۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۵۲۷۸
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۸-۰۶-۱۳۸۹
کد ۱۳۵۲۷۸
انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۸-۰۶-۱۳۸۹
واقعاً این نماینده ها چه کار می کنند؟

امضاهايي كه زده مي شود و پس گرفته مي شود !

اعلام عمومي طرح تعطیلات عید فطر انتظاراتي را در جامعه دامن زد و نمايندگان براي تصويب آن در صحن مجلس امروز و فردا كردند تا اينكه دو روز مانده به عيد فطر،ناگهان اعلام كردند كه نمايندگان امضا كننده اين طرح ، امضاهاي خود را پس گرفته و اين طرح " كان لم يكن " تلقي مي شود.

عصر ايران -   اگر مطالعه اي موردي روي طرح هاي مجلس شوراي اسلامي داشته باشیم ، بسياري از طرح هاي نمايندگان محترم جزو طرح هايي هستند كه " متولد نشده مي ميرند " و امضاهايي كه " جوهر آنها خشك نشده پس گرفته مي شوند"  .

ظن اوليه درباره كثرت چنين طرح هايي اين است كه متاسفانه نمايندگان محترم مجلس در برخي موارد بنا به برخي ملاحظات به جنبه هاي مختلف طرح ها و تبعات آن توجهي ندارند و در گام اول با ميدان داري برخي نمايندگان دهها امضا جمع مي شود و خبر آن در جامعه منتشر مي شود ، اميدهايي برانگيخته مي شود و انتظاراتي پديد مي آيد و در نهايت هم پس از چند روز يا چند هفته كشاكش ، نماينده ها امضاهاي خود را از زير طرح مطروحه جمع مي كنند و اعلام مي كنند كه : " اين طرح را «كان لم يكن»بدانيد " .

اين مساله علاوه بر آسيب هايي كه متوجه جايگاه و حيثيت مجلس و كل جامعه مي كند ، نشان ازآن دارد كه متاسفانه برخي نمايندگان مجلس قبل از ارايه طرح هاي پيشنهادي خود آن گونه كه بايد ، روي آن طرح ها كار كارشناسي انجام نمي دهند .

ممكن است گفته شود كه ارايه طرح ها به كميسيون ها جهت انجام كار كار شناسي است ، اين سخن تا حدود زيادي درست است  ، اما فرض بر اين است كه  نمايندگاني كه به مجلس راه مي يابند خود يك كارشناس هستند و طبيعتا وقتي يك نماينده  يا چندين نماينده  در حوزه اي مشخص طرحي پيشنهاد داده  و امضا جمع مي كنند ، بايد در مورد آن طرحي كه ارايه مي دهند مطالعات كافي انجام داده و جوانب امر را بسنجند .

مثال هاي فراواني مي توان ذكر كرد كه نمايندگان مجلس طرح هايي ارايه داده اند و پس از طي چند روز( و يا گاه پس از گذشت چند ساعت ) امضاهاي خود را از زير طرح پس گرفته و از ارايه آن طرح عقب نشيني كرده اند .

نمونه اخير آن موضوع افزايش تعطيلات عيد فطر بود كه در هفته گذشته 50 نماينده مجلس با تبليغات فراوان پاي طرحي را امضا گذاشتند كه به موجب آن دو روز ديگر از تعطيلات رسمي لغو شده و در عوض  به يك روز تعطيل  عيد فطر دو روز ديگر  افزوده  مي شد .

اعلام عمومي اين طرح پيشنهادي انتظاراتي را در جامعه دامن زد و بحث ها و كشاكش هايي در پي داشت و نمايندگان براي تصويب آن در صحن مجلس امروز و فردا كردند تا اينكه دو روز مانده به عيد فطر ، ناگهان اعلام كردند كه  نمايندگان امضا كننده اين طرح ، امضاهاي خود را پس گرفته و اين طرح " كان لم يكن " تلقي مي شود .

بي گمان اين قبيل اتفاقات نشان از اين امر دارد كه متاسفانه برخي نمايندگان مجلس بدون اينكه به تبعات اقدامات خود به اندازه كافي انديشه كنند ، پاي طرح هايي را امضا مي گذارند و بعد به راحتي آب خوردن امضاهاي خود را پس گرفته و موضوع را رها مي كنند .

اين قبيل اقدامات به جايگاه و شان نمايندگان و مجلس و در نگاهي كلان به تمامي جامعه آسيب مي زند و اميد است كه نمايندگان محترم قبل از ارايه طرح هاي خود به طور كامل جوانب امر را بررسي كرده و سپس اقدام به امضاي طرح كنند تا اين چنين مردم را سرگردان نكرده و انتظارات بيجا ايجاد نكنند .

یک نماینده ، باید به اندازه ای تعالی فکری داشته باشد که بتواند لااقل حرمت امضای خود را داشته باشد و آن را به متاعی کم بها تبدیل نکند ؛ اگر بعضی از نمایندگان برای خود چنین شأنی قائل نیستند ، دستکم حرمت خانه ملت را نگه دارند و ملت را بازیچه نکنند.



 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
Japan
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
همه میدانیم دلیل اصلی چیست . ممنون از قلم شیوای شما
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
نمایندگان مجلس آدمهای ضعیفی هستند که حتی از روضه خوانهای مثل ارضی می ترسند و سریع امضاهای خود را پس می گیرند.
در عوض رئیس دولت و تیمش آدمهای با جربزه و نترس هستند که سریع و بموقع تصمیم می گیرند و خیلی هم پایبند به صحبتهای روضه خوانها نیستند. اگر قرار باشد هر عمله ای در تصمیمات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دخالت کند و دولت به حرف آنها گوش دهد که نمی شود مملکت را اداره کرد. آفرین بر رئیس دولت شجاع.
بابائي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
با سلام
اين يعني سركارگذاشتن مردم و خيانت به آنها - آقايان خودشان دو هفته به تعطيلات تشريف بردند و كسي نمي گويد آنها وهابيست ولي براي تعطيل كردن مردم پس از يك ماه عبادت ، با بهانه هاي الكي آنرا كنسل كردند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
خانه از پای بست ویران است حالا شما گیر دادید به مجلس؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
آقا جوش نزنید دیگه، کل مملکت که تعطیله
موسوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
در عوض همين نمايندگان هنگامي كه بحث بر سر تعطيلات مجلس باشد خودشان به اصطلاح ريش و قيچي را در دست مي گيرند و تعطيلات آنچناني براي خودشات تعيين مي كنند .
آيا مردم مسلمان پس از يك ماه روزه داري و محضورات سفر حق ندارند در اين عيد الهي اسلامي به ديدار خويشاوندان و صله رحم كنند؟
تصميم مجلسيان نشان دهنده اين است كه انها براي مردم ارزشي قائل نيستند و حركات و تصميم هاي را بر اساس حب و بغض هاي سياسي مي گيرند .
آيا تا اين حد بايد نمايندگا ن محترم در پيلهاي ساختگي سياسي خود محصور به مانند؟
آياتعهدبه مشاعر و احساسات مردم مسلمان ايران اسلامي {ولي نعمتان انقلاب اسلامي}را اصلا تا اطلاع ثانوي تعطيل كرده اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
آفرین به این همه ادب ! روضه خوان سیدالشهدا صلوات الله علیه را عمله مینامید !!؟ بارک الله ! اما یک نکته : براستی اگر قرار باشه که یک طرح به صرف اینکه چون مطرح شده پس بایستی لزوما تصویب هم بشود ، میشه بفرمائید پس مجلس " شورا " یعنی مشورت چه معنائی پیدا می کند ؟ ضمنا لطفا برای همه موضاعات این چنین حساس باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
باسلام
مجلس به اين ضعيفي نوبره اين ها چطوري اصلا انتخاب شده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
اي بابا ما كه نفهميديم واسه چي بايد تعطيل بشه بعد هم واسه چي كنسل شد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
یکی دیگه از شاه کارهای آقایون همون طرح معافیت از خدمت برادر سوم بود که پس گرفته شد و آب از آب تکون نخورد فقط جوونایی مثل منو بدبخت کردن با این حرفا
معصومه شامبياتي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
من با تعطيلات اضافي مخالفم ولي اينكه نمايندگان طرح خود را پس بگيرند و بعد سه هفته خودشان بروند تعطيلات خجالت آور است...
علی
United States of America
۱۶:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
سلام
همین یکی نیست که!!!
مگه قانون نظام وظیفه نبود!! که دو برادر خدمت کرده سومی معاف رو تو بوق و کرنا کردن
حالا اصلا ازش خبری نیست دیگه!!
ناشناس
-
۲۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
آدم بی طرفی هستم
بسیار دلم برای کشورم می سوزد
به عنوان یک بی طرف می گم ضعیف ترین دوره از ادوار مجلس این مجلسه
واقعا نماینده ها ضعیفند
به امید روزی که مجلس قوی داشته باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
hasan
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
شما اگه فهميدي به ما هم بگو!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۹
0
0
نه بابا نه اینکه بخوان دنبال نکنن.بنده خداها یادشون میره مشغله کاری زیاده.زن و بچه و امورات خانواده و دره همسایه ایقدر زیاده که حتی یادشون میره خونه بخوابن به همین علت زیاده عکس هایی که نشون میده دارن چرت میزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۹
0
0
این نمایندگان مجلس اصلا ثبات شخصیت ندارند یکروز امضا می کنند دو دقیقه بعد پس می گیرن
یه نماینده یا نباید امضا کنه یا وقتی امضا می کنه باید تا انتها پای امضاش وایسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
0
مملکتی که با روش آزمون و خطا اداره شود نمایندگانش هم تصویب نکرده ردش میکنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
0
بی جهت نیست این مجلس ته امور قرارگرفته حقشه
ناشناس
Japan
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
0
صرف نظر از مثبت بودن يا نبودن افزايش تعطيلات عيد فطر، اين ظن بسيار قوي است كه نمايندگان بخاطر حرف منصور ارضي از طرح خود كنار كشيدند كه جاي تاسف دارد. جالب اينجاست كه آقاي ارضي با استدلال آبكي خود عملا عيد فطر را نه عيد مسلمانان كه عيد تنها عده‌اي وهابي قلمداد كرد و البته با چنين گزاره‌اي مي‌بايست نسبت به بسياري از تعطيلي‌هاي طول سال بازنگري كرد چرا كه هر كدام از آنها ممكن است با يك مناسبت دشمنان اسلام همخواني داشته و تبعيت از آنها قلمداد گردد. مثلا ممكن است تعطيلي عيد غدير در يكي از سالها با تعطيلي جشن استقلال آمريكا يا يك مناسبت صهيونيست‌ها همزمان گردد كه البته اين تعطيلي حتما بايستي محذوف گردد!!!!
واقعا متاسفم كه امثال ارضي اين قدر در جامعه رو پيدا كرده كه با وجود نابخردي هاي بسيار، نظرشان براي مسئولان حكومتي حكم يك فتوا را پيدا نموده است
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)