۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۳-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۷۶۴۳
انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۳-۰۵-۱۳۸۹

رشد 17 درصدي منابع بانك سپه

وي به روند كاهشي مطالبات معوق اشاره كرد و گفت: مطالبات معوق بانك در سال گذشته بيش از 12.5 درصد كاهش پيدا كرده كه بيانگر تلاش قابل توجه همكاران در بخش‌هاي مختلف است.

مديرعامل بانك سپه از رشد 17 درصدي جذب منابع اين بانك در سال گذشته خبرداد.

به گزارش ايسنا، حسنعلي قنبري در گردهمايي مديران ارشد اين بانك با بيان اينكه نمي‌توان نقش و فعاليت بانك در بخش بازار سرمايه را ناديده گرفت اظهار كرد: ارزش و رتبه شركت سرمايه‌گذاري اميد بانك سپه به تنهايي بالاتر از كل رتبه بسياري از شركت‌هاي بزرگ در بورس است.

وي با بيان اينكه در بخش جذب منابع، بانك سپه طي سال گذشته رشد 17 درصدي را تجربه كرد گفت: اين رشد با وجود تحريم‌هاي بين‌المللي عليه بانك حاصل شد كه بيانگر تلاش و عملكرد بسيار مناسب همكاران در تمام بخش‌ها است.

وي رشد مانده سپرده‌هاي موثر بانك در سال گذشته را نزديك 20 درصد عنوان و اظهار كرد: آمار و شاخص‌ها نشان مي‌دهد سال گذشته در بخش سپرده‌هاي ارزان‌قيمت بانك رشد 19 درصدي را تجربه كرد.

مديرعامل بانك سپه رشد سپرده‌هاي گران قيمت بانك در سال 88 را بيش از 20.8 درصد عنوان كرد و گفت: با توجه به هزينه‌ بالاي سپرده‌هاي مدت‌دار و گران‌قيمت بايد به سمت جذب سپرده‌هاي ارزان قيمت برويم.

وي نرخ رشد سپرده‌هاي قرض الحسنه بانك سپه در مقايسه با ساير بانك‌ها را بالاتر عنوان كرد و گفت: اين روند بايد همچنان با قدرت ادامه پيدا كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به سياست‌گذاري‌ تخصيص منابع بانك اشاره كرد و گفت: در حاليكه بانك‌هاي ديگر رشد تسهيلات را در دو سال گذشته تجربه كردند بانك سپه به منظور بهبود نسبت منابع به مصارف خود به سمت كاهش پرداخت تسهيلات پيش رفت.

قنبري افزود: نسبت منابع به مصارف بانك كه تا پيش از اين به 180 درصد هم رسيده بود با اعمال سياست ياد شده تعديل و به رقم بسيار مناسب 80 درصد رسيده است. در حال حاضر اين نسبت در بانك شرايطي را به وجود آورده كه مي‌توانيم به راحتي تسهيلات پرداخت كنيم و از منابع‌مان به نحو احسن استفاده كنيم. در تخصيص منابع و پرداخت تسهيلات بايد اصول كارشناسي و اعتبارسنجي مشتريان را به خوبي رعايت كنيم و نبايد با اهمال‌كاري شرايطي را به وجود آوريم كه مطالبات معوق بانك‌ افزايش پيدا كند.

وي به روند كاهشي مطالبات معوق اشاره كرد و گفت: مطالبات معوق بانك در سال گذشته بيش از 12.5 درصد كاهش پيدا كرده كه بيانگر تلاش قابل توجه همكاران در بخش‌هاي مختلف است.

مديرعامل بانك سپه با اشاره به مطالبات بانك به بانك مركزي گفت: با تلاش انجام‌شده، كل اين مطالبات پرداخت و جلوي پرداخت جريمه‌هاي سنگين گرفته شد.

قنبري سياست بانك در بخش پرداخت تسهيلات را گرايش به بخش‌هاي مولد اقتصادي عنوان كرد و گفت: سعي كرديم با پرداخت تسهيلات به بخش‌هاي مولد به ايجاد اشتغال پايدار كمك كنيم.

مديرعامل بانك سپه افزود: مديران ما نبايد خود را تنها مدير جذب منابع بدانند بلكه تجهيز منابع و استفاده بهينه و كارآمد از آن ركن اصلي مديريت و كار در بانك است.

وي در پايان با اشاره به تلاش‌هاي انجام‌شده در بخش بانكداري الكترونيك افزود: تعداد دستگاه‌هاي خود پرداز بانك به 1430 مورد رسيده كه بيانگر رشد چشمگير در اين بخش است و با راه‌اندازي سوئيچ جديد امكان گسترش و توسعه اين فعاليت‌ بيش از گذشته فراهم آمده است.

برچسب ها: منابع ، بانک سپه
ارسال به دوستان