۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد ۱۳۱۶۱۰

قهرماني بهترين انتخاب براي ديدار استقلال و استيل‌آذين بود

رئيس كميته داوران درباره انتقادهايي كه از نحوه قضاوت قهرماني مي شود گفت:با توجه به جو بازي و همانطور كه همه ديدند به نظر من قهرماني بهترين انتخاب براي اين بازي بود چون داور كم تجربه نمي توانست بازي را كنترل كند.
 فارس: رئيس كميته داوران فدراسيون گفت: باتوجه به جو مسابقه، قهرماني بهترين انتخاب براي قضاوت استقلال و استيل آذين بود.

 مسعود عنايت درباره قضاوت ديشب سعيد مظفري زاده در بازي نفت و پرسپوليس، عنوان كرد: در صحنه‌اي كه بازيكنان نفت به شدت به مظفري زاده اعتراض كردند، بايد بگويم كه بازيكنان نفت با اينكه مي دانستند فاصله رعايت نشده؛ اما به توپ ضربه زدند و صبر نكردند تا بازيكنان پرسپوليس فاصله را رعايت كنند.

وي ادامه داد: وقتي اين صحنه به يك ضدحمله تبديل شد، بازيكنان نفت به شدت اعتراض كردند؛ ولي داور به درستي بازي را ادامه داد. اخطاري هم كه به بازيكن نفت داده شد، بر اساس قانون بود و داور درست عمل كرد.

عنايت با اشاره به اينكه اخطارهاي زياد داور در بازي نفت و پرسپوليس درست بوده است، گفت: در ثانيه هاي پاياني نيمه اول، بازيكن نفت در محوطه جريمه به زمين افتاد كه از روي تصوير تلويزيوني نمي شود به راحتي قضاوت كرد. مظفري‌زاده هم به خاطر ضد حمله شدن سريع از صحنه كمي دور بود.

رئيس كميته داوران درباره صحنه‌هاي بازي استقلال و استيل آذين، تصريح كرد: آناليز ويديويي قضاوت ديدار استقلال و استيل آذين را با حضور خسروي ناظر داوري بازي انجام داديم كه قضاوت محسن قهرماني را خوب ارزيابي كرديم.

مسعود عنايت ادامه داد: بازي حساس و پر برخوردي بود. مسلما داور كار راحتي براي قضاوت نداشت. در كل، قهرماني بازي پر برخورد و حساس را خوب مديريت كرد و اوج كار او برخوردهاي بازيكنان پس از به ثمر رسيدن گل تساوي استقلال بود. در آن صحنه هاي درگيري قهرماني بسيار خوب مديريت كرد. اخطار و اخراج از ابزارهاي داوري است و در چنين صحنه هايي داور بايد به فكر كنترل بازي باشد.

وي اظهار داشت: نظير چنين صحنه هايي در بازي هاي بين المللي يا ليگ هاي اروپايي را ديده ايم كه داوران به جاي دادن اخطارها به فكر كنترل بازي بوده اند. چون زندي شروع كننده درگيري و محرك بود، به درستي اخراج شد. داور در گزارشش آورده كه زندي به يكي از بازيكنان استقلال فحاشي كرده و دليل اخراج او را فحاشي اش ذكر كرده است. درباره صحنه هاي درگيري، كميته انضباطي و سازمان ليگ مي توانند ورود كرده و به تخلفات رسيدگي كنند.

رئيس كميته داوران درباره انتقادهايي كه از نحوه قضاوت قهرماني مي شود گفت:با توجه به جو بازي و همانطور كه همه ديدند به نظر من قهرماني بهترين انتخاب براي اين بازي بود چون داور كم تجربه نمي توانست بازي را كنترل كند.
ارسال به دوستان