۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۶۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۴-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۶۰۱۰
انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۴-۰۴-۱۳۸۹

عمره نمایندگان با هزینه مجلس

اخوان افزود: اعضاي كميسيون از سوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تشويق شده‌اند، كه هيئت رئيسه اين تشويق را در غالب سفر رايگان و با هزينه مجلس به حج عمره، اعطا كرده است.
فارس: يك عضو كميسيون قضايي مجلس از سفر "اعضاي كميسيون متبوعش با همسرانشان " به حج عمره و "با هزينه مجلس " خبر داد.

نيره اخوان نماينده مردم اصفهان و عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بي‌نظمي‌هاي برخي نمايندگان در رفت‌ و آمد و عدد نداشتن مكرر صحن علني مجلس، گفت: اين مشكل واقعا به معضلي جدي تبديل شده به نحوي كه گاها 193 نماينده بايد منتظر حضور تنها يك نماينده باشند، تا صحن رسميت داشته و بتوان در مورد يك طرح يا لايحه رأي‌گيري كرد.

وي با اشاره به موضوع سفرهاي خارجي نمايندگان گفت: سفرهاي خارجي بايد ساماندهي شوند چرا كه اين موضوع در حضور حداقلي نمايندگان در صحن علني و جلسات كميسيون بي‌تأثير نيست.

عضو كميسيون قضايي مجلس با اشاره به سفر اعضاي كميسيون متبوعش به عربستان نيز اظهار داشت: اين سفر زيارتي بوده و براي انجام مناسك حج عمره طي روزهاي آينده انجام خواهد شد.

اخوان افزود: اعضاي كميسيون از سوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تشويق شده‌اند، كه هيئت رئيسه اين تشويق را در غالب سفر رايگان و با هزينه مجلس به حج عمره، اعطا كرده است.

عضو كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: اين سفر از نظر شرعي مشكل دارد چرا كه از پول بيت‌المال نمي‌توان به حج عمره رفت.

وي در ادامه تاكيد كرد: تصويب و بررسي طرح‌ها و لوايح وظيفه ذاتي كميسيون‌ها است و نمايندگان به خاطر حضور در اين روند، حقوق دريافت مي‌كنند لذا هزينه‌كردن از پول بيت‌المال و اعزام نمايندگان به حج، به هيچ وجه توجيه شرعي ندارد.

عضو كميسيون قضايي مجلس ادامه داد: اين اقدام ممكن است مستقلا با موافقت يا پيشنهاد رئيس مجلس صورت نگرفته باشد چرا كه ممكن است رئيس مجلس با در خواست‌هاي مكرر كميسيون دست به اين اقدام زده باشد؛ از 18 عضو كميسيون خواسته شده تا به همراه همسران خود در اين سفر به طور رايگان حضور داشته باشند.

اخوان اضافه كرد: اين اقدام بدعتي خواهد بود كه ممكن است ادامه‌دار باشد و ما توان پاسخ‌گويي به مردم را در اين باره نخواهيم داشت.
برچسب ها: عمره ، مجلس ، نیره اخوان
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
يك معلم
Netherlands
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۴
0
0
قبول باشد!!!!!!!!!!!!!!!! همين
محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی