۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۷-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۳۹۵۵۵
انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۷-۰۷-۱۳۸۹

احمدي‌نژاد: شير ايران بيدار شده است

احمدي‌نژاد افزود: در نقطه‌ي مقابل مي‌بينيم كه دشمنان ملت ايران اعتماد به نفس‌شان را از دست داده‌اند، دستپاچه شده‌اند و در آن‌ها سراسيمگي و دستپاچگي موج مي‌زند و باور ما اين است كه آن‌ها نظام فكري خود را از دست داده‌اند.

رييس‌جمهور با بيان اين كه ايران رمز ماندگاري ماست، خاطرنشان كرد: البته تعصب كور قومي نداشته‌ايم و هيچ‌گاه نداشته‌ايم و در تاريخ اين كشور هركسي وارد اين سرزمين شده در اقيانوس فرهنگ ملت ايران هضم شده است. هاضمه‌ي فرهنگي ملت ايران هاضمه‌ي وسيعي است و تمام خوبي‌ها را جذب خود كرده و آن را به صورت بالاتر و والاتر به مبدأ آن ارسال كرده است.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح پنج‌شنبه در مراسم افتتاح 8 هزار مجتمع آموزشي و هزار و 900 پروژه‌ي عمراني، آموزشي، پرورشي و ورزشي و 10 هزار مدرسه‌ي قرآني كه در مدرسه‌ي راهنمايي شهيد قاسمعلي هدايت در منطقه‌ي نارمك تهران برگزار شده بود، با بيان اين‌كه امروز ايران در دنيا يك كانون درخشان است كه خوبي‌ها، پاكي‌ها و عشق و دوستي را در دنيا منتشر مي‌كند، گفت:
 
امروز ماموريت بزرگ تاريخي بر عهده‌ي ماست. البته در طول تاريخ، ايرانيان هرگاه فرصت پيدا كرده‌اند تاثيرگذاري زيادي در عرصه‌هاي مختلف داشته‌اند و اين‌گونه بوده‌اند و ايران امروز يك فرهنگ، انديشه و يك روح بلند انساني است كه همه‌ي ارزش‌هاي الهي و انساني را دائما به سوي خود جذب مي‌كند، منتشر مي‌كند و پاي آن جانفشاني مي‌كند.
وي با بيان اين‌كه بيش‌ترين جانفشاني را مردم ايران پاي اسلام ناب كرده‌اند، تصريح كرد: هيچ ملتي به اندازه‌ي ملت ايران براي حقيقت اسلام و توحيد جانفشاني نكرده است و ما خدا را شاكريم كه ملت ايران يك بار ديگر روحيه‌ي تمدن‌ساز خود را بازآفريد و امروز خودباوري و اعتماد به نفس در ايران در اوج خود قرار دارد و خدا را سپاسگزاريم كه امروز ملت ايران بالاترين اعتماد به نفس ملي را داراست و همين است كه تاريخ، جهان و آينده را خواهد ساخت.
 
 احمدي‌نژاد افزود: در نقطه‌ي مقابل مي‌بينيم كه دشمنان ملت ايران اعتماد به نفس‌شان را از دست داده‌اند، دستپاچه شده‌اند و در آن‌ها سراسيمگي و دستپاچگي موج مي‌زند و باور ما اين است كه آن‌ها نظام فكري خود را از دست داده‌اند.

 

او ادامه داد: البته اين اعتماد به نفسي كه امروز در ملت ايران ايجاد شده، محدود به جغرافياي ايران نخواهد بود. يك نسيم حيات‌آفرين است كه در تمام دنيا به سرعت منتشر مي‌شود.

وي گفت: عزت نفس، اميدها و آرزوهاي ملت ايران در دنيا در حال گسترش است و شكوفايي در حال رخ دادن است و انسان‌ها در حال پيدا كردن خود هستند. از يك طرف مي‌بينيم ملت در حال شكوفا شدن است و از آن طرف بدخواهان، نظام فكري خود را از دست مي‌دهند و در سراشيبي تند سقوط قرار گرفته‌اند و شما خود مي‌بينيد كه وضعيت چگونه است.
 
 اين بار وقتي گفتيم نظام سرمايه‌داري به پايان رسيده است كسي پيدا نشد كه بگويد نخير به پايان نرسيده و ادامه دارد. آن‌ها دارند كوچك مي‌شوند و واقعيت‌شان در حال نمايان شدن است و آن‌ها از اين موضوع عصباني‌تر مي‌شوند، ولي به فضل الهي با عصبانيت‌شان نمي‌توانند كاري بكنند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ملتي كه قدرت خود را پيدا كرده، توانمندي خود را باور كرده و به اعتماد به نفس بالايي دست پيدا كرده، كسي ولو قدرت بزرگي باشد نمي‌تواند به اين ملت آسيبي برساند.

