۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۸-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۶۷۳۸
انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۸-۰۴-۱۳۸۹

متكي: ايران آماده مشاركت و همكاري با دولت و ملت افغانستان است

وزير امور خارجه با تاكيد بر ضرورت اتخاذ نگاهي نو به مساله افغانستان، بر نگاه جامع سياسي، اقتصادي و امنيتي و استفاده از ظرفيت‌هاي منطقه‌يي و بين‌المللي تاكيد كرد.

منوچهر متكي تاكيد كرد: رويكرد منطقه‌يي حل بحران افغانستان ايجاد كننده ثبات و امنيت در افغانستان و امنيت كلي منطقه است.

به گزارش ايسنا، منوچهر متكي ـ وزير امور خارجه كشورمان ـ كه به منظور شركت در كنفرانس بين‌المللي كابل در افغانستان به سر مي‌برد، دوشنبه در ديدار با حامد كرزاي ـ رييس‌جمهور افغانستان ـ، ضمن بيان اين مطلب ابراز اميدواري كرد كه اين كنفرانس در مسير سپردن امور به دست ملت و دولت افغانستان گام بردارد.

متكي اين موضوع را بهترين شيوه‌ي اداره‌ي امور اين كشور توصيف كرد.

وزير امور خارجه با تاكيد بر ضرورت اتخاذ نگاهي نو به مساله افغانستان، بر نگاه جامع سياسي، اقتصادي و امنيتي و استفاده از ظرفيت‌هاي منطقه‌يي و بين‌المللي تاكيد كرد.

او تصريح كرد كه استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصادي، چهره افغانستان را دگرگون خواهد كرد.

متكي در ادامه خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران هم‌چون گذشته آماده مشاركت و همكاري با دولت و ملت افغانستان است.

وي با اشاره به هدايت و رهنمودهاي رييسان‌جمهور ايران و افغانستان به رويكرد منطقه‌يي افزود: در اين راستا با برگزاري چند اجلاس چندجانبه گام‌هايي برداشته‌ايم كه ايجاد تعهد در همگان و هم‌افزايي از نخستين ثمرات اين رويكرد بوده است.

حامد كرزاي نيز در اين ديدار تصريح كرد: در چند سال گذشته از دوستي با ايران راضي و خوشنود هستيم.

وي ادامه داد: در ارتباط با سفر به كشورها بيش‌ترين ديدارها را از ايران داشتيم.

رييس‌جمهور افغانستان با استقبال از نظرات و ديدگاه‌هاي وزير امور خارجه كشورمان در مورد تاكيد بر رويكرد منطقه‌يي براي حل مسائل افغانستان تصريح كرد: تكميل حلقه‌ي همكاري‌هاي چندجانبه بسيار مهم و حياتي است.

وي با تاكيد بر اهميت همكاري‌هاي سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان تاكيد كرد كه ما به اين‌گونه همكاري‌ها اعتقاد داريم.

كرزاي در پايان تاكيد كرد: آرزوي ما اين است كه شما هميشه در كنار ما باشيد.

متكي قرار است امروز با يونس قانوني ـ رييس مجلس افغانستان ـ نيز ديدار كند.

ارسال به دوستان
عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان