۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۰-۰۳-۱۳۸۹
کد ۱۱۸۱۷۸
انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۰-۰۳-۱۳۸۹

یک استاد به مفتی های وهابی: سبزی بفروشید!

شیخ الدریعی به العبیکان و الکلبانی توصیه کرده است که در بازار تره‌بار سبزی‌فروشی کنند و کار فتوا را به اهلش واگذار نمایند.
العالم: یکی از اساتید دانشگاه در عربستان با فریبکار دانستن فتواهای اخیر مفتی‌های وهابی در این کشور، به آنها توصیه کرد که در بازار تره‌بار مشغول به کار شوند.

شیخ "محمد بن حسن الدریعی" عضو هیات علمی دانشگاه اسلامی "امام محمد‌بن‌سعود" در ریاض، 2 تن از مفتی‌های وهابی به نام‌های شیخ "عبدالمحسن العبیکان " مشاور دربار پادشاهی سعودی و شیخ "عادل الکلبانی" امام پیشین مسجد الحرام را به فریب مردم در امور دینی متهم کرد.

شیخ الدریعی به العبیکان و الکلبانی توصیه کرده است که در بازار تره‌بار سبزی‌فروشی کنند و کار فتوا را به اهلش واگذار نمایند.

الدریعی که در یک برنامه تلویزیونی شبکه ماهواره‌ای (اوطان) سخن می‌گفت، هنگامی که یکی از مخاطبان نظر وی را در خصوص فتواهای این دو مفتی وهابی برجسته عربستان درباره "جواز شیر دادن زنان به بزرگسالان برای محرم شدن با آنها" و فتوای الکلبانی مبنی بر "مجاز بودن رقص و غنا به خاطر شادی نفس" پرسید، با عصبانیت شروع به انتقاد از العبکیان و الکلبانی کرد و گفت: اگر این دو فتوا در زمان شیخ محمد بن ابراهیم و یا شیخ عبدالعزیز بن باز صادر می‌شد، قطعاً دستور می دادند این دو نفر زندانی و زبانشان قطع شود.

العبکیان در فتوای جنجالی خود که در روزنامه الوطن چاپ شد با تحریف احکام اسلامی، مدعی شده بود زنان می‎توانند با شیر دادن به بزرگسالان،‌ به آنها محرم شوند!

این قبیل از فتواهای مفتی‌های وهابی در حالی است که آنها برای استخراج فتوا، به جای احادیث امامان از اظهارات برخی صحابه استفاده می‌کنند و با استفاده از قیاس که در نزد اکثر مسلمانان و همه شیعیان حرام دانسته شده، فتوا می‌دهند.
ارسال به دوستان
عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت