۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۲۸۱۸
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۲-۰۶-۱۳۸۹
کد ۱۳۲۸۱۸
انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۲-۰۶-۱۳۸۹

ترس نماینده کویتی از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر: خدا رحم کند / عصرایران: از کی تا حالا اتم شناس شده ای؟

برخی دولت های خلیج فارس که سپر موشکی در منطقه مستقر می کنند تا بلکه جلوی حملات بازدارنده ایران به اسرائیل را بگیرند، بهتر است در عملکرد خود تجدید نظر کنند.
یک نماینده معروف پارلمان کویت در مطلبی در یکی از روزنامه های این کشور از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران، ولید طباطبایی در مقاله ای با عنوان "بوشهر... چرنوبیل خلیج ع رب ی" که در روزنامه الوطن به چاپ رسید  در امنیت نیروگاه اتمی بوشهر نیز ابراز تردید کرد.

طباطبایی که بارها با انتقاد از کاربرد عبارت خلیج فارس ، مقامات کویتی را به باد انتقاد گرفته است در مطلب خود می نویسد: از این به بعد می بایست دستهایمان را روی قلبمان قرار دهیم و منتظر راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر باشیم. نیروگاهی که تنها 240 کیلومتر با سواحل کویت فاصله دارد. نیروگاهی که در ساحل خلیج (فارس) قرار دارد . دریایی که در همه زمینه های آب، غذا و کالاهای مختلف، منبع روزی ماست. این دریا همچنین تنها راه صادرات نفت ماست.

در ادامه این مطلب می خوانیم: اگر نیروگاه اتمی بوشهر، نشت کند. فقط خدا می داند که حیات و زندگی در کویت بلکه در همه کشورهای حاشیه خلیج (فارس) چگونه ادامه خواهد یافت. نیروگاه اتمی بوشهر در فضایی راه اندازی می شود که بسیار نگران کننده است. ایرانی ها طرح های هسته ای خود را بیشتر از اینکه بر پایه نیاز اقتصادی یا پیشرفت فناوری به پیش ببرند ، بر پایه جنجال های سیاسی جلو می برند.
 
طباطبایی اضافه می کند: ایرانی ها تلاش می کنند تا زنجیره ای از تاسیسات متنوع هسته ای را ایجاد کنند. برنامه هسته ای ایران در سایه تحریم فناوری غربی اجرایی می شود به همین دلیل ایرانی ها مجبور شدند تا از منابع مختلف تجهیزاتی را تهیه کنند. همچنین سران ایران برای راه اندازی طرح های هسته ای در سریع ترین زمان ممکن اعمال فشار می کنند. تخصص محدود ایرانی ها، تجهیزات غیرقابل اطمینان در اختیار آنها و تحریم فناوری غربی علیه ایران، محیط بسیار خطرناکی را ایجاد می کند و باعث می شود احتمالات خطرناکی درباره نشت هایی از تاسیسات هسته ای ایران مطرح شود که هزینه آن را در درجه نخست کویت باید بپردازد.

این نماینده سلفی در پارلمان کویت ادامه داد: این موضوع را نیز باید اضافه کنیم که یکی از سناریوهای مطرح شده برای نیروگاه اتمی بوشهر این است که اسرائیل از طریق مزدوران خود حادثه یا آتش سوزی در این نیروگاه ایجاد کند تا منجر به نشت رادیواکتیوی شود و در نتیجه سران ایران را در تنگنا قرار دهد و باعث شود آنها، برنامه هسته ای خود را متوقف کنند. البته اسراییل که 2000 کیلومتر از نیروگاه اتمی بوشهر فاصله دارد از نشت های نیروگاه بوشهر در امان خواهد بود لذا کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) به طور کلی و کویت به طور خاص می بایست اقدامات احتیاط آمیز خود را به کار گیرد.

طباطبایی اضافه می کند: تصور کنید نشت رادیواکتیوی در آب های خلیج (فارس) صورت بگیرد. این یعنی اینکه نمی توان آب خلیج (فارس) را برای خوردن، شیرین کنیم و از ماهیان آن استفاده کنیم . نفتکس ها و دیگر کشتی های به دریانوردی در خلیج (فارس) نخواهند پرداخت که در این صورت با محاصره اقتصادی کاملی روبه رو خواهیم شد. اثرات محیط زیستی این حادثه، سال های زیادی طول خواهد کشید زیرا خلیج (فارس) دریایی بسته ای است و آب آن تنها در مدت زمان طولانی تعویض می شود.

وی سپس خطاب به مقامات کویت می نویسد: به سرعت می بایست به دنبال جایگزین باشیم و اقدامات احتیاط آمیز را در نظر بگیریم. مثلا نیاز داریم خط لوله ای را برای صادرات نفت از کویت به دریای سرخ بکشیم. همچنین می بایست خط آهن را تا شهر "ینبع" عربستان در ساحل دریای سرخ یا منطقه خورفکان در دریای عمان بکشیم تا از این طریق به صادرات و واردات کالا بپردازیم.
اجرای این طرح ها نیاز به سالها زمان دارد اما متاسفانه مجبور به اجرای آنها خواهیم شد. ممکن است در نهایت هزینه هروله سران تهران  به سمت سلاح هسته ای را کویت بپردازد... خدا خودش رحم کند!

عصرایران: اول دو صفحه تاریخ و جغرافی بخوان ، اتم شناسی پیشکش ات!

1 - جالب است کسی که هنوز نام واقعی خلیج فارس را بلد نیست ، کارشناس اتمی شده و در این باره اظهار فضل می کند .آقای طباطبایی بهتر است ابتدا دو کلمه تاریخ و جغرافیا بخواند تا بداند خلیج ع ر ب ی وجود خارجی ندارد ، اتم شناسی اش پیشکش!

2 - معمولاً وقتی همسایه ای به موفقیتی دست می یابد ، به او تبریک می گویند ، اما این قاعده در خصوص کسانی که قلب شان آکنده از حسادت و خود کم بینی است ، استثنا می خورد و لذا طبیعی است برخی کویتی ها این گونه نسبت به راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر واکنش نشان دهند ؛ عربی اش می شود: الحسود لایسود!

3 - نیروگاه اتمی بوشهر ، زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی راه اندازی و بر اساس استانداردهای آن فعالیت می کند و اساساً اگر این استانداردها و مقررات فنی در نیروگاهی رعایت نشود ، نمی تواند در مدار قرار بگیرد و لذا نگرانی تصنعی بعضی ها بی مورد است.

4 - این نماینده کویتی که شخصیت خود را در ضدیت با ایران تعریف کرده (چون اساساً هیچ کار دیگری در این دنیا بلد نیست) می نویسد: نیروگاه بوشهر تنها 240 کیلومتر با کویت فاصله دارد و لذا برای کویتی ها خطرناک است. مزید اطلاع ایشان عرض می کنیم که بوشهر اگر با کویت 240 کیلومتر فاصله دارد ، خودش بخشی از ایران است و اگر قرار باشد مشکلی پیش بیاید ، اول برای خود ایران مشکل زا خواهد بود. طباطبایی طوری سخن می گوید که گویی ایران ، نیروگاهش را خارج از مرزهایش و بیخ گوش کویتی ها ساخته است.

5 - اینکه شاید اسرائیل به بوشهر حمله کند و باعث نشت و آلودگی شود ، حرف درستی است . اگر تا پیش از این ، حمله به تاسیسات اتمی ایران ، فقط خود ایران را متضرر می کرد ، اینک که نیروگاه اتمی بوشهر در ساحل خلیج فارس راه اندازی شده ، هرگونه حمله خارجی به آن می تواند همه کشورهای منطقه را آسیب پذیر کند.
بنابراین ، برخی دولت های خلیج فارس که با اسرائیل همدل و همنوا هستند و سپر موشکی در منطقه مستقر می کنند تا بلکه جلوی حملات بازدارنده ایران به اسرائیل را بگیرند ، بهتر است در عملکرد خود تجدید نظر کنند تا اسرائیل نتواند به پشتگرمی آنها به ایران حمله کند ... و عاقلان را اشارتی کافی است.

