۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۴-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۷۸۹۴
انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۴-۰۵-۱۳۸۹

الله کرم: افراطی ها با بيرون بودن موی خانم‌ها برخورد می کردند، ما موافق برخورد با مانکن ها هستیم

علي رغم اينكه ما معتقد به تذكر لساني در زمينه‌هاي حجاب و عفاف بوديم و ريشه مفاسد فرهنگي را در مشكلات اقتصادي مي‌دانستيم اما اين گروه افراطي با بيرون بودن موي خانم‌ها به شدت برخورد مي‌كرد در حالي كه انصار حزب‌الله موافق برخورد حكومت با افردي است كه در قالب مانكن قصد دارند بدحجابي را در جامعه ترويج كنند.
فارس: يكي از مؤسسان انصار حزب‌الله گفت: در يكي از سايت‌ها ديديم حجاريان در مقابل سوال منافقين كه نظر او را راجع به اعدام‌هاي سال 60 مي‌پرسند، پاسخي نمي‌دهد و اين نشان دهنده اين نكته است كه او هنوز افراطي است.

عبدالحسين ‌الله كرم در برنامه "ديروز، امروز، فردا " در خصوص به وجود آمدن جريان "انصار حزب الله "، گفت: در سال‌هاي اول انقلاب، كشور با سه جريان انحرافي كه بحث‌هاي مختلفي را مانند مخالفت با لايحه قصاص مطرح مي‌كردند رو به رو بود و همين گروه‌هاي مخالف و انحرافي با حضور در صحنه و تجمع در ميدان بهارستان، بهترين راهبرد را براي اعلام حضور در پيش گرفتند.

وي افزود: وقتي امام (ره) براي گروه‌هايي مانند ملي‌گراها حكم ارتداد صادر كردند، حضور مردم در صحنه كليد خورد و حركت اجتماعي "انصار حزب‌الله " نيز آغاز شد.

يكي از مؤسسان انصار حزب‌الله با اشاره به سه رويكرد سياسي، فرهنگي و اقتصادي اين جريان، خاطرنشان كرد: رويكرد ما در حوزه سياست، حمايت از ولايت مطلقه فقيه در مقابل دموكراسي منهاي دين است و در رويكرد اجتماعي نيز طرفدار عدالت‌خواهي در جامعه هستيم.

وي در ادامه با بيان اينكه رويكرد اقتصادي ما در مقابل اصالتِ ثروت قرار دارد، تأكيد كرد: كاخ‌هاي ثروت بدون ريختن كوخ‌ها بنا نخواهد شد و ما در رويكرد اقتصادي‌مان معتقديم كه منافع توده مردم و ضعفا بايد مورد توجه قرار گيرد.

الله كرم با اشاره به دوران سازندگي و بحث تغيير اقتصادي و حذف يارانه‌ها در آن دولت، اظهار داشت: در آن زمان به دليل ويژه‌خواري‌هاي برخي افراد و به وجود آمدن طبقه مرفه كه ناشي از فاصله طبقاتي بود، باعث شد تا جريان حزب الله با آن رويكرد اقتصادي‌اش كه عدالت‌خواهي و دفاع از محرومين بود، در مقابل ثروتمندان آن روز شعار اصلي خود را مبارزه با كاخ‌نشين‌ها و حمايت از كوخ‌نشين‌ها مطرح كند.

وي رويكرد سوم جريان حزب‌الله را در حوزه فرهنگ دانست و بيان داشت: اين گروه به نوسازي فرهنگي پرداخته و گرايش به دعا و فعاليت‌هاي قرآني و بحث مختلف فرهنگي را مورد توجه قرار داده‌اند و در مقابل مكتب سكولاريزم كه معتقد به جدايي نهاد دين و نهاد مدني از يكديگر بود، به دنبال پاسخي براي فطرت‌انسان‌هاست.