او با اشاره به تبليغات و فشارهاي غربي‌ها در زمينه‌ي قطعنامه و تحريم گفت: اين‌ها بيش‌تر جنگ رواني است و اين‌جا دعوا دعواي اراده‌هاست، نه موقعيت‌ها و تجهيزات. دعواي اقتدار انساني است و چه كسي از درون مقتدرتر است. آن‌ها مي‌خواهند روحيه‌ي خودباوري ملتي مثل ملت ايران را در هم بشكنند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه اراده‌ي ملي و اعتماد به نفس است كه اقتدار مي‌آورد، گفت: آن‌ها خودشان مي‌دانند كه كارهاي مادي اثر ندارد و به صرف نفروختن چهار قطعه به ايران نمي‌توانند به جايي برسند.
 
 قحطي كالا كه نشده، در دنيا براي فروش كالا رقابت وجود دارد و از طرف ديگر متخصصان خودمان نيز با توانمندي كه دارند مي‌توانند قطعات مورد نياز در كشور را بسازند. معلوم است كه سياست‌هايي كه آن‌ها در اين ارتباط در پيش مي‌گيرند شكست خورده است. آن‌ها به دنبال جنگ رواني هستند تا ملت ايران را بشكنند و ملت ايران نيز تصميم گرفته كه آن‌ها را بشكند و تجربه‌ي 30 ساله نشان داده است كه ملت ايران پيروز است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه دوران اسلحه و زور تمام شده است، خاطرنشان كرد: كسي جرأت ندارد به ايران تجاوز كند.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش با بيان اين‌كه سلطه‌طلبان و زورگويان در حال سقوط هستند، گفت: آن‌ها هرچه بيش‌تر تقلا كنند، سريع‌تر و بيش‌تر سقوط مي‌كنند. مسيري كه آن‌ها انتخاب كرده‌اند به باتلاق منتهي مي‌شود. آن‌ها در درون باتلاق در حال حركت هستند و در مقابل، مسيري كه ملت ايران انتخاب كرده است مسير نور و انساني است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه امروز مسووليت ما سنگين است افزود: تا كنون بسياري از شخصيت‌هاي جهاني در هنگام ملاقات با ما گفتند كه ما تمام تحولات ايران را روز به روز دنبال مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد افزود: حتي خود مردم آمريكا تحولات ايران را بيش از تحولات دولت خودشان دنبال مي‌كنند. پيامي كه ملت ايران مي‌فرستد بيش‌تر شنونده دارد از آن‌چه كه دولت آمريكا مي‌خواهد القا كند.

او گفت: ايران بايد بهترين اقتصاد، روابط اجتماعي، آموزش، مدرسه و دانشگاه را داشته باشد. بهترين‌ها بايد از آن ايران باشد. يك دوران ايران كانون توليد علم بود و شما به كتابخانه‌هاي مختلف دنيا كه برويد اثري از دانشمندان ايراني در آن كتابخانه‌ها هويداست. حتي در كشورهاي آفريقايي نيز كه مي‌رويم اثري از كتاب‌هاي دانشمندان ايراني را در آن‌جا مي‌بينيم. ولي بعد از آن در دوره‌اي در ايران اتفاقاتي افتاد و ملت حاكم نبود و ديگران حاكم بودند.
 
 ولي با پيروزي انقلاب اسلامي بار ديگر جنب‌وجوش در ملت ايران آغاز شد و حركت آغاز شد و امروز ما بايد به نقطه‌اي برسيم كه فرهنگ و علم توليد شده در ايران به تمام دنيا صادر شود و از نقاط مختلف دنيا براي كسب فضيلت‌هاي علمي و اخلاقي به ايران بيايند و اين در آينده‌ي نزديك شدني است. زورگويان خواهند رفت و حقيقت انساني خواهد ماند كه يكي از پايگاه‌هاي اصلي آن ايران عزيز بود.
 
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ما بايد روحيه‌ي خودباوري را در كشور حفظ كنيم و اين رمز ماندگاري ماست، گفت: در يك جا گفتم ايران مثل يك شير است كه يك مدتي خوابيده و موش‌ها ميدان‌دار شده بودند و قدرت‌نمايي مي‌كردند. ولي بدانيد كه اين شير بيدار شده است و موش‌ها ديگر نمي‌توانند جلوي اين شير عرض اندام كنند.
 
 البته شير ملت ايران شير قلدري و نظامي نيست. شير فرهنگي، انساني، علمي و ارزش‌هاي متعالي است كه قلب‌ها را تسخير مي‌كند. ملت ايران شجاعت را صادر و دل‌ها را تسخير مي‌كند.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به تبليغات گسترده‌ي غربي‌ها گفت: آن‌ها زماني آن‌قدر خوب تبليغات مي‌كردند كه جنايتكارترين جنايتكاران را طرفدار حقوق بشر معرفي مي‌كردند و جايزه‌ي صلح نوبل به آن‌ها مي‌دادند، ولي اكنون نظام فكري‌شان را از دست داده‌اند. در سفر اخير، نيويورك را پر از عكس احمدي‌نژاد كرده بودند و فكر مي‌كردند به ضرر ما خواهد بود.
 
