۲۹ اسفند ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر ۱۰۳۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۹-۱۱-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۵۶۷۷
انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۹-۱۱-۱۴۰۳

پروژه ساخت تونل زیردریایی غول‌پیکر «لگویی» که دانمارک و آلمان را متصل می‌کند(+عکس)

پروژه ساخت تونل زیردریایی غول‌پیکر «لگویی» که دانمارک و آلمان را متصل می‌کند(+عکس)
این پروژه عظیم ۷ میلیارد دلاری، مسیری زیرآبی برای تردد خودروها و قطارها ایجاد خواهد کرد که جزیره فمارن در آلمان را به جزیره لولاند در دانمارک متصل می‌کند. این تونل شامل یک بزرگراه چهار بانده و یک خط آهن دوخطه خواهد بود و زیرساخت حمل‌ونقل بین دو کشور را متحول می‌کند.

بزرگ‌ترین «تونل لگویی» زیرآبی جهان به‌زودی در اعماق اقیانوس قرار می‌گیرد تا پیونددهنده دانمارک و آلمان باشد.

به گزارش روزیاتو، این پروژه عظیم ۷ میلیارد دلاری، مسیری زیرآبی برای تردد خودروها و قطارها ایجاد خواهد کرد که جزیره فمارن در آلمان را به جزیره لولاند در دانمارک متصل می‌کند. این تونل شامل یک بزرگراه چهار بانده و یک خط آهن دوخطه خواهد بود و زیرساخت حمل‌ونقل بین دو کشور را متحول می‌کند.

پروژه ساخت تونل زیردریایی غول‌پیکر «لگویی» که دانمارک و آلمان را متصل می‌کند(+عکس)

وجه تمایز تونل فمارنبِلت، روش نوآورانه‌ای بوده که برای ساخت آن به کار گرفته شده است. به‌جای حفاری در بستر دریا، این تونل از ۸۹ قطعه پیش‌ساخته تشکیل شده که روی زمین ساخته و سپس در دریا مستقر می‌شوند. این قطعات پس از انتقال به عمق ۴۰ متری دریای بالتیک، به دقت در کنار هم قرار می‌گیرند تا تونلی به طول ۱۸ کیلومتر شکل بگیرد.

فرآیند نصب این قطعات نیازمند دقتی فوق‌العاده است تا همه بخش‌ها کاملاً هم‌راستا باشند و تونل بدون نقص تکمیل شود. هر بخش از این سازه وزنی معادل ۷۳,۵۰۰ تن دارد و طول آن ۲۱۷ متر است، یعنی بیشتر از دو زمین فوتبال استاندارد. ابعاد بزرگ این قطعات باعث شده که کارخانه‌ای ویژه برای تولید آن‌ها ساخته شود.

برای جلوگیری از ورود آب، این قطعات به درزگیرهای ضدآب مخصوصی به نام «دریچه‌های مسدودکننده» مجهز شده‌اند که پس از جای‌گذاری در بستر دریا، کاملاً آب‌بندی می‌شوند.

پروژه ساخت تونل زیردریایی غول‌پیکر «لگویی» که دانمارک و آلمان را متصل می‌کند(+عکس)

برخلاف روش‌های سنتی که تونل‌های زیرآبی با دستگاه‌های حفاری غول‌پیکر در دل زمین ایجاد می‌شوند، در این پروژه از قطعات پیش‌ساخته استفاده شده تا آسیب به محیط زیست دریایی به حداقل برسد. همچنین، برای کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از آسیب به زیستگاه‌های حساس، تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

این تونل نقش مهمی در افزایش ارتباطات شمال اروپا خواهد داشت و امکان تردد آسان‌تر بین دو کشور را فراهم می‌کند. در حال حاضر، عبور از تنگه فمارنبِلت با کشتی بیش از ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. اما با راه‌اندازی تونل، این مسیر تنها در هفت دقیقه با قطار و ده دقیقه با خودرو طی خواهد شد.

پروژه ساخت تونل زیردریایی غول‌پیکر «لگویی» که دانمارک و آلمان را متصل می‌کند(+عکس)

علاوه بر این، زمان سفر ریلی بین کپنهاگ و هامبورگ از ۴.۵ ساعت به ۲.۵ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. اتصال این دو کشور فرصت‌های تجاری بیشتری را هم ایجاد خواهد کرد. این پروژه بزرگ قرار است در سال ۲۰۲۹ تکمیل و افتتاح شود. با بهره‌برداری از تونل فمارنبِلت، این سازه به طولانی‌ترین تونل زیرآبی جهان تبدیل خواهد شد و رکورد تونل اورسوند در سوئد را که ۷.۸ کیلومتر طول دارد، خواهد شکست. این تونل به‌عنوان نمادی از اتحاد اروپا و همکاری‌های بین‌المللی شناخته می شود.

ارسال به دوستان
بلیط هواپیما فلای تودی
برگزاری دو کنکور در سال لغو شد آغاز رزمایش اقتدار نوروزی پلیس در میدان آزادی تماس تلفنی ترامپ - پوتین / موافقت روسیه با آتش بس محدود 30 روزه در جنگ اوکراین هوش مصنوعی جدیدی که قدرت استدلال مغز را شبیه‌سازی می‌کند وضعیت ترافیکی جاده‌های شمالی ، چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ / جاده چالوس یکطرفه شد چهارمین حمله یمن به ناو هواپیمابر آمریکایی هوای تهران «بنفش» شد آجر هنوز جادو می کند(عکس) گوپی‌ های شکم شیشه‌ای، پدیده‌ای شگفت‌انگیز در دنیای زیر آب(+فیلم) از مواد اولیه تا محصول نهایی: فرآیند تولید سرپیچ‌های ملامینی (فیلم) گل فراموش‌نشدنی در سال 1990؛ بازخوانی یک لحظه تاریخی در فوتبال انگلیس! (فیلم) از برگ موز تا برکه ماهی: داستانی از خلاقیت(+فیلم) آیفون تاشو به زودی معرفی می‌شود/ اپل به دنبال انقلابی جدید با گوشی ۲۳۰۰ دلاری! محدودیت طول مدت حکومت سران دولت‌ها در کشورهای مختلف جهان(+اینفوگرافی) درمان سرطان با استفاده از پاسخ ایمنی رد پیوند عضو!