يكي از مؤسسان انصار حزب‌الله با اشاره به برجسته‌سازي تفكر اين جريان، افزود: حضور در صحنه حركت مدني است كه همه گروه‌ها در قانون اساسي مي‌توانند بدون حركت مسلحانه در آن شركت كرده و مي‌توانند حرف‌هاي خود را بزنند، انصار حزب‌الله هم در قالب بيانيه‌ها و مقالات و شعارها به برجسته‌سازي‌ تفكر خود پرداخته و برخورد با اباهه‌گري از رويكردهاي اصلي ما بود.

وي با بيان اينكه حزب‌الله در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي با هركسي كه ساختار شكني كند مقابله خواهد كرد، گفت: هر گاه ولايت فقيه و مبادي دين به خطر بيفتد چه از طريق ساختارگراها باشد و چه از طريق ساختارشكن‌ها، ما در مقابل آن مي‌ايستيم و فرقي هم ندارد چه كسي در مقابل قرار دارد.

الله‌كرم در ادامه تصريح كرد: هنگامي كه عدالت اجتماعي توسط هر دولت، جريان يا گروهي به خطر افتد و كسي بخواهد نظام را به اصالت ثروت و رويكرد سكولاريزم برگرداند يا عرصه‌هاي مختلفي مانند آزادي جنسي و فمينيستي و آزادي ديني را كه توسط بعضي از انسان‌هاي كاذب گفته ‌مي‌شود، مطرح كند با آنها مقابله خواهيم كرد.

وي به تقابل دو جريان جهاني يعني مكتب اسلام ناب محمدي (ص) و تئوري سلطه نظام مادي غرب اشاره كرد و بيان داشت: اين دو جريان فكري مقابل يكديگر بوده و هر دو در درون خود مواضعي دارند مانند اينكه نظام مادي غرب در اقتصاد به اصالت ثروت معتقد بوده و مكتب اسلام ناب محمدي (ص) به دنبال برقراري عدالت اجتماعي است.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت: ملت ايران در اوايل دوران پس از جنگ تحميلي سعي داشت نوعي از سازندگي را در پيش رو قرار دهد و در اين راستا فعاليت‌هاي همه جانبه‌اي نيز صورت گرفت.

وي در ادامه تأكيد كرد: در برنامه اول متوجه شديم كه جريان مديريت بسيجي كه در جبهه موفق بوده به كار گرفته نمي‌شود و يك بخش دمكراتيك كه در غرب تحصيل كرده، حاكم شده و در جريان مديريتي كشور از تكنوكرات‌ها استفاده كردند.

يكي از مؤسسان انصار حزب الله با اشاره به اينكه ما در يك وقفه زماني در دوران سازندگي شاهد افزايش فاصله طبقاتي در جامعه شديم، خاطرنشان كرد: در اين هنگام ما دچار ترديدهاي حضور در صحنه شديم كه موجب شد فقر فزاينده ايجاد شده و طبقه مرفه پديد آيد.

وي با بيان اينكه طبقه مرفه حتي فرهنگ فخر فروشي را هم بلد نبوده و به قول برخي افراد با ماشين‌هاي مدل بالاي خود تك چرخ مي‌زدند، تصريح كرد: در مقابل توده فقير و محروم جامعه كه در اثر اين شكاف وضع پايين‌تري داشته و قدرت خريدش نيز كاهش پيدا كرده، دچار نوعي سرخوردگي شد و يك وضعيت نامطلوبي را به وجود آورد و اگر حزب‌الله زودتر متوجه مي‌شد فرصت را به تكنوكرات‌ها نمي‌داد تا در عرصه سياست وارد شوند.

الله‌كرم با اشاره به وجود گروه شبه‌ حزب‌الله گفت: اشتباهات انصار حزب الله باعث شد جرياني شبه ما به وجود آيد و عملكردشان موجب شد تا زماني كه خواستيم در مقابل ويژه‌خواري بايستيم و مبارزه كنيم، ديگران ما را افراطي بخوانند.

وي در ادامه اظهار داشت: جرياني كه شبه انصار حزب الله با نفاق روي كارآمد، عملكردش راديكالي بود اما جريان ما نفاق نداشته و افراطي و راديكالي نبود.

