۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۳-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۳۸۳۹
انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۳-۰۴-۱۳۸۹

دعوت از بانکهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران

وی در عین حال خاطر نشان کرد: ورود بانکهای خارجی در هر کشوری، دسترسی به بازار سرمایه های بین المللی را تسهیل خواهد کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با ابلاغ‌ قانون ورود بانکهای خارجی به کشور ، این سازمان آماده است تا درخواست بانکهای خارجی را بررسی و اجرایی کند.

به گزارش مهر، بهروز علیشیری با بیان اینکه ‌با ابلاغ این قانون راه ورود بانکهای خارجی به کشور باز شده است ،افزود : سازمان سرمایه گذاری آماده است درخواست بانکهای خارجی به کشور را بررسی و در صورت احراز شرایط لازم، تحت قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی از آنها حمایت نماید.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد : با الحاق تبصره 5 به ماده 5 قانون برنامه چهارم و سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در تأمین بانک مشترک ایرانی و خارجی سهم طرف خارجی از سقفهای این ماده مستثنی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون ، دولت جمهوری اسلامی ایران تنها مجاز است با مشارکت خارجی اقدام به تاسیس بانکهای توسعه ای نماید،افزود: براساس این ماده واحده ،  اشخاص حقوقی خارجی با حداقل پنجاه و یک درصد سهام ایرانی، ایرانی محسوب می شوند.

علیشیری در خصوص مزایای ورود بانکهای خارجی به کشور برای بنگاههای اقتصادی، اظهارداشت: ورود بانک های خارجی موجب افزایش کارآیی بانکداری داخلی می شود، رقابت را افزایش داده و با کاهش هزینه ها ،سود را افزایش خواهد داد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد:  ورود بانکهای خارجی در هر کشوری، دسترسی به بازار سرمایه های بین المللی را تسهیل خواهد کرد.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران افزود: بانک های خارجی با توجه به مازادی که در اختیار دارندو همچنین دسترسی آنها به بازارهای بین المللی،منابع اعتباری با ثباتی را برای بخش های تولیدی کشور ، فراهم خواهند کرد.

معاون وزیر اقتصاد از کلیه بانک های خارجی دعوت کرد برای تاسیس بانک ، درخواست خود را برای رسیدگی در هیئت سرمایه گذاری خارجی به این سازمان ارسال نمایند.

وی همچنین از بانک مرکزی درخواست کرد تا مقررات اجرایی و نظارتی روان و شفاف حضور بانک های خارجی را تدارک و ابلاغ کنند.

قانون ورود بانکهای خارجی به کشور مشتمل بر ماده واحد در جلسه علنی چهارم خرداد ماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس به تایید شورای نگهبان رسید.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)