهرام رادان دردساز شد. تبلیغی که علیرغم ضبط شدن در هفت سال پیش، به تازگی منتشر شده است. انتشار این تبلیغ با انتقاداتی جدی از سوی فعالان محیط زیست مواجه شده است.

فیلم گزارش را این‌جا ببینید

 

عصر ایران ــ تبلیغی برای یک عطر در جنوب فرانسه برای بهرام رادان دردساز شد. تبلیغی که علیرغم ضبط شدن در هفت سال پیش، به تازگی منتشر شده است. انتشار این تبلیغ با انتقاداتی جدی از سوی فعالان محیط زیست مواجه شده است که به دلیل استفاده از یک شاه بوف در آن است. شاه بوف که در این تیزر تبلیغاتی به تصویر کشیده شده است یک پرنده وحشی است. این در حالی است که طبق قوانین جاری، تبلیغات، خرید و نگهداری حیوانات وحشی و حتی اجاره آنها برای تبلیغات، اقدامات غیرقانونی محسوب می شود. دلایل متعددی برای این ممنوعیت وجود دارد، از جمله نگرانی در مورد خروج حیوانات از زیستگاه های طبیعی خود و مسائل اخلاقی مربوط به بهره برداری از حیوانات.

 هنرمندان و افراد مشهور، اغلب از حیوانات وحشی برای جلب توجه مخاطب و تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می کنند. در واقع، استفاده از حیوانات وحشی به این شکل، می تواند به تشویق و عادی سازی نگهداری غیرقانونی آنها منجر شود. مثال های متعددی در این زمینه وجود دارد. برای نمونه، در دسامبر 2017، یک بازیگر به دلیل نگهداری یک میمون کاپوشین - که یک گونه محدود محسوب می شود - با برخورد اداره حفاظت از حیات وحش کالیفرنیا مواجه شد. مورد مشابه دیگر، زنا فورد بود که به دلیل وارد کردن غیرقانونی یک حیوان به ایرلند شمالی، محکومیت دو ساله تعلیقی دریافت کرد. همچنین، پسر او، کایل توماس، تصاویری از حیوانات عجیب و غریب منتشر می کرد که نشان دهنده علاقه او به نگهداری از این گونه حیوانات بود. جو اگزوتیک، که به دلیل تخلفات متعدد مرتبط با گونه های در معرض خطر به 22 سال زندان محکوم شد نیز، مثال دیگری از عواقب نگهداری غیرقانونی حیوانات است.

به تازگی نیز ویدئویی تبلیغاتی مشابه منتشر شده است که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. یک ورزشکار رزمی اعتراف کرده که این حیوان را از کشورهای دور به کشور وارد کرده است. این اقدام نقض آشکار ماده 7 قانون شکار و صید مصوب سال 1346 است که خرید، فروش، تکثیر، پرورش و صدور حیوانات وحشی را ممنوع کرده است.

در گذشته، نگهداری و به نمایش گذاشتن حیوانات وحشی یا گونه های محدود به عنوان نمادی از ثروت و تجمل در نظر گرفته می شد که در شبکه های اجتماعی با لایک ها و بازدیدهای زیادی همراه بود. با این حال، با پیشرفت های اخیر در زمینه امکانات ساخت تبلیغات، دیگر نیازی به استفاده از حیوانات وحشی برای جلب توجه مخاطبان نیست. در نتیجه، زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و قوانین برای دستیابی به جذابیت بیشتر در تبلیغات، غیر منطقی و غیر قابل دفاع است.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asriran کانال 2 youtube.com/@asriran_official/videos
ارسال به دوستان
فرود اضطراری هواپیمای روسیه در مصر وزیر آموزش و پرورش: والدین باید برای مواجهه با چالش‌ها و آسیب های نسل جدید آماده باشند/ لزوم بازنگری اساسنامه انجمن اولیا و مربیان قاتل خاموش ۴۹ نفر را طی ۸ ماه در تهران به کام مرگ فرستاد محیط‌زیست نیشابور: دامداران با بی‌احتیاطی دام هایشان را طعمه پلنگ نکنند بهترین مثال ورزشی برای مفهوم تلاش تا لحظه آخر! (فیلم) ۱۰ حرکت بسکتبال که تاریخ را تکان داد و خیلی ها را عاشق این ورزش کرد(فیلم) مرگ مشکوک دستفروش در درگیری میدان تجریش ۱۴ دسته سوخو تحویل داده شد مادری به اتهام خفه کردن دختر 13 ساله اش محاکمه شد فورد خرسی، ترند جدید هوش مصنوعی؟ (عکس) لابی صهیونیستی"اتحاد علیه ایران هسته ای": رشد 11 درصدی صادرات نفت ایران در سال 2024 به رغم تلاش های گسترده ما اگر این ویژگی‌ها را دارید لب به برنج نزنید / طبع برنج سرد است یا گرم ؟ ؛ مهم‌ترین علائم برنج های تاریخ مصرف گذشته نگاهی آماری به یک مهاجرت خاموش (+اینفوگرافیک) با این کارها سرما نمی‌خورید/ ۴ روش مؤثر برای پیشگیری از سرماخوردگی آخرین وضعیت پلنگ دماوند