۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد ۱۲۹۲۱۲

كمالي: مشكلي براي خروج بازيكنان ملي‌پوش مشمول وجود ندارد

وي گفت: در رابطه با خروج بازيكنان ملي پوش چه‌ آنهايي كه خدمت سربازي را انجام داده‌اند و چه آن دسته كه نگذرانده‌اند، مشكلي وجود ندارد.
مدير مشولان ستاد كل نيروهاي مسلح با رد صحبت‌هاي رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: مشكلي براي خروج بازيكنان ملي‌پوش مشمول خدمت سربازي از كشور وجود ندارد.

سردار موسي كمالي در گفت‌وگو با فارس، در مورد صحبت‌هاي مشحون مبني بر مشكلات خروج بازيكنان تيم ملي بسكتبال اظهار داشت: جاي تعجب دارد كه رئيس فدراسيون بسكتبال گفته است نمي‌دانيم بايد مشكل خروج بازيكنان را از كجا بايد پيگيري كنيم.

وي گفت: در رابطه با خروج بازيكنان ملي پوش چه‌ آنهايي كه خدمت سربازي را انجام داده‌اند و چه آن دسته كه نگذرانده‌اند، مشكلي وجود ندارد.

مدير مشولان ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: پيگيري خروج بازيكنان مشمول را دفتر امور مشترك فدراسيون‌هاي ورزشي بر عهده دارد و چندين بار نيز مسئولان اين دفتر را دعوت كرديم و مشكلات خروجي بازيكنان مشمول را از آنها پرسيديم كه آنها اعلام كردند همكاري خوبي با سازمان نظام وظيفه دارند و مشكلي وجود ندارد.

وي افزود: تاكنون مشكلي در مورد خروج بازيكنان اعلام نشده است و اگر فدراسيون بسكتبال مشكلي دارد چرا از طريق مراجع قانوني پيگيري نمي‌كند و مشكلش را با ما در ميان نمي‌گذارد تا آن را به سرعت حل كنيم؟

كمالي در مورد اينكه رئيس فدراسيون بسكتبال گفته بود، با تلاش فراوان يكي از بازيكنان را به خارج اعزام كرده است و همكاري لازم صورت نگرفته است، عنوان كرد: اين موضوع را قبول نداشته و قصد داريم يك جلسه ديگر را با دفتر امور مشترك فدراسيون‌ها در مورد همين موضوع برگزار كنيم. ما تنها از خروج بازيكناني جلوگيري مي‌كنيم كه مرتكب غيبت شده‌اند و در موعد مقرر خود را معرفي نكرده‌اند و در اين رابطه نيز هيچ اغماضي نمي‌كنيم.

وي تاكيد كرد: هم سازمان تربيت بدني و هم فدراسيون‌ها نبايد انتظار داشته باشند كه ما با مشمولان غايب همكاري و كمك كنيم. باز هم اعلام مي كنيم‌ هيچ مشكلي در مورد مشمولاني كه غيبت نداشته‌اند وجود ندارد و تاكنون نيز هيچ گزارشي به ما منعكس نشده است.

وي عنوان كرد: تمام فدراسيون‌هاي ورزشي مي‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده كنند و بازيكناني كه در تيم ملي حضور دارند و سرباز هستند با درخواست از نظام وظيفه مدت خدمت سربازي آنها در اردوها و مسابقات تيم ملي مي‌گذرد.

مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: نمي‌دانيم چرا فدراسيون بسكتبال از اين قانون استفاده نكرده و درخواستي را براي استفاده از سربازان قهرمان به ما نداده است. اگر در اين ميان قصوري وجود داشته است، متوجه فدراسيون بسكتبال است و نبايد آن را به نيروهاي مسلح ارتباط داد.

وي افزود: اگر از قانون اطلاعي نداشتند، بايد پرس و جو مي‌كردند و نبايد اين صحبت‌ها را مطرح مي‌كردند كه با مطرح كردن مشكلات دشمنان‌شان افزايش مي‌يابد.

كمالي در پايان گفت‌وگو با فارس اعلام كرد: در هر صورت ما براي خروج سربازان قهرمان مشكلي نداريم و كمال همكاري را انجام مي‌دهيم.
ارسال به دوستان