۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد ۱۳۴۵۷۸

یک مسابقه و هزار دردسر

برای یک بازی تدارکاتی 16 بازیکن کافی است. یک تیم برای اینکه بتواند تمرینات خوبی داشته باشد نیاز دارد که بازیکنان جوانش همیشه کنار تیم باشند اما متاسفانه گاهی ناهماهنگی ها در بخش های مختلف باعث می شود تیم کامل به یک مسابقه نرود.
خبر آنلاين- بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی امید برای بازی با لهستان، غیبت 8 بازیکن تیم است.

تیم فوتبال امید ایران که در طول یک سال گذشته بازی تدارکاتی مناسبی نداشته قرار است امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم امید لهستان برود اما غلامحسین پیروانی برای این سفر تمامی نفراتش را در اختیار ندارد.

امیرحسین پیروانی مربی تیم امید ایران می‌گوید: «از 26 بازیکنی که در نهایت برای بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی لهستان به تیم امید دعوت شده‌اند، هشت بازیکن بازیکن نتوانستند تیم ما را در این بازی همراهی کنند. عمده‌ آنها از نفرات اصلی ما بودند و قطعا نبودشان تاثیر به سزایی در چیدمان تیم و بازی مقابل لهستان خواهند داشت اما خب بنابه دلایلی نمی‌توانستیم به این اردو نرویم.»

این اتفاق در شرایطی رخ داد که بازی با تیم ملی لهستان، تنها اولین مسابقه تدارکاتی امیدهای ایران در سال 89 است و حالا که آن‌ها می‌توانند با یک تیم خوب مسابقه بدهند، اسیر غیبت هشت بازیکن خود شده‌اند.

مهدی دغاغله، آرش افشین، سیامک کوروشی، شجاع خلیل‌زاده، نصرتی، وحید علی آبادی و امین شرفی بازیکنانی بودند که نتوانستند مشکلات خروجی‌شان را حل کنند و بالاجبار این سفر را از دست دادند. سینا عشوری هم به دلیل مصدومیت نتوانست همراه تیم ملی ایران به ورشو برود. امیرحسین پیروانی مربی تیم امید ایران در مورد این موضوع می‌گوید: «اگر تیم امید ایران به هر دلیلی برای بازی رفت به این کشور سفر نکند، طبیعتا آن‌ها هم در بازی برگشت به تهران نمی‌آیند. در حالی که ما می‌توانیم حداقل از بازی برگشت به عنوان یک دیدار تدارکاتی خوب و جدی برای تیم امید نام ببریم که تمامی بازیکنان را در اختیار خواهیم داشت.»

البته نکته جالب تر اینکه غلامحسین پیروانی سرمربی تیم فوتبال امید نیز به دلیل نرسیدن ویزای اتریش ناچار شد از طریق ترکیه راهی لهستان شود و ملی پوشان را همراهی نکند. پیروانی راهی ترکیه شد تا از طریق استانبول به لهستان برود. او همراه پزشک تیم امید و یکی از بازیکنان به دلیل صدور دیرهنگام روادیدشان دیروز ساعت 12 به جمع ملی‌پوشان ملحق شدند.

امیرحسین پیروانی البته دوست ندارد تیم ملی امید در شرایطی که 8 غایب دارد با لهستان بازی کند اما از طرفی آن‌ها دوست هم ندارند این مسابقه تدارکاتی را که فرصتی عالی برای تیم امید است از دست بدهند. امیرحسین پیروانی می‌گوید: «تیم امید حدود یک و نیم سال است که هیچ بازی تدارکاتی جدی‌ای نداشته است و در این شرایط بازی با لهستان را نمی‌خواهیم از دست بدهیم. لهستان از تیم‌های خوب اروپایی است که ما امیدواریم این بازی بر تجربیات بین‌المللی بازیکنان بیفزاید.»

گرچه تیم امید نمی‌تواند فرصت بازی با لهستان را از دست بدهد اما این‌که چه اتفاقی رخ داده تا این تیم در اولین مسابقه تدارکاتی‌اش در سال 89، هشت بازیکن که اکثر آن‌ها از بازیکنان اصلی هستند را در اختیار نداشته باشد اتفاق عجیبی است. فریدون معینی سرپرست کمیته تیم‌های ملی در مورد لیست 16 نفره تیم ملی امید در اردوی لهستان می‌گوید: «من فکر می‌کنم باید هماهنگی بیشتری بین همه ارگان‌های مربوطه ایجاد شود. از طرفی باشگاه‌ها هم همکاری لازم را انجام نمی‌دهند. بازیکنان مانده‌اند که به حرف چه کسی گوش بدهند. باید بین ارگان‌های کشور برای حل مشکل خروجی بازیکنان هماهنگی بیشتری صورت گیرد. سال‌های سال است که تیم امید ما با چنین مشکلی روبرو است. باید با نظام وظیفه تعامل بیشتری داشته باشیم.»

معینی البته می‌گوید فدراسیون فوتبال تلاش‌هایی برای این کار انجام داده اما به نتیجه نرسیده است: «فدراسیون فوتبال برای حل این مشکل خیلی تلاش کرد و آقای کفاشیان با مسئولان نظام وظیفه جلساتی گذاشت اما متاسفانه باز این مشکل کاملا برطرف نشد. یکی از موارد مهم برای گرفتن ویزا به موقع ارائه شدن مدارک بازیکنان و مربیان است.»

او با این حال به تیم امید امیدوار است چراکه حضور 16 بازیکن برای انجام یک مسابقه را کافی می‌داند: «برای یک بازی تدارکاتی 16 بازیکن کافی است. یک تیم برای اینکه بتواند تمرینات خوبی داشته باشد نیاز دارد که بازیکنان جوانش همیشه کنار تیم باشند اما متاسفانه گاهی ناهماهنگی ها در بخش های مختلف باعث می شود تیم کامل به یک مسابقه نرود.»

 
ارسال به دوستان