در حالي كه توريست‌ها كنار آن مي‌ايستادند و عكس مي‌انداختند. آن‌هايي كه پيچيده‌ترين تبليغات را زماني به كار مي‌گرفتند امروز نظام فكري‌شان را از دست داده‌اند و امروز خودباوري ملي در ملت ايران به وجود آمده و بايد آن را حفظ كنيم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش با ابراز خرسندي از تاسيس مدارس قرآني در كشور گفت: بدانيد كه با تاسيس اين مدارس، رشد علمي ما چند برابر مي‌شود. در اين مدارس بايد عشق و محبت جاري شود، نه اين‌كه فقط دانش‌آموزان در يك قالب خاص تربيت شوند.

رييس‌جمهور افزود: علم امروز دنيا در برابر علمي كه قرآن از ما مي‌خواهد و استعدادي كه خدا به ما داده است صفر است. علم موجودي كه اكنون انسان‌ها كسب كرده‌اند در برابر ظرفيت علمي كه انسان دارد به صفر هم نمي‌رسد.

او گفت: ما براي رسيدن به قله‌ها نيازمند وحدت و همدلي هستيم. اگر وحدت و همدلي نباشد فعاليت‌هاي يكديگر را خنثي مي‌كنيم. وحدت و همدلي زماني ايجاد مي‌شود كه همه بخواهند در راستاي رسيدن به يك قله و فتح يك قله حركت كنند. قله، رسيدن به جامعه‌ي آرماني، حيات طيبه، اصلاح تمام معادلات جهاني بر پايه‌ي انسانيت و حقايق عالم است.

وي با اشاره به حضورش در مدرسه شهيد قاسمعلي هدايت در نارمك خاطرنشان كرد: اين شهيد بزرگوار هم‌دانشگاهي ما بود. جواني بود كه هم درس مي‌خواند، هم كار مي‌كرد و در اطراف اين منطقه خانه اجاره كرده بود و مادرش را نيز اداره مي‌كرد. در اوايل انقلاب در دانشگاه بحث‌هايي پيش آمد و گروهي به سمت منافقين رفتند.
 
اين افراد با دانشجويان طرفدار انقلاب اختلاف پيدا كردند و تصميم بر اين گرفته شد هيات حكميت ايجاد شد كه يك نفر به عنوان نماينده‌ي دانشجويان طرفدار انقلاب انتخاب شد، فردي نيز از طرف منافقين انتخاب شد و فرد ديگري نيز به عنوان مرضي‌الطرفين كه اين شهيد يعني قاسمعلي هدايت به عنوان مرضي‌الطرفين شد و اين فرد به نفع نيروهاي انقلاب قضاوت كرد.
 
 بعد از اين‌كه منافقين اعلام جنگ كردند، به همين جرم كه وي به نفع نيروهاي انقلابي راي داده، در ماه مبارك رمضان و در جلوي چشم مادرش او را به شهادت رساندند و به گلوله بستند. همان كساني اين كار را كردند كه امروز راست راست در اروپا راه مي‌روند و خود را به عنوان طرفدار حقوق بشر معرفي مي‌كنند.

رييس‌جمهور در ابتداي سخنانش با بيان اين‌كه خدا را سپاسگزارم كه توفيق داد امروز در اين جشن باشكوه حضور پيدا كنم، گفت: جشن مهر براي ملت ما و همه‌ي انسان‌هاي پاك هميشه الهام‌بخش بوده، الهام‌بخش در راستاي حركت عظيم براي آموختن، كسب علم و ساختن آينده‌اي درخشان. با آغاز مهر يك شكوه، شور و غوغا در ايران برپا مي‌شود و اگر كساني اهل دل باشند و پرده‌ها از جلوي چشمان‌شان كنار برود مي‌بينند كه يك نوري از اين سرزمين به آسمان مي‌تابد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اهميت شغل معلمان گفت: كساني كه از عمق دل و جانشان تك تك فرزندان ما را مورد تعليم و تربيت قرار مي‌دهند، بهترين خلق خدا و در حال يك مجاهدت دائمي هستند.

وي هم‌چنين از خيرين مدرسه‌ساز تشكر و از گسترش فعاليت‌هاي آن‌ها در خارج از كشور ابراز خوشحالي كرد و افزود: محور اصلي، ساختن فرداست و كانون اصلي ساختن فردا، آموزش و پرورش است و من از تمام معلمان تشكر مي‌كنم.

 

ارسال به دوستان