۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد ۱۳۱۸۷۸

اخراج بیخ گوش برخی مربیان

عصر ایران ورزشی- وقتي استحكام پايه‌هاي صندلي رياست باشگاه‌ها با نتايج رقم خورده ارتباط مستقيم پيدا مي‌كند، عامل ثبات نيمكت تيم‌هاي ليگ برتري هم تا حد قابل ملاحظه‌اي كاهش مي‌يابد. با اينكه تنها چهار هفته از ليگ دهم حرفه‌اي گذشته، شش مربي در تيررس مديراني قرار گرفته‌اند كه احساس خطر كرده‌اند.


رسول كربكندي:

محروميت چند مربي مطرح ليگ برتري اين فرصت را به رسول كربكندي داد تا پس از چند سال گوشه‌نشيني يك‌بار ديگر در قامت سرمربي يك تيم ليگ برتري ظاهر شود. او البته پس از نتايج قابل اعتنايي كه با صبا رقم زد به راه‌آهن پيوست و موقعيت تازه‌اش را به مخاطره انداخته است. سه باخت و يك تساوي در چهار هفته گذشته بيشتر از آنكه دليل فني داشته باشد محصول سياست‌هاي باشگاه راه‌آهن در فصل نقل و انتقالات است.

 هماهنگ كردن 16بازيكني كه به تازگي جذب شده‌اند بازه زماني مشخصي را مي‌طلبد و كربكندي همچنان در مرحله شناخت قابليت‌هاي بازيكنان جديدش به سر مي‌برد. محمد حسن انصاري‌فرد طي دوران مديريتش در باشگاه راه‌آهن به حدي مربي عوض كرده كه در بين مربيان داخلي و خارجي عملا گزينه‌اي باقي نمانده است. او مي‌تواند به كربكندي اين فرصت را بدهد كه تجربه مربيگري‌اش در صبا را اين بار در راه‌آهن تكرار كند اما ايستادن پاي كربكندي شايد به قيمت بركناري خودش تمام شود. باخت احتمالي راه‌آهن مقابل پرسپوليس در هفته پنجم اوضاع را براي كربكندي و انصاري‌فرد بحراني مي‌كند.

 
***اكبر ميثاقيان:

خاطره خوشي كه از اكبر ميثاقيان در ذهن طرفداران شهرداري تبريز باقي مانده با چند نتيجه نامطلوب مكدر نمي‌شود. ميثاقيان موفق شد بدون باخت و پس از يك دهه شهرداري تبريز را به سطح اول فوتبال ايران برگرداند. او كه پس از اين ركورد منحصر به فرد محبوبيت ويژه‌اي نزد اهالي فوتبال تبريز پيدا كرده تبحر ويژه‌اي در حفظ تيم‌هاي در حال سقوط دارد اما اگر روند كسب يك امتياز از يك بازي ادامه پيدا كند، مديران باشگاه از او قطع اميد مي‌كنند.

 
***محمد احمد‌زاده:

از وقتي عطاي كار در ملوان را به لقايش بخشيد و آينده مربيگري‌اش را در تيم‌هاي ديگر جست‌وجو كرد عملا حرفي براي گفتن نداشته. فصل گذشته عده‌اي سقوط مقاومت سپاسي را به پاي احمدزاده گذاشتند. او براي رد چنين ذهنيتي سرمربيگري پيكان را پذيرفت اما نتايج فاجعه‌بار تيمي كه خودش بسته اين ذهنيت را تقويت كرده است. احمدزاده در اين هفته محكوم به برد استقلال است و چنانچه باخت پيكان رقم بخورد مديران اين باشگاه با كسب يك امتياز از پنج بازي هيچ توجيهي براي نگه داشتن او نخواهند داشت.

 
***محمد مايلي‌كهن:

بيشتر از نتايج نااميدكننده سايپا در چهار هفته گذشته، مجادلات محمد مايلي‌كهن با افراد مختلف است كه باعث شده مديران اين باشگاه به گزينه‌هاي جديد فكر كنند. مايلي‌كهن طي يك ماه گذشته درگيري‌هاي كشداري با مديران فدراسيون فوتبال و علي دايي داشته و توصيه مديران بالادست براي حفظ آرامش باشگاه را هم نپذيرفته است.

 تنها دلخوشي مديران باشگاه سايپا، بها دادن مايلي‌كهن به بازيكنان جوان بود كه آن هم پس از تبعيد كريم انصاري‌فرد به سكوها رنگ باخت. سايپا با يك امتياز از چهار بازي در مكان پانزدهم جدول ايستاده و باخت مقابل ملوان در هفته پنجم اوضاع مايلي‌كهن را وخيم‌تر مي‌كند.




***صمد مرفاوي:


 اگرچه پيروزي پرگل مقابل شهرداري تبريز، مس را موقتا از بحران خارج كرد اما براي عبور از بحران و به فراموشي سپردن سه باخت پي‌درپي در سه هفته اول ليگ برتر يك نتيجه قابل اعتناي ديگر لازم است. شانس بزرگ مرفاوي اين است كه استيل ‌آذين در هفته پنجم بدون زندي، علي كريمي و كعبي به ميدان مي‌رود. با اين حال بعيد به نظر مي‌رسد مرفاوي پس از باخت احتمالي به استيل‌آذين هم بركنار شود اما مصاف با فولاد در هفته ششم شايد آخرين حضور مرفاوي روي نيمكت مس كرمان باشد.

 


***فراز كمالوند:


در دو بازي گذشته كه تراكتورسازي در تبريز ميزبان حريفانش بوده، تماشاگران متعصب تبريزي از تماشاي بازي‌‌هاي تيم‌شان محروم بودند و براي ارزيابي موقعيت فراز كمالوند بايد منتظر واكنش تماشاگران تبريزي در هفته ششم باشيم. به سياهه مربياني كه روي لبه تيغ قرار دارند مي‌توان نام حميد استيلي و حسين فركي را هم اضافه كرد.

 
ارسال به دوستان