۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۰-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۳۴۷۶
انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۰-۰۴-۱۳۸۹

خسرو معتضد: تبعید زندانیان به خارک مربوط به زمان مصدق است ، نه پیشنهادی برای امروز

یک خبرگزاری اخیراً در مطلب سراسر مجعولی مدعی شده است که من در برنامه تلویزیونی "پلی به گذشته" خواستار آن شده ام که زندانیان سیاسی و عادی را به جزیره خارک تبعید نمایند تا در این جزیره کار کنند و آن را آباد نمایند!
در پی انتساب سخنانی به "خسرو معتضد"  با این مضمون که وی خواستار تبعید زندانیان سیاسی و عادی به جزیره خارک شده است ،این پژوهشگر تاریخ با ارسال نامه ای به عصرایران ، خواستار روشنگری در این باره شد.

معتضد در این نامه نوشته است: یک خبرگزاری به نام "سایوک" ، اخیراً در مطلب سراسر مجعولی مدعی شده است که من در برنامه تلویزیونی "پلی به گذشته" خواستار آن شده ام که زندانیان سیاسی و عادی را به جزیره خارک تبعید نمایند تا در این جزیره کار کنند و آن را آباد نمایند!

معتضد با تاکید بر این که چنین سخنی را نگفته ، افزوده است: خبرگزاری مذکور با دغل کاری جعل خبر کرده و موضوع را خلط مبحث بیان نموده است.

وی نوشته است: اینجانب در برنامه تلویزیونی بسیار موفق "پلی به گذشته" ،درباره وقایع 1331 سخنانی گفته ام که متاسفانه برخی افراد با سوء تعبیر ، آنچه از تاریخ روایت کرده ام را به عنوان پیشنهاد من قلمداد کرده اند!

معتضد در ادامه می نویسد: در برنامه تلویزیونی 24 خرداد گفته ام که دکتر مصدق با استفاده از قانون امنیت اجتماعی و اختیارات مجلس به او برای جلوگیری از اشغال ایران به وسیله انگلیس که اوضاع ایران را بسیار خطرناک جلوه می دادند و بی بی سی و رسانه های بریتانیا اعلام می کردند  که ایران در معرض تجاوز ارتش سرخ می باشد، برای ایجاد آرامش در جامعه با استفاده از محبوبیت و اعتبار خود فرمان داد و قانونی تصویب کرد که اسیدپاشان، چاقوکشان، اراذل و اوباش و کسانی که مردم را به آشوب دعوت می کردند یا برای تحریک بیگانگان به موسسات خارجی حمله می کردند تا زمینه دخالت آنها در ایران فراهم آید ، به جزیره خارک تبعید شوند.

این پژوهشگر تاریخ می نویسد: همان طور که ملاحظه می کنید و در فایل تصویری برنامه تلویزیونی مذکور نیز موجود است ، آنچه من گفته ام روایتی صرف از تاریخ بوده است و نه پیشنهادی برای امروز .

معتضد در ادامه تصریح کرده است: زندانیان سیاسی اساساً با آدمکشان و اراذل و مجرمان تفاوت دارند و زندانی سیاسی در قاموس اخلالگران و بزهکاران نمی گنجد من در این خصوص اصلا سخنی نگفته ام و اکاذیب این خبرگزاری را تکذیب می کنم.
به علاوه  جزیره خارک از 1339 تبدیل به پایانه بزرگ نفتی ایران شده و جزیره ای ویران نیست که نیاز به اعزام کسی برای آباد کردن داشته باشد.

معتضد در پایان نوشته است : در شگفتم چگونه برخی افراد می توانند سخنانی را تحریف کنند که میلیون ها بیننده تلویزیونی در ایران و خارج کشور آن را شنیده اند؟


 
ارسال به دوستان
این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