۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۸-۰۶-۱۳۸۹
کد ۱۳۴۰۱۰
انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۸-۰۶-۱۳۸۹

سفر نماينده ويژه اوباما در سازمان كنفرانس اسلامي به مزارشريف

به گزارش فارس، رئيس جمهور آمريكا در يك رويكرد جديد سياسي مي كوشد تا روابط متزلزل و از هم گسيخته كاخ سفيد را با كشورهاي اسلامي بهبود بخشد.

به همين انگيزه "رشاد حسين " نماينده ويژه "اوباما " در سازمان كنفرانس اسلامي به منظور دلجويي از مردم شمال افغانستان و تلطيف سفرهاي فشرده اي را به كشورهاي اسلامي آغاز كرده و به تازگي در رأس هيئتي وارد افغانستان شده است.

وي روز يكشنبه پس ازورود به شهر "مزارشريف " در شمال افغانستان با "عطا محمد نور " والي "بلخ " ديدار كرد.

دراين ديدار رشاد حسين از تلاش‌هاي رئيس جمهورآمريكا براي نزديكي بيشتر با كشورهاي اسلامي سخن گفت و يادآور شد كه كاخ سفيد مصمم است شكاف‌هاي بوجود آمده ميان آمريكا و كشورهاي اسلامي را برطرف كند.

به نظرتحليلگران افغان اين تلاش كاخ سفيد در زماني انجام مي شود كه ايالات متحده در 2 كشوراسلامي منطقه يعني افغانستان و عراق در حال جنگ است و اغلب افغان‌ها وعراقي‌ها از عملكرد آمريكا در كشورهاي خود راضي نيستند.

در جريان 9 سال حضورنظامي آمريكا و متحدان آن در افغانستان با شعار مبارزه عليه تروريسم و طالبان، هزاران شهروند غيرنظامي افغان بر اثرحملات هوايي جنگنده‌هاي آمريكا و ناتو به قتل رسيده اند در حالي كه در اين مدت نه طالبان شكست خورده و نه شبكه القاعده از بين رفته است.
حمايت بي دريغ آمريكا از رژيم غاصب و اشغالگراسرائيل، دشمني آشكار با ملت مظلوم فلسطين و نيز اتخاذ سياست‌هاي خصمانه و ستيزه جويانه سردمداران كاخ سفيد عليه ملت مسلمان و دولت جمهوري اسلامي ايران گواه روشني است بر ماهيت اسلام ستيزانه رهبران كاخ سفيد.

در چنين وضعيتي با به كار بستن يك سلسله روش‌هاي ديپلماتيك از سوي مقامات دولت آمريكا محال است كه آنان بتوانند قلوب جريحه دار شده ملت‌هاي مسلمان منطقه را التيام بخشند و كشورهاي ناراضي جهان اسلام را در كنارخود نگه دارند.

در افغانستان با آن كه اكثريت قريب به اتفاق مردم از طالبان و تروريست‌ها متنفرند و به هيچ قيمتي خواهان بازگشت اين گروه به قدرت نيستند اما درعين حال از آمريكا و انگليس نيز به همان پيمانه نفرت دارند و سياست‌هاي غلط و مشكوك اين 2 كشور را عامل اصلي طولاني شدن جنگ و تقويت دوباره طالبان والقاعده مي دانند.

اغلب افغان‌ها بر اين باورند كه هر قدر حضور نيروهاي آمريكا و متحدان او در افغانستان طولاني ترشود، به همان نسبت دامنه بحران و نا امني نيز در اين كشور وسيع ترخواهد شد.

به عقيده افغان‌هاي مقيم شمال افغانستان، اين آمريكايي‌ها و انگليسي‌ ها بودند كه حدود يكسال پيش با انتقال جنگجويان گروه طالبان توسط بالگردها به ولايت "قندوز " در شمال افغانستان دامنه نبردها و خشونت‌ها را در اين منطقه آرام گسترش دادند و اكنون نيز اين بيم وجود دارد كه اين نقل و انتقالات ازجنوب به شمال افغانستان تكرار شود.

با توجه به اين بحران آفريني‌هاي غرب در شمال افغانستان، نمي توان انتظار داشت كه سفر رشاد حسين نماينده ويژه اوباما به شهر مزارشريف منجر به تغيير عقيده ساكنان شمال افغانستان نسبت به سياست‌هاي پنهاني و پشت پرده آمريكا شود.
ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد