۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد ۱۳۰۱۹۳

آيا او به تحریم بی‌بی‌سی پایان می‌دهد؟

طبق قانون جدید لیگ برتر، همه مربیان باید با دارندگان حق پخش، از جمله بی‌بی‌سی صحبت کنند، یعنی فرگوسن چاره‌ای ندارد جز این که تحریمش را پایان دهد مگر آن که آماده جریمه‌های بعدی باشد.
گل – سر الکس فرگوسن به پایان دادن تحریم شبکه بی‌بی‌سی می‌اندیشد. او از سوی لیگ برتر و اتحادیه مربیان لیگ تحت فشار قرار گرفته است.

لیگ برتر به منچستریونایتد نامه نوشته و به آنها گفته اگر او برنامه‌های «مسابقه روز» و Radio 5Live بی‌بی‌سی را نادیده بگیرد و با آنها مصاحبه نکند، با جریمه‌هایی روبرو خواهد شد.

اقدام فرگوسن برای تحریم بی‌بی‌سی در سال 2004 آغاز شد، زمانی که برنامه پانوراما مستندی درباره کارهای تجاری جیسون، پسر او نشان داد که در آن هنگام مدیر برنامه‌های بازیکنان فوتبال بود.

بی‌بی‌سی هرگز از فرگوسن و خانواده او عذرخواهی نکرد و مربی یونایتد هم پس از نمایش آن برنامه تصمیم گرفت دیگر هیچ مصاحبه‌ای با شبکه‌های بی‌بی‌سی انجام ندهد و به جای خود دستیارش را برای مصاحبه بفرستد.

فرگوسن در سال 2007 گفته بود: «بی‌بی‌سی از آن شرکت‌هایی است که هرگز عذرخواهی نمی‌کنند. آنها هرگز پوزش نمی‌خواهند. آنها بسیار متکبر و گستاخ هستند. آنها برنامه‌ای درباره پسر من ساختند که سرشار از مطالب بی‌پایه و چرند بود. همه این مطالب را خودشان به صورت تقلبی ساخته بودند. آنها به شدت با آبروی پسر من بازی کردند و او نباید هرگز با چنین اتهاماتی روبرو می‌شد. اما چنین سازمان بزرگی هرگز به معذرت‌خواهی نمی‌اندیشد. آنها حتی برایشان مهم نیست ازشان درخواست غرامت کنید یا نه، چون بسیار بزرگ هستند و از بیمه بهره می‌برند. آنها کاری ندارند و به کارشان ادامه می‌دهند و این حقیقت بسیار غم‌انگیز است.»

اما ریچارد بوان، مدیر اجرایی اتحادیه مربیان لیگ تلاش کرده مربی یونایتد موضع آرام‌تری اتخاذ کند و حتی لیگ برتر تهدید کرده اگر فرگوسن بی‌بی‌سی را باز هم نادیده بگیرد با جریمه روبرو خواهد شد.

طبق قانون جدید لیگ برتر، همه مربیان باید با دارندگان حق پخش، از جمله بی‌بی‌سی صحبت کنند، یعنی فرگوسن چاره‌ای ندارد جز این که تحریمش را پایان دهد مگر آن که آماده جریمه‌های بعدی باشد.

فرگوسن البته در سال 2007 تحریم خود را به صورت موقتی شکست و در برنامه اهدای جوایز «شخصیت ورزشی سال»، کار معرفی سر بابی رابسون را به عهده گرفت. رابسون در آن برنامه جایزه یک عمر دستاورد را گرفت.
ارسال به دوستان