اين فعال سياسي به عملكرد اشتباه جريان شبه حزب‌الله اشاره كرد و افزود: علي رغم اينكه ما معتقد به تذكر لساني در زمينه‌هاي حجاب و عفاف بوديم و ريشه مفاسد فرهنگي را در مشكلات اقتصادي مي‌دانستيم اما اين گروه افراطي با بيرون بودن موي خانم‌ها به شدت برخورد مي‌كرد در حالي كه انصار حزب‌الله موافق برخورد حكومت با افردي است كه در قالب مانكن قصد دارند بدحجابي را در جامعه ترويج كنند.

وي با تأكيد بر اينكه بررسي مفاسد فرهنگي ريشه سياسي دارد، بيان داشت: در دوران فتنه برخي با بازگشت به اسلام آمريكايي و مكتب سكولاريزم وفاداري خود را به صاحبان اين تفكر نشان داده و ما بايد با بصيرت مردم را آگاه كرده و كف خواسته‌هايمان برخورد با سران فتنه از طريق قانون است.
اين استاد دانشگاه خاطرنشان ادامه داد: جريان حزب‌الله انزجار دروني و قلبي خود را در طرح لساني بيان كرده و خواستار محاكمه سران فتنه است.

الله كرم با بيان اينكه لباس شخصي‌ها افراد و گروه‌هاي مختلفي هستند، افزود: اين گروه به قشر خاصي اختصاص ندارد، مثلا در ماجراي كوي دانشگاه ما سه نوع خبرنگار داريم كه در صحنه حضور داشتند مانند خبرنگاران صدا و سيما، خبرنگاران خارجي و خبرنگاران مطبوعاتي همچنين در قشر دانشجو كه عده‌اي مخالف، عده‌اي موافق و بعضي از دانشجويان بي‌تفاوت بودند در بين آحاد جامعه هم همينگونه مشاهده مي‌شد كه همه اين گروه‌ها شامل لباس شخصي‌ها مي‌شوند.

وي با اشاره به برخي افراد و گروه‌هاي سياسي كه مي‌خواهند در مقابل هزينه كمتر سود بيشتري دريافت كنند، تصريح كرد: جريان‌هاي حق‌طلب و جريان‌هايي كه در سه بعد عدالت‌خواهي، ولايت‌مداري و بحث نوع‌سازي معنوي و دفاع از جريان فكري ديني فعاليت مي‌كنند موجب مي‌شود سكولارها با آنها برخورد كنند مانند شب‌هاي قدر كه مردم زيادي شركت مي‌كنند اين جريان‌ها قصد دارند به نوعي اين مردم را بدنام كنند.

اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: هنگامي كه ويژه‌خواران به كار خود ادامه مي‌دهند و گروهي بخواهد از حقوق حقه خود دفاع كند در مقابل اعتراض آنها مي‌ايستند و به اين جريان لقب افراطي‌ها مي‌دهند.

وي در ادامه افزود: نمونه عيني اين صحبت در 30 خرداد سال 60 بود كه عده‌اي ريختند بيرون و كساني كه شبه حزب‌الله بودند گفتند ما برنامه‌هاي آنها را به هم زده‌ايم و به همين دليل اسلحه كشيدند و كودتا كردند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به حادثه 18 تير سال 78، بيان داشت: همين اتفاقات در تير 78 افتاد و سه روز اغتشاشات كل تهران را فراگرفت، افرادي ماشين آتش زدند و چادر زن‌ها را كشيدند كه مانند همين اتفاق در خرداد 88 و در فتنه اخير نيز تكرار شد و ديديد به كسي رحم نكردند و بانك و سطل آشغال را آتش زدند و اين نمود خشونت‌طلبي كساني بود كه طرفدار دمكراسي بودند.

وي با اشاره به به جريان موسوم به خط امام كه دوراني روحانيت بارز را متهم به اسلام آمريكايي مي‌كرد، خاطرنشان كرد: بعدها خود اين گروه دچار يك استهاله ايدئولوژيك شدند و از خط امام كه استكبارستيزي و ظلم ستيزي بود دست برداشته و دو دولت در فلسطين را پذيرفتند و همچنين شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل را نفي كردند و معلوم نبود از اسرائيل چه خواسته‌اي دارند.

