۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۴-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۳۹۲۶۶
انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۴-۰۷-۱۳۸۹

احمدی نژاد: براي اداره كشور بايد تقسيم كار صورت گيرد

رييس‌جمهور در اين ارتباط، ادامه داد: فرصت خدمت‌گزاري يك هديه‌اي است كه نصيب شما شده و بايد از آن به نحو احسن استفاده كنيد. وقتي فرصت از دست برود و از اين فرصت به نحو احسن استفاده نشود فقط حسرت آن در پايان باقي مي‌ماند.

رييس‌جمهور صبح امروز در ديدار با مديران استان گلستان اظهار كرد: انرژي عظيمي كه در ايران وجود دارد را قفل و بست زده‌ايم كه البته اين قفل و بست را تحميل كرده‌اند و اين قفل و بست را بايد باز كنيم آن وقت مي‌بينيم كه چه اتفاقي مي‌افتد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز در روز دوم دور سوم سفر استاني خود به استان گلستان با تشكر از مديران استان و فعاليت‌هايي كه آنها براي پيشرفت و آباداني اين استان انجام داده‌اند، گفت: متاسفانه بعضا برخي صحبت‌هايي را مي‌شنويم كه نمي‌دانيم آن‌ها را برخي از كجا آورده‌اند. مثلا مي‌گويند حجم فعاليت مفيد هر كارمند در ايران در طول ساعت كاري يك روز 20 دقيقه است يا مثلا مي‌گفتند سرانه مطالعه هر نفر در ايران يك دقيقه است كه من چند سال پيش در ديدار با مديران وزارت ارشاد گفتم اين حرف‌ها و سخنان چيست. مردم مطالعه مي‌كنند، خارج از كتاب‌هاي درسي مردم در زمينه‌هاي مختلف مطالعه مي‌كنند، تاريخ مي‌خوانند، رمان مي‌خوانند، مجله و روزنامه مطالعه مي‌كنند و بعدا نيز اعلام شد كه سرانه‌ مطالعه در ايران 27 دقيقه است.

رييس‌جمهور گفت: البته ممكن است برخي از افراد بگويند كاري را كه با پنج امضا در روند معمولي حل مي‌شود با دو امضا نيز مي‌شود حل كرد كه اين حرف درست است و اين موضوع به مقررات و قوانين ما برمي‌گردد كه بايد اصلاح شود ولي اين‌كه مي‌گويند حجم فعاليت مفيد هر كارمند 20 دقيقه است يعني اين‌كه هفت ساعت و 40 دقيقه فعاليت كارمندان ما به كار غيرمفيد اختصاص داده مي‌شود. اين حرف درستي نيست و اينگونه نيست. ممكن است چند نفر زيرآبي بروند ولي اين سخن كه گفته مي‌شود حرف درستي نيست و كارهايي كه در كشور مي‌شود حاصل كار همه است.

وي با تشكر از فعاليت‌هايي كه در استان گلستان صورت گرفته است، گفت: نگاه افق ما بايد به آينده باشد و با توجه به فعاليت‌هايي كه انجام شده مي‌توان اين نتيجه را گرفت كه مي‌شود وضع موجود را ارتقاء دهيم و فعاليت‌ها و حركت‌هايمان را در استان مضاعف كنيم.

احمدي‌نژاد گفت: من از مديران استان مي‌خواهم كه مثلا پنج سال آينده استان را در 10 شاخص برنامه‌ريزي و مشخص كنند بايد در اين 10 شاخص به كجا برسند. بايد همت‌هايتان را بسيج كنيد، پشتيباني مردم نيز هست و با نگاه به آينده و با استفاده از توانمندي‌هايي كه در استان است حركت كنيد و پيشرفت‌هايي كه در استان صورت گرفته بيانگر اين است كه مي‌توان اين كار را انجام دهيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: در راستاي رسيدن به موفقيت و پيشرفت هر چه بيشتر استان اول همه مديران بايد با هم كار كنند. برخي خيال مي‌كنند كه دستگاه اجرايي هر كدام يك جزيره‌ جداگانه هستند. در سطح ملي نيز بعضا اين تفكر وجود دارد و برخي خيال مي‌كنند هر يك از وزراء يك جزيره‌ جداگانه‌اي هستند. در صورتي كه كار اجرايي يك امر و وظيفه است. اداره‌ كشور يك وظيفه است و بايد تقسيم‌كار صورت بگيرد و همانطور كه اشاره شد همه بايد براي تحقق يك امر با هم كار كنند.

