۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۰-۰۶-۱۳۸۹
کد ۱۳۵۶۳۹
انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۰-۰۶-۱۳۸۹

چشم‌انداز و الزامات نسل سوم خدمات تلفن همراه

اين فناوري بازي هاي دسته جمعي را نيز پشتيباني مي كند. بنابراين نوجوانان اشتياق خاصي به اين تكنولوژي دارند. آنها مي توانند با استفاده از اين سيستم بازي هاي مورد علاقه خود را در دسترس داشته باشند و با دوستانشان از هر جاي جهان و در هر زماني بازي كنند.
3G به معناي نسل سوم تكنولوژي ارتباطات تلفن همراه است كه اين روزها در حال فراگيري در جوامع مي باشد؛ اين تكنولوژي يكي از داغ ترين مباحث فناوري روز است.

به گزارش فارس، 3G (تكنولوژي تلفن همراه نسل سوم) تأثيرات بسزايي در دنياي امروز دارد كه در اينجا به برخي از اين تأثيرات اشاره مي كنيم.

فناوري 3G سرعت انتقال ديتا را در ابزار الكترونيكي مختلف افزايش داده است. اين سرعت كه به 2 مگابايت بر ثانيه مي رسد با استفاده از ابزار تكنولوژي بي سيمي قابل دسترسي بوده و امكان ويدئو كنفرانس را براي گوشي هاي موبايل ممكن ساخته است.

اين فناوري بازي هاي دسته جمعي را نيز پشتيباني مي كند. بنابراين نوجوانان اشتياق خاصي به اين تكنولوژي دارند. آنها مي توانند با استفاده از اين سيستم بازي هاي مورد علاقه خود را در دسترس داشته باشند و با دوستانشان از هر جاي جهان و در هر زماني بازي كنند.

با موبايل هاي 3G افراد مي توانند صورتحساب هاي خود را پرداخت كرده و حتي بليط سينما يا هتل را از پيش رزرو كنند. بدين سان اين تكنولوژي سرعت بالايي به سيستم ها مي بخشد و در پهناي باند سرعت بالا مورد استفاده قرار مي گيرد. بسياري از شركت هاي بزرگ موبايل، 3G را به همين علت پشتيباني مي كنند.

اين تكنولوژي موبايل امنيت بيشتري براي داده ها فراهم مي كند و باعث مي شود افرادي كه براي شركت هاي بزرگ كار مي كنند تكنولوژي 3G را به 2G (نسل دوم)، 2.5G (نسل 2.5) ترجيح دهند.

تلفن هاي مجهز به اين فناوري، داراي تلويزيون موبايل(T.V) و سرويس هاي منطقه اي نيز مي باشد. افراد مي توانند با استفاده از تلفن هاي همراه خود، برنامه هاي زنده ي تلويزيون را تماشا كنند. بنابراين اين تكنولوژي در دنياي نوين كاربردي تر و محبوب تر مي شود.

نسلي از استانداردهاي تلفن همراه و سرويس هاي مخابراتي موبايل كه به عنوان 3G يا نسل سوم موبايل شناخته شده، در حال برآوردن انتظارات اتحاديه بين‌المللي مخابرات است. سرويس هاي ارائه شده كه مناطق وسيعي را تحت پوشش قرار داده شامل تماس هاي صوتي، دسترسي به اينترنت همراه، تماس هاي تصويري و تلويزيون همراه كه است كه همه ي آنها بطور يكجا در محيط موبايل فراهم آمده اند.

در مقايسه با استانداردهاي نسل هاي قبلي، يك سيستم 3G بايد امكان استفاده همزمان مكالمه و ديتا سرويس را داشته و حداكثر سرعت انتقال اطلاعات در آن بايد دست كم 200 كيلوبايت بر ثانيه باشد. در گزارش هاي اخير مربوط به اين فناوري اظهار شده كه G3.25 و G3.75 دسترسي به پهن باند موبايل با مقادير مختلف مگابايت بر ثانيه براي لپ تاپ ها و تلفن هاي هوشمند فراهم مي شود.

استانداردهاي زير از برندهاي معمول 3G هستند.

سيستمUMTS كه اولين بار در سال 2009 ارائه شد، به وسيله ي G3 استاندارد گشت و ابتدا در اروپا، ژاپن، چين و ديگر مناطقي كه مجهز به زيرسازي سيستم GSM نسل دوم بودند، مورد استفاده قرار گرفت. موبايل ها معمولا " تركيبي از UMTS و GSM هستند. اينترفيس هاي اصلي و شايع W-CDMA ناميده مي شود. HSPA، كه آخرين نوع آن مي تواند امكان سرعت بالاي اطلاعات را تا سرعت 56 مگابايت بر ثانيه در لينك پايين (28 مگابايت بر ثانيه در سرويس هاي موجود) و 22 مگابايت بر ثانيه در لينك بالا فراهم آورد.

سيستم CDMA2000، ابتدا در سال 2009 ارائه و به وسيله ي GPP23 استاندارد شد. اين سيستم كه با IS95 زيرسازي مشتركي داشت. در امريكاي شمالي و كره جنوبي مورد استفاده قرار گرفت. موبايل ها معمولا " تركيبي از IS95 و CDMA2000 هستند. EVDO Rev B جديدترين سرويس است كه حداقل سرعت بالاي 14.7 مگابايت بر ثانيه را ارائه مي دهد.

در حالي كه استاندارد GSM EDGE يا (2.9G)، تلفن بي سيم DECT و استانداردهاي موبايل وايمكس رسما " نيازهاي IMT-2000 را برآورده ساخته و به عنوان استانداردهاي 3G شناخته شده اند. اما معمولا " از برندهاي 3G نيستند و به طور كلي بر پايه تكنولوژي ديگري هستند.

نسل جديدي از استانداردهاي سلولي تقريبا " هر ده سال يكبار از سيستم G1 به بعد در سال 1982-1981 پديدار شده اند. هر نسل با فركانس باند هاي جديدي مشخص شده است كه ميزان ديتاي بالاتري دارد و تكنولوژي انتقال اطلاعات آن با نسل هاي قبلي سازگار نيستند.

انتظار مي رود كه سيستم هاي 4G بين سالهاي 2011 تا 2013 و 5G بعد از سال 2020 پديدار شوند.استاندارد اولين محصول سير تكاملي بلند مدت (LTD) نيازهاي نسل چهارم كه IMT-Advanced ناميده مي شود را برآورده نمي سازد.

اولين LTE با نسل قبلي خود كه G3 است همسازي ندارد، اما يك تكنولوژي پيش G4 يا G3.9 است. اگرچه گاهي اوقات توسط فراهم آورندگان سرويس ها "4G " نيز خوانده مي شوند.
ارسال به دوستان