۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد ۱۳۶۷۱۵

صحبت هاي علي دايي پس از بازي پرسپوليس

از يک طرف خيابان به نام باقري مي‌زنند، از يک طرف فحش مي‌دهند؟

فوتبال 3 - علي دايي پس از تساوي يک بر يک مقابل شهرداري تبريز در حالي در سالن خبري پس از مسابقه حاضر شد که از هتاکي 90 دقيقه‌اي هواداران شهرداري تبريز نسبت به خودش و کريم باقري بشدت ناراحت و عصباني بود.

نشست خبري سرمربي پرسپوليس به همين دليل با اتفاقات جالبي روبرو شد.

وي که از هواداران تبريزي ناراحتي شديدي داشت وقتي با اولين سؤال يکي از خبرنگاران حاضر در سالن مبني بر اينکه جو ورزشگاه را چطور ديديد مواجه شد ناراحتي خود را با جملاتي که عنوان کرد‌،‌ نشان داد.

دايي گفت: کجاي دنيا را سراغ داريد که اينطور به همشهري خود توهين کنند؟ کجا ديده‌ايد که پشت دروازه حريف چنين حرکاتي صورت گيرد؟ من علي دايي، اهل آذربايجان هستم. به نظر شما چون اهل آذربايجانم بايد تيمم را طوري به زمين بفرستم که 10 گل بخورد؟ اگر اين کار را بکنم ديگر بي‌غيرت و بي‌شرف نيستم؟

وي افزود: بي‌غيرت و بي‌شرف خودشان هستند که چنين توهيني را 90 دقيقه به من و کريم باقري کردند. چطور مي‌توانند به کريم باقري که جواني خود را براي فوتبال آذربايجان گذاشته است توهين کنند؟ مردم آذربايجان بايد الگو باشند نه اينکه به خاطر بازي همشهريشان در تيم مقابل او را اذيت کنند. همه جاي ايران فوتبال را به نام کريم باقري مي‌شناسند.

دايي تصريح کرد:‌ از يک طرف يک خيابان به نام کريم باقري مي‌کنيد و از سوي ديگر 90 دقيقه در ورزشگاه به او فحش مي‌دهيد. مگر ما خانواده‌هاي خود را از سر راه آورده‌ايم که بايد اينچنين مورد هتاکي قرار بگيرند؟

سرمربي پرسپوليس با ناراحتي شديد از اينکه هواداران در ورزشگاه يادگار امام به دنبال برتري قوميتي هستند، گفت: آذربايجان متعلق به ايران است. ما همه براي يک مملکت هستيم اما متاسفانه آنهايي که به ورزشگاه مي‌آيند دنبال فوتبال نيستند. آنها دنبال مسائل ديگريند.

وقتي دايي اين جملات را با عصبانيت بيان کرد عده‌اي از خبرنگاران اين صحبت او را رد کردند اما سرمربي پرسپوليس در پاسخ گفت: فيلم چنين تشويق‌هايي موجود است. کسي براي فوتبال در تبريز به ورزشگاه نمي‌آيد. من ناراحت فحش شنيدن نيستم. آنها مي‌توانند تا صبح به من فحش بدهند. من ناراحت اين هستم که چرا شماها خودتان را به راه ديگري مي‌زنيد. واقعا نمي‌شنويد در ورزشگاه چه مي‌گويند؟

سرمربي پرسپوليس خاطرنشان کرد:‌ در تهران هم همين هواداران به کريم باقري توهين کردند و با بطري آب او را زدند. چرا نبايد قبول کنيد که ما همه از يک مملکت هستيم. آذربايجاني، ترک، عرب، کرد همه متعلق به ايران است. اين را بفهميد. مسائل ديگر را وارد فوتبال و ورزش نکنيد.

دايي افزود: من مي‌خواهم يک چيزي را به شما بگويم. يک فردي که دو کلاس سواد دارد بخاطر اينکه من آذربايجاني مربي پرسپوليس شده‌ام به خودش اجازه مي‌دهد که به من بي‌غيرت بگويد.

 اگر بنا باشد همه همينطور فکر کنند يک اهوازي نبايد مقابل فولاد بازي کند، شيرازي نبايد مقابل تيم شيراز بازي کند، وقتي در اين شهر چنين تفکري حاکم است معلوم است که داور 7 دقيقه 10 دقيقه وقت اضافه مي‌گيرد، معلوم است که در اين شهر به کريم باقري توهين مي‌شود و بطري آب به سويش پرتاب مي‌شود. مگر مي‌شود در اينجا فوتبال انجام داد. داور از خدايش است بازي مساوي تمام شود تا بتواند راحت از ورزشگاه بيرون رود.

دايي ادامه داد: از دقيقه يک داوري به نفع شهرداري بود. اين بازي مگر چقدر وقت اضافه داشت که 7 دقيقه براي آن لحاظ کردند.