وي به اهميت همت براي ساختن و پيشرفت اشاره كرد و گفت: رمز دوم براي ساختن و پيشرفت همت است. افق را نقطه‌ دور قرار دهيد، حركت كنيد و اجازه بدهيد كه استان خود را بالا بكشد. مردم استان شايسته اين هستند كه در بالاترين سطح قرار بگيرند چرا كه شما همه‌ امكانات لازم را نيز در اختيار داريد.

احمدي‌نژاد از مديران خواست قدرشناس لحظاتي باشند كه در آن قرار دارند.

رييس‌جمهور در اين ارتباط، ادامه داد: فرصت خدمت‌گزاري يك هديه‌اي است كه نصيب شما شده و بايد از آن به نحو احسن استفاده كنيد. وقتي فرصت از دست برود و از اين فرصت به نحو احسن استفاده نشود فقط حسرت آن در پايان باقي مي‌ماند. بايد قدر حتي يك ثانيه فرصت خدمت‌گزاري را بدانيد. نبايد غافل بود. هيچ فرصتي بهتر از موقعيتي كه اكنون شما در اختيار داريد نيست. شما فرصت خدمت‌گزاري به يك ملت و فرهنگ را اكنون در اختيار داريد و بهترين عمل نيز خدمت به بندگان خداست.

وي گفت: افراد در طول مدتي كه فرصت خدمت‌گزاري را در اختيار دارند به سه نحو عمل مي‌كنند. عده‌اي اين فرصت را در رنج و عذاب طي مي‌كنند، عده‌اي آن را به بي‌خيالي طي مي‌كنند و برايشان اين فرصت مهم نيست و دنيا را آب ببرد آن‌ها را خواب مي‌برد. يك عده‌اي نيز از فرصت بدست آمده خدمت به نحو احسن استفاده مي‌كنند و شما مديران نيز بايد از اين فرصت به نحو احسن استفاده كنيد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: مديران در كنار توجه و انجام كارهاي كلان بايد به كارهاي جزئي و نيازهاي مردم نيز توجه كنند. در حقيقت انجام كارهاي بزرگ نبايد مديران را از انجام كارهاي جزئي و نيازهاي مردم غافل كند. هر دو بايد با هم مورد توجه قرار بگيرند و مديران كارهاي كوچك را در كنار كارهاي بزرگ انجام دهند. من از شما مديران خواهش مي‌كنم كه كارهاي مردم را كارهاي خودتان بدانيد. ما خادم مردم هستيم و بر اين اساس بايد عمل كنيم. اگر كار مردم را كار خودمان بدانيم كار خودمان سبك‌تر مي‌شود. پيچيدگي‌هايي كه در كار ايجاد مي‌شود حاصل عقب انداختن و انبار كردن كارهاست.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه يك دوستي مي‌گفت نامه‌هايي كه مردم براي حل مشكلات‌شان به ما مي‌دهند يك هديه و يك برگه‌ عبور است، گفت: در واقع اين يك فرصت الهي است كه در اختيار ما قرار گرفته تا به مردم كمك و مشكلات را حل كنيم. البته بايد بر اساس قانون كار افراد را راه انداخت و مشكلات را حل كرد.

