۲۲ فروردين ۱۴۰۴
به روز شده در: ۲۲ فروردين ۱۴۰۴ - ۰۴:۳۰
کد خبر ۱۰۴۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۵-۰۱-۱۴۰۴
کد ۱۰۴۸۶۰۱
انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۵-۰۱-۱۴۰۴

بلاگرها، گردشگری و برند شهری و درسی که باید گرفت / آیا وقت آن نرسیده که ایران هم بلاگرها را جدی بگیرد؟

بلاگرها، گردشگری و برند شهری و درسی که باید گرفت / آیا وقت آن نرسیده که ایران هم بلاگرها را جدی بگیرد؟
متأسفانه، همچنان در کشور برخی نگاه‌های کلاسیک و امنیتی به جامعه بلاگری وجود دارد. اما نمی‌توان نسبت به این فضا که به‌شدت تأثیرگذار است، بی‌تفاوت ماند. فضایی که حتی رسانه‌های جهانی را به چالش کشیده و در داخل نیز نقش و نفوذ آنها روزبه روز افزایش می یابد.

عصرایران ؛  قاسم آل کثیر - حادثه اخیر برای یکی از بلاگرهای مسافر در اهواز و واکنش ویدئویی او به این اتفاق، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت.

این بلاگر، که از حادثه رخ داده خشمگین شده بود در اینستاگرام این موضوع را مطرح کرد. این پست ظرف چند ساعت بیش از یک میلیون بازدید داشت و هزاران کامنت دریافت کرد.

بدون ورود به جزئیات ماجرا، باید توجه داشت که ساختار رسمی کشور باید درک کند که در عصر جدید، بخش مهمی از ذهنیت مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه بلاگرها یا اینفلوئنسرها شکل می‌گیرد.

جهان متوجه تاثیر این طیف بر گردشگری شده است و به‌عنوان نمونه، دبی در ژانویه ۲۰۲۵ با معرفی ویزای طلایی برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا، سیاستی مشخص برای جذب آن‌ها اتخاذ کرد. همچنین، با صدور مجوزهای فعالیت و حتی معافیت مالیاتی، شرایطی را فراهم آورد که این افراد بتوانند آزادانه در این فضا فعالیت کنند.

وزارت میراث فرهنگی ایران نیز لازم است هرچه سریع‌تر با تدوین سیاست‌های مناسب، از ظرفیت بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا در حوزه گردشگری استفاده کند. نباید مانند بسیاری از تکنولوژی‌های مدرن که از آن‌ها غافل ماندیم، در این حوزه نیز از رقبا عقب بمانیم. بی‌توجهی به این فضا می‌تواند به برند گردشگری کشور آسیب جدی وارد کند.

به‌عنوان نمونه، حادثه برای این بلاگر در اهواز، نگاه بسیاری از هم‌وطنان را به خود جلب کرد و تصویری منفی را در فضای مجازی منتشر ساخت. این در حالی است که اهواز در یک ماه اخیر، با برگزاری رویدادهایی همچون جشن های گرگیعان، نوروز و عید فطر، یکی از مفرح‌ترین شهرهای کشور بود.

ستادهای سفر و ادارات میراث فرهنگی می توانند با انتشار فراخوانی برای جذب بلاگرها، از این ظرفیت بهره ببرند. ارائه بسته‌های تشویقی به بلاگرهایی که به خوزستان یا دیگر استان‌ها سفر می‌کنند و در مقابل، استفاده از توان آن‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری،بیش از هر زمان دیگری، ضروری است.

همچنین، می‌توان شماره تماس یا مراکزی مشخص کرد تا بلاگرهایی که به شهرها و استان‌های مختلف سفر می‌کنند، بتوانند مشکلات خود را مستقیماً با مسئولان مطرح کنند یا کانال ارتباطی برای همکاری دو طرفه فراهم شود.

متأسفانه، همچنان در کشور برخی نگاه‌های کلاسیک و امنیتی به جامعه بلاگری وجود دارد. اما نمی‌توان نسبت به این فضا که به‌شدت تأثیرگذار است، بی‌تفاوت ماند. فضایی که حتی رسانه‌های جهانی را به چالش کشیده و  در داخل نیز نقش و نفوذ آنها روزبه روز افزایش می یابد.

برچسب ها: بلاگر ، گردشگری
ارسال به دوستان
بلیط هواپیما فلای تودی
خاموش کردن اینترنت موبایل، شاید راهی برای جوان‌سازی مغز باشد مرتغع‌ترین آبشار تهران کجاست؟ | عکس‌های حیرت‌انگیز این جاذبه طبیعی را ببینید صبح، ظهر، شب چه بنوشیم؟/ دم‌نوش‌ها و نوشیدنی‌های گیاهی عالی برای هر زمان تصویر کمتر دیده شده از سید ضیا ۸ میوه ای که قند پایینی دارند ‌/ قند یک عدد پرتقال چقدر است ؟ کمونیزم یا کمونیسم یعنی شیطان پرستی؟! قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان هنوز فروخته می‌شود و قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار دارد(+عکس) معنای زندگی از نگاه 10 شاعر بزرگ ایرانی : از عشق و لذت تا خرد و مردمداری آمریکا: نشست عمان اولین گام در جهت مذاکره جدی با ایران است تسنیم: مذاکرات مسقط، بعدازظهر شنبه به صورت غیرمستقیم آغاز می‌شود آمریکا: امیدواریم مذاکرات با ایران به صلح منجر شود تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران پیش از شروع مذاکرات غیرمستقیم Blitz یا جنگ رعد آسا چیست؟ (+عکس) معروف ترین زن بلاگر این روزهای اوکراین و جنبش برداشتن پروتز : همه خانم ها شبیه هم شده اند! (+عکس) شکست مذاکرات اسرائیل و ترکیه درباره سوریه