 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
باباااااااااااااا
اين بنده خدا مي خواد خودشو شيرين كنه
فكر مي كنه الان كه اسمش تو سايتهاي خبري ايراني مياد خيلي مهم شده
نازي نازي :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
پاسخی شایسته به این مزدور داده اید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
زیاد حرفهای این طرف رو جدی نگیرید .حتی عکس رو هم نگذارید. این شبه بشر میبینه یه سایت حرفهاش رو منتشر میکنه گستاخ ترمیشه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
جواب محکمی به این اتم شناس دادید. به عنوان یک ایرانی از شما ممنونم.
امیرمقیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
این بنده خدا از قیافش معلومه خیلی اتم شناسه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
یادش رفته بکوید شیر شترها و بال ملخ ها و روده سوسمارها هم شاید آلوده به رادیو اکتیو شوند.!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
مثل همیشه محکم و کوبنده منطقی کوبیده اید بر دهان یاوه سرایان ضدایرانی ، دمتون گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
آقا عاقلان را اشارتي کافيست نه اين نادان ها را
ناشناس
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
این آقا ولید هم خداییش خیلی با حال . هر از گاهی موجب انبساط خاطر می شود . ممنون از عصرایران
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
از ساحل خليج هميشه فارس (بندرعباس )عرض ميكنم :از پاسخ قشنگتون خيلي خوشحال شدم پيروز باشيد0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
این بیجاره خودش را نمی شناسه هذیون میگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
ایشون برای نماینده شدن چند تا رای گرفتن؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
اگر چه دل خوشی از شما ندارم؛ولی عجب جوابیه قشنگ و منطقی به این احمق کویتی دادید. حال کردم - دارم کم کم بهتون امیدوار میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
هر كسي به فكر منافع ملي خودش است و اين نماينده نيز صرفا ديدگاه هاي خود را مطرح كرده و نيازي به اين همه توهين وجود ندارد.ما مسير خود را طي مي كنيم و تمامي هزينه هايش را نيز خواهيم داد.
h
Kuwait
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
همین شماهایید که باث اختلافاتید
ناشناس
-
۱۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
ولید که نداند ونداند که نداند
همچون حمار اندر جهل مرکب ابدالدهر بماند
ارس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
منظورتون از کویت همون" آبادان جنوبی" بود دیگه؟ درسته؟!
لطفا از نام درست و تاریخی کویت یعنی آبادان جنوبی استفاده کنید.
با تشکر
ع .ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
حالا ميشود شيخ وليد اكشن اتم شناس ..!
ناشناس
Kuwait
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
از همين الآن به اين نماينده محترم كويتى بيشنهاد ميكنم : همانطور كه سال 1990 با ورود ارتش عراق با به فرار كذاشتى همين الان هم زياد نترس و دستت را روى قلبت نزار !!! همين الان هم بالباس خوابى كه بوشيدى و باى برهنه فرار كن !!!!
LOHRASB
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
6 - در ادامه پاراگراف 5 باید به این فرد معاند گفت بنده کافر سلفی بی هویت وجود نامبارک و مصرفی تو بجز فضا را اشغال کرده و محیط را آلوده چه سودی دارد اگر سقط کنی تازه خیلی به نفع طبیعت است که دیگر از آمار سوسمارها کسر نخواهد شد در ضمن تو که یک شبه کویت که یکی از دهات های ایران بحساب می آید با همه ملک و مکنت و ناموس را تحویل صدام ملعون داده ای ونتوانستی از آن حمایت و صیانت و مواظبت کنی چطور میتوانی خلیج فارس را در برابر این همه ناملایمات حفظ کنی وانگهی ما تخصص نداریم که به گواه تاریخ و وجود عینی که ایران از هزاران سال پیش تا کنون مملو از دانشمند و نخبه و فیلسوف و عارف و علامه بوده و هست راستی نگفتی این ایرانیانند که در المپیادها ی گوناگون مقام اولی و دومی میشوند یا شما و یا در علوم ژنتیک و علوم فن آوری هسته ای و دفاعی و صنعتی و اقتصادی و علوم پایه و شبیه سازی و فضا و هوا وماهواره و سلول های بنیادی و..... این ما ایرانیها هستیم که به اوج عزت و افتخاررسیده ایم یا شما تو اصلا از زمان خلقت تا الان یک مبتکر دانشمند و علامه نام ببر که از تبار شما باشد بگذریم بیشتر از این شرمسار و تحقیرت نکنم در یک کلام شما در محاسبات سیاسیون و دولت های دنیا جایگاه و قرب و منزلتی ندارید که مورد مباحسه قرار گیرید و بیش از این محمل و یاوه مباف اگر هم جوابت داده شد بخاطر این بود که ماهیت و اندازه ات را به خودت بفهمانیم *از عصر ایران قدردانی میشود امید است این مطلب به روئیت این فرد برسد *
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
دمتان گرم
وزیر خارجه اوکراین: روسیه برای حملاتی به تاسیسات هسته‌ای اوکراین قبل از زمستان برنامه‌ریزی کرده لاوروف: سلاح‌ هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی خواهد داشت هشدار ماکرون به نتانیاهو: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید چرا مجلس به تعطیلی پنجشنبه و جمعه رای داد؟ جام جهانی فوتسال/ افغانستان بازی را به اوکراین واگذار کرد اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت این افراد در پاییز افسرده می‌شوند/ علائم افسردگی رواج فروش دلاری مسکن در مناطق لوکس تهران / مافیای املاک می‌خواهد خانه ریالی را با قیمت جهانی عرضه کند آغاز رای گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ های آمریکا چهره جدید و متفاوت ملیکا زارعی واشنگتن: خطر تشدید اوضاع در خاورمیانه واقعی است / امیدواریم به مرحله جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله نرسیم پیام تسلیت دبیر شورای عالی امنیت ملی به مناسبت درگذشت رضا سراج رهبر چچن: ایلان ماسک خودرویم را غیرفعال کرد از افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» تا توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار آیا جنگ به خاطر کینۀ امام خمینی از صدام حسین شروع شد؟/ مستندات مهاجرانی برای رد این اتهام/ + خاطره عجیب از خلخالی