وي گفت: اميدوارم استان گلستان به جايي برسد كه وقتي از مردم اين استان مي‌پرسيم چگونه اين استان اداره مي‌شود مردم بگويند عادلانه اداره و با همه افراد بصورت يكسان برخورد مي‌شود و اين شدني است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه من نامه‌هاي مردمي زيادي مي‌خوانم و روزانه بين 50 تا 100 نامه مردمي مي‌خوانم، گفت: بعضي اوقات مي‌بينيد كه با 200 – 300 هزار تومان زندگي يك فرد زير و رو مي‌شود. مثلا فرضا فردي براي يك ترم دانشگاهش پول ندارد قصد داشته تا تحصيل را رها كند ولي وقتي كه هزينه يك ترم دانشگاه آن تامين مي‌شود در زندگي او خيلي تاثيرگذار است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه بايد عاشق مردم بود و براي آن‌ها كار كرد، گفت: بايد با عشق براي مردم كار كرد و اين بسيار مهم است كه انسان عاشق انسان‌ها باشد، با مردم دوست باشد و با اين انگيزه براي مردم كار كند. من از شما مي‌خواهم قدر خدمت‌گزاري به بهترين خلق خداوند را بدانيد.

وي خطاب به مديران با بيان اين‌كه شما بايد تصوير روشني از آينده‌ گلستان داشته باشيد، گفت: مدل برنامه‌ريزي كه اكنون داريم اقتباسي و وارداتي است و اساسا اين مدل برنامه‌ريزي كه حاكم است براي حفظ فاصله شمال و جنوب است يعني براي حفظ فاصله‌ نظام سلطه با ديگر كشورها. مي‌بينيد كه چند كشور اسم خود را گذاشته‌اند توسعه‌يافته، اسم برخي از كشورها مثل ما را گذاشته‌اند در حال توسعه و يك عده از كشورها را نيز گذاشته‌اند غيرقابل توسعه و عقب‌مانده و اين‌كه نمي‌شود براي آنها كاري كرد ولي ثروت آنها را نظام سلطه غارت مي‌كند. مثلا بعضا مي‌بينيم كه برخي از مسوولان كشورهاي آفريقايي كه طبق اين تقسيم‌بندي جزء كشورهاي عقب‌مانده هستند نمي‌دانند چقدر منابع دارند، ولي كشورهاي اروپايي در حال غارت منابع آن‌ها هستند.

رييس‌جمهور گفت: اين تقسيم‌بندي كه صورت گرفته يعني چي؟ يعني اين‌كه ما تلاش كنيم مثل آن‌ها شويم؟ فرضا كه مثل آنها شديم آيا اين نقطه مطلوب ماست؟ در حالي كه ما مي‌دانيم و آن‌ها نيز مي‌دانند ما هيچ‌وقت مثل آن‌ها نمي‌شويم چون نمي‌خواهيم مثل آنها شويم. فرهنگ ما متفاوت است. ما مي‌خواهيم پيشرفت كنيم ولي بر اساس مدل خودمان. مي‌خواهيم برجسته شويم ولي نه بر اساس مدلي كه آن‌ها طراحي مي‌كنند.

احمدي‌نژاد گفت: آن‌ها با اين طراحي‌شان كشورها را در يك حلقه بسته قرار داده‌اند كه هر چه مي‌دوند به آن نقطه‌اي كه آن‌ها مشخص كرده‌اند نمي‌رسند. در آن حلقه بايد همچنان بدوي در حالي كه منابع و ثروت زيادي را صرف مي‌كني و بهره‌ كمي را مي‌بري چون حلقه براي حل مشكلات واقعي ما طراحي نشده است.

وي گفت: ما بايد مدل خودمان را داشته باشيم. نمي‌گويم از تجربيات ديگران استفاده نكنيم ولي بايد مدل خودمان را طراحي كنيم. شما كشور برزيل را ببينيد. 200 ميليون نفر جمعيت دارد و به لحاظ صنعتي نيز دارد خود را به سطح كشورهاي توسعه‌يافته مي‌رساند در حالي كه نصف جمعيت اين كشور فقير است و رييس‌جمهوري كه مشغول به كار است نماينده فقراست و ببينيد كه شركت‌هاي چندمليتي آن‌جا چه مي‌كنند.

احمدي‌نژاد گفت: ما بايد براي پيشرفت كشورمان مدل خودمان را داشته باشيم و بر اساس مدل ايراني و اسلامي برنامه‌ريزي كنيم. در برنامه‌ پنجم سعي كرديم كه اين مدل را عوض كنيم و بر اساس مدل اشاره شده (ايراني – اسلامي) حركت كنيم.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)