۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد ۱۳۷۲۵۶

دارند یک نفر را اعدام می کنند


عصر ایران ورزشی؛ عباس خادم الحسینی- اینکه چه عواملی باعث می شود که یک ستاره مشهور فوتبال که سابقه بازی در تیم های بزرگ پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس را دارد به یکباره این چنین در دام خلاف گرفتار می شود و به پای طناب دار کشیده می شود را کاری نداریم.

اینکه چرا باید برای جرم همراه داشتن مواد مخدر برای یک جوان که بچه ای سه ساله دارد و همسری جوان حکم اعدام بریده شود و عواقبی بدتر و ناگوارتر از این را برای آینده این بچه رقم بزنند هم به کنار.

بحث این است که امروز حکم اعدام یک انسان بریده شده است و این خود به تنهایی چیزی است که باعث بشود آدم به تکاپو بیافتد و ناراحت شود.

چه بسیار فوتبالیست هایی که امروز پشت فرمان ماشین های گران قیمت خود نشسته اند و بیشترین دغدغه آن ها این است که لباس مارک دار بپوشند و مدل ماشینشان را ارتقا دهند، شاید روزی به بلایی گرفتار شوند که علی اکبریان به آن دچار شده بود.

شهرت چیزی بسیار خوشمزه و گوارا است، اما اگر بخواهد به صاحبش خیانت کند اتفاقی را رقم می زند که شبیه یک فاجعه است.

می گویند از هر دست بدهی از همان دست می گیری.

در این فوتبال همه به جان هم افتاده اند و اگر یک روز بیانیه علیه هم ندهند روزشان روز نمی شود و چرخ این فوتبال کثیف نمی چرخد.

در برنامه نود که همه سنگش را به سینه می زنیم، ساعت ها بر سر یک کرنر بحث می شود، ساعت ها به اشخاص میلیاردر برای گرفتن طلب خود وقت می دهد، ساعت ها توهین ها و بی ادبی های افراد بی سواد و بی نزاکت را باید شنید و هیچ نتیجه ای هم نگرفت.

اما اگر کمی به سرنوشت نیوشا، دختر سه ساله علی اکبریان پس از اعدام پدر فکر کنیم شاید خیلی چیزها برایمان عوض شود و رنگی دیگر به خود بگیرد.

آینده این بچه خراب می شود و مشخص نیست که سرنوشتی در انتطارش خواهد بود.

بهتر نیست عادل فردوسی پور عزیز کمی بیشتر به این بیاندیشد که جان یک انسان بسیار بیشتر از 800000000 علی دایی ارزش دارد، بهتر نیست کمی بیشتر دربیابد که حرف های مایلی کهن در مقابل جان آدمی پشیزی نمی ارزد.

... و بهتر نیست که ما به خودمان بیاییم و به جای پرداختن به مسائل سخیف و روزمره فوتبال بی در و پیکر ایران، کمی انسانیت به خرج بدهیم و برای لحظه ای، فقط لحظه ای دلمان برای آن دختر معصوم به رحم بیاید؟

آری! ما داریم مدام پر حرفی می کنیم و حرف های بیهوده می زنیم، گوش همگی ما پر شده است از شلوغی و جنگ و جدل و بیانیه و ...



ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا اصلاحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
واقعا شرم آمر است این فوتبال و همه چیزش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
با سلام
از اينكه انسانها بتوانند از اعدام شدن هم نوعشان جلو گيري كنند بي شك جاي تقدير دارد ولي مي خواهم توجه تان را به يك نكته جلب نماييم وآن اين است كه درروزگار ما بسيا راتفاق افتاده است كه جان انسانها گرفته شده ويا به گرفتار زندان باشند ولي هيچ كسي به فكر آنها نبوده وگمنام بوده وپس از گرفتارشدن خانواده آنها نيز متلاشي شده است .
رضا 22
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
علی رضا اکبرپور
vhljdk
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
مگه خون ورزشکارا و فوتبالیستها از بقیه مردم رنگین تره چرا وقتی موقع پول گرفتن میشه کسی صداش در نمیاد که چرا فوتبالیستها باید اینقد پول بگیرن حالا که موقع اجرای قانونه همه صداشون درومده ....
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
چرا وقتی یکی از این فوتبالیست ها که پول مردم مستضعفو بهشون میدن یه گندی میزنه نباید اعلام کنیم تو انگلیسو ببینید چه بلایی سر فوتبالیستهای مشهوره فاسدشون میارن فوتبالیستهای ما که فقط توب بازی می کنن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
جالبه این همه قاچاقچی کله گنده داریم که حکمشون اعدامه ولی دارن راست راست راه میرن و این همه بچه های مردم رو معتاد میکنن هیچکس صداش در نمیاد حالا یهو این اقا باید اعدام بشه بی برو برگرد
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
کاش در همه موارد اینطور قاطعانه عمل میکردیم
مهدي
Netherlands
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
آقاي ساكت بهتر بيشتر به فكر سرباز احمدي باشه و اينكه هر كي خربزه مخوره پاي لرزش ام ميشينه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
خب که چی؟ مگه بقیه قاچاقچیان مواد مخدر که اعدام می شوند، زن و بچه ندارند؟ یک نمونه هم خبر امروز که خودتان چاپ کردین، سه نفر اعدام شدند. حالا اگه کسی 20 سال پیش تو استقلال و پرسپولیس بازی می کرده، می تونه هر کاری دلش خواست بکنه و 90 هم باید حمایتش کنه!!
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
این رو خیلی خوب گفتی : گوش همگی ما پر شده است از شلوغی و جنگ و جدل و بیانیه
مینو
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
واقعا جای تاسف داره مگه یه فوتبالیست که هنگام گرفتن ژست جلوی دوربین ادعا می کنند الگوی ما پوریای ولی و جهان پهلوانه چه تفاوتی با مردم کوچه و بازار در برابر قانون دارند ؟
چرا به سشرنوشت صدها نیوشا که پدران و مادرانشان براثر مصرف موادی که این آقا ساخته و فروخته به تباهی و هرزگی کشیده شدند فکری نمی کنید ؟
چرا به کانون های گرم خانواده هائی که از هم پاشید و به نگاه رقت بار پدران و مادرانی که فرزندانشان در اثر مصرف مواد تولیدی این آقا که درقفای شهرتش پنهان شده بود دلتون نمی سوزه اعدام حقشه و اگر اعدام نشه باید برای این قوه قضائیه تاسف خورد
مهرداد
United States of America
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
سلام.
شما چرا در مورد این آقا ایجوری رفتار می کنید.انگار هیچ کاری نکرده و بی گناهه. هر کی خربزه می خوره پا لرزش میشینه.این آقا هم یکی مثل بقیه.یا اینکه به نظر شما باید برای ایشون یه تبصره در نظر بگیرن چون توپ بازی کرده و پول های باد آورده ریختن تو حلقش.اگه برادر خودت بواسطه رفت وآمد با این آقا معتاد میشد اونوقت چطور مطلب می نوشتی. در ضمن یه جوری "نیوشا کوچولو" نوشتی که انگار همه اینایی که اعدام میشن بی کس و کارن.خوب ریگی هم زن و بچه داشت.اون یه دفعه چند نفرو میکشت این آقا هم با اون کارگاهی که راه آنداخته بود کم کم جوونای مردم رو می کشت.این رفتا ها "خجالت آوره" و البته بیش از یه کم "بودار".
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
ضمن آرزوی بهترین اوقات برای تمامی کودکان ایران زمین می خواستم سوال کنم چرا زمانی که ایشان در پارتی های آن چنانی مشغول مصرف مواد مخدر و رقص و پای کوبی و فروش مواد مخدر به دیگر جوانان این سرزمین و خاکستر نشین کردن آنها بود شما به فکر فرزند بی گناه ایشان و دیگر افرادی که توسط ایشان خاکستر نشین شدند نبودید حالا سرنوشت یک کودک بی گناه را به زندگی یک مواد فروش گره زده اید و استفاده ابزاری می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
قانون برای همه یکی است و هیچکس در برابر آن مصونیت ندارد، اولین استثنا می توانند موارد مشابه بسیاری را بدنبال خود آورد.
حامد افرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
0
0
تصویرش رو نشون بدهید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
0
0
حالا این همه برنامه ورزشی چرا شما گیر دادید به نود بعدشم هر کس هر کاری کرد باید پاش واسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
0
0
يعني هيكچي تواين مملكت بجز فردوسي پور مقصرنيست
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
0
0
به نظر من خلافکار خلافکاره اگه واقعاً خلاف کرده همان بهتر که محکوم شود این فوتبالیست ها با این پولهای حروم که میگرند هرکدوم 400 -500 میلیون حقوق 30 -40سال یک کارگر باید محکومیتشان هم 100برابر بقیه آدما باشه