۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۹-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۳۳۳۸
انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۹-۰۴-۱۳۸۹

کارکنان وزارت خارجه اسرائیل: شلوار جین پوشیدیم افاقه نکرد ، حالا اعتصاب می کنیم

وزیر امور خارجه بلغارستان که در اسرائیل به سر می برد، پس از بازدید از موزه "یادفاشیم" متوجه شد که خودروهای تشریفاتی وزارت خارجه اسرائیل ، او را رها کرده اند و مجبور شد از تاکسی استفاده کند!
اعتصاب جمعی از کارکنان وزارت خارجه اسرائیل باعث شد مشکلاتی برای برنامه های دیدار مقامات خارجی از این رژیم به وجود بیاید. 
 
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت، این اعتصاب کارکنان وزارت امور خارجه اسرائیل در اعتراض به میزان دریافتی حقوق خود باعث شد تا مشکلاتی در سفرهای مقامات مختلف به اسرائیل از جمله همسر رئیس جمهور استونی و وزیران خارجه بلغارستان و روسیه صورت بگیرد.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هنگام رسیدن به فرودگاه تل آویو، مجبور شد مدتی منتظر بماند تا تیمی از وزارت اطلاع رسانی اسرائیل ، با تاخیر  اقدامات تشریفاتی معمول در فرودگاه در هنگام ورود مقامات برجسته مانند پهن کردن فرش قرمز یا برافراشتن پرچم کشور مهمان را انجام دهند.

بخشی از کارمندان وزارت خارجه اسرائیل که دست به اعتصاب زده و سرکار خود حاضر نمی شوند می گویند که خواهان افزایش حقوق و دریافتی خود به مانند دیگران همکاران مامور در خارج از اسرائیل هستند.
 
این کارمندان مدتی قبل و پیش از اعتصاب، با نپوشیدن لباس رسمی یا پوشیدن صندل و شلوار جین، بر سر کار خود حاضر شدند ولی نتوانستند توجه مقامات و افکار عمومی را برای تحقق خواسته های خود جلب کنند لذا تصمیم گرفتند که اعتصاب کرده و بر سر کار خود حاضر نشوند.

در همین ارتباط، رانندگان وزارت خارجه اسرائیل هم تصمیم گرفتند تا مهمانان عالی رتبه خارجی را در هنگام برنامه ها و بازدیدها رها کنند .
 
"نیکولای ملادینوف" وزیر امور خارجه بلغارستان که در اسرائیل به سر می برد، پس از بازدید از موزه "یادفاشیم" متوجه شد که خودروهای تشریفاتی وزارت امور خارجه اسرائیل ، وی و هیئت همراه را رها کرده اند لذا مجبور شد از تاکسی استفاده کند.

همچنین "افلین الفیس" همسر رئیس جمهور استونی نیز هنگامی حضور در یکی از رستوران ها،  رانندگان تشریفات وزارت خارجه اسرائیل او و هیئت همراهش را رها کردند.
 
کارکنان وزارت خارجه اسرائیل همچنین تصمیم گرفتند تا سفر وزیر خارجه روسیه به اسرائیل را هم با مانع مواجه کنند لذا روز دوشنبه گذشته هیچ یک از رانندگان و کارکنان وزارت امور خارجه اسرائیل برای استقبال از لاوروف در فرودگاه تل آویو حاضر نشدند و تنها "اسحاق الدان" مسول تشریفات و "دانی ایالون" معاون وزیر خارجه اسرائیل به فرودگاه امدند و به لاوروف خوش آمد گفتند.

سفارت روسیه در تل آویو نیز خودروهایی را برای انتقال وزیر خارجه کشورشان و هیئت همراه وی از فرودگاه اجاره کرد چرا که کارمندان وزارت خارجه اسرائیل از تهیه وسیله برای حمل و نقل لاوروف و هئیت همراه وی امتناع کردند.

این اعتصاب باعث شد تا "عوزی آراد" مشاور امنیت ملی اسرائیل سفر برنامه ریزی شده خود را به روسیه نیز لغو کند.
ارسال به دوستان