در ادامه اين نشست يکي از خبرنگاران به بازي ضد فوتبال پرسپوليس اشاره کرد که دايي پاسخ داد: کدام ضد فوتبال؟ متاسفم که شما اجازه نمي‌دهيد من حرفم را بزنم. برادر من کجاي دنيا به خاطر تعويض، 7 دقيقه وقت اضافه مي‌گيرند؟ دروازه‌بان من صورتش خراش برداشته و آنوقت شما به اين مي‌گوئيد وقت تلف کردن؟ اين کجاي انصاف است؟ او بايد بلند مي‌شد در زمين چه مي‌کرد؟ من چطور مي‌توانستم ضد فوتبال بازي کنم و گل هم بزنم. من نمي‌دانم شما اصلا اين بازي را نگاه کرديد؟

دايي در مورد مسائل فني اين ديدار تصريح کرد: در اين مسابقه دچار دو مورد بي‌انصافي فوتبال شديم. بايد اين بازي را مي‌برديم. شما يک موقعيت بگوئيد که شهرداري تبريز مقابل پرسپوليس داشته باشد. نه شوتي، نه تک به تکي، آنها همان يک اوت را داشتند که آن هم خطا روي کريم باقري انجام شد. از هر لحاظ به حريف سر بوديم اما 3 دقيقه آخر 3 امتياز مفت را از دست داديم.

سرمربي پرسپوليس با اشاره به اينکه اين تيم در تمام بازي‌ها موفق به گلزني شده است، گفت: ما تنها تيمي هستيم که در هر مسابقه گل زده‌ايم. قبول دارم که تعداد گل‌هاي به ثمر رسيده ما کم است اما به لحاظ گل زده از تيم‌هاي بالاي جدول هستيم. مسائل ديگر باعث از دست رفتن امتياز مي‌شود. من 4 بازيکن به تيم ملي دادم که امروز 3 بازيکن ملي پوش خود را به دليل مصدوميت نداشتم و اين بخاطر فشاري است که به آنها وارد شده است. بچه‌هاي پرسپوليس امروز زحمت کشيدند، با غيرت بودند و با شرف بازي کردند. باشرف به کسي مي‌گويند که براي پول خود زحمت مي‌کشد و پول حلال به خانه مي‌برد نه اينکه به خاطر يک سري مسائل ديگر حرف‌هاي بيخود بشنود.

وي درباره اينکه چه زماني قرار است مهاجم خارجي به اين مجموعه اضافه شود، اظهار داشت: در حال بررسي گزينه‌هاي خوبي هستيم. نمي‌خواهيم سريع تصميم بگيريم. مي‌خواهيم انتخاب خوبي داشته باشيم. خيلي از تيم‌هاي ما بازيکن خارجي مي‌آورند و دلارهاي زيادي هم داده‌اند اما عملکرد آنها را ديده‌ايد. نمي‌خواهيم عجله کنيم. حتي يک مهاجم بورکينافاسويي با قيمت 100 هزار دلار آورديم اما چون نمي‌توانستيم از او ابتدا تست پزشکي بگيريم و سپس قرارداد ببنديم بعد از قرارداد داخلي از او تست گرفته شد که متاسفانه با مشکل بيماري روبرو بود.

در ادامه اين نشست در حالي که علي دايي حرف‌هاي خود را با عصبانيت آغاز کرده بود رفته رفته آرام شد و پاسخ سؤال خبرنگاران را با آرامش بيشتري داد.

وي درباره اينکه براي حل مشکل جو ورزشگاه يادگار امام چه تدابيري بايد انديشيده شود، گفت: من نبايد کاري کنم. اين کار فرهنگي‌سازي را شما و فدراسيون بايد انجام دهيد. مگر مي‌شود 120 دقيقه به يک بازيکن فحش داد. فدراسيون فوتبال تا تماشاگران پرسپوليس حرفي مي‌زنند آنها را براي يک پخ کردن محروم مي‌کنند اما براي هواداران تبريزي هيچ اتفاقي نمي‌افتد.

علي دايي در حالي که مشغول صحبت بود از سوي يک فردي که ظاهراً عکاس بود با سؤالي درباره همين مسئله روبرو شد که سرمربي پرسپوليس در پاسخ گفت: شما اصلا خبرنگاري؟ فکر نمي‌کنم خبرنگار باشي هر کسي مي‌آيد و خود را خبرنگار معرفي مي‌کند.

بلافاصله وي با سؤالي درباره داوري روبرو شد و اظهار داشت: روي گلي که خورديم روي کريم باقري خطا شد اما وقتي داور خطا نمي‌گيرد من کاري نمي‌توانم بکنم.

نکته جالب اين نشست خبري اين بودکه پس از پايان صحبت‌هاي دايي خبرنگاران براي وي دست زدند.
برچسب ها: علی دایی ، صحبت ، پرسپولیس
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
صد و بيست بار در سايت نوشتم و صد بار ديگر مينويسم اگر به دنبال اصلاح جو ورزشگاهها هستيد و اگر ميخواهيد روزي بچه و زن خود را با خيال راحت به ورزشگاه بفرستيد جان آن كس كه قبولش داريد با قاطعيت با تيمها و طرفداران آن برخورد كنيد تيمهايي كه به زور فحش طرفداران بي منطق شعبان بي مخ ميخواهند نتيجه بگيرند تيمهاي در پيتي هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
اميدوارم فدراسيون بنا به جهت گيري هاي سياسي و با هدف تفرقه ميان مردم از زير جريمه كردن تماشاگران تبريزي شانه خالي نكند.