يكي از مؤسسان انصار حزب‌الله با بيان اينكه مظلوم نمايي افراد و گروه‌ها تا حدي در رأي ‌دادن ملت ايران تاثير گذار بوده است، گفت: ترور حجاريان و مظلوم نمايي خاتمي موجب شد تا مردم دوباره به او رأي دهند.

وي ادامه داد: البته مردم ايران عدالت‌خواه هستند و به همين دليل در سال 76 چون فكر مي‌كردند خاتمي و دوستانش در خط امام و استكبار ستيز هستند به وي رأي دادند.

الله كرم رأي مردم به احمدي‌نژاد را روي‌برگرداندن از اين جريان دانست و تاكيد كرد: اكنون اصول‌گرايي موردنظر ملت ايران است و مردم به دنبال فردي مي‌گردند كه ساده‌زيست باشد و مثل مردم زندگي كند كه امروز خدمت را در چهره احمدي‌نژاد پيدا كرده و ديدند كه او براي قدرت فعاليت نمي‌كند و نشان داده است انگيزه الهي و اخلاص در عمل دارد.

وي در خصوص فتنه سال گذشته، اظهار داشت: بايد با اصلاح‌طلبان همچون جريان ملي‌گرايي و نهضت آزادي برخورد كرد زيرا در دوران فتنه عملكرد ميانه‌روها و افراطي هاي اصلاحات نشان داد آنها نه تنها با دشمن مرزبندي ندارند بلكه براي آنها بستر سازي نيز مي‌كنند.

اين فعال سياسي با بيان اينكه اگر مردم وارد جريان اغتشاش نمي‌شدند ما اكنون جايگاه بالايي در جهان داشتيم، ادامه داد: ملت همه اين مسائل را از ديد سران و اصحاب فتنه مي‌بينند نه از مردمي كه در وهله اول حرف تقلب را زدند و سران فتنه نتوانستند دليلي براي طرفداران خود مبني بر تقلب بياورند.

وي كف خوسته‌هاي مردم را محاكمه سران اغتشاشات دانست و تأكيد كرد: شكل اعترافات برخي از اصلاح‌طلبان مثل حجاريان، ابطحي و عطريانفر كه اظهار‌ پشيماني كردند در حقيقت بازگشت به ميانه‌روي بود.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: در يكي از سايت‌ها ديديم حجاريان در مقابل سوال منافقين كه نظر او را راجع به اعدام‌هاي سال 60 مي‌پرسد پاسخ نمي‌دهد و اين نشان دهنده اين نكته است كه او هنوز افراطي بوده و اگر در تلويزيون اظهار پشيماني كرده حقيقت ندارد.

وي موضع گيري اخير خاتمي را در مقابل برخي مسائل بي‌فايده خواند و تصريح كرد: اين افراد آن روزي كه اسرائيل از آقاي موسوي اسم مي‌برند و مي‌گويند از آنها حمايت مي‌كنيم بايد مرزبندي با دشمن مي‌كردند.

اين فعال سياسي با بيان اينكه سازمان مجاهدين انقلاب از 6 ماه پيش از انتخابات بحث تقلب را مطرح كرده بود، خاطرنشان كرد: آنها با بيانيه‌ها و مقالات خود فضا را غبرآلود كرده و مشاهده كرديم فردي مانند مهاجراني كه وزير و معاون خاتمي بوده اكنون در بي‌بي‌سي نقش يك كارشناس را براي آنها ايفا مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه عاشورا سكولاريزم را شكست داده است، تأكيد كرد: در 6 دي سال 88 فتنه‌گران با نمادهاي حسيني مانند پرچم و تكيه‌ها درگير شده و آنجا را به آتش كشيدند و در 9 دي آن گونه شكست خوردند بر همه جهان معلوم شد دمكراسي اسلامي بالاتر از همه دمكراسي‌هاي دنيا است.

الله كرم در پايان با اشاره به قطعنامه 1920 اظهار داشت: احمدي‌نژاد با نفي اين قطعنامه انقلابي در سياست خارجي به وجود آورد.
ارسال به دوستان