۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۲-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۰۵۹۴
انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۲-۰۷-۱۳۸۹

نجات معدنچیان 10 تا 20 میلیون دلار هزینه داشت

وی افزود نیمی از این مبلغ را دولت تقبل کرده و بقیه آن از کمکهای اهدایی تامین شده است.

واحد مرکزی خبر: سباتین پینه را، رئیس جمهور شیلی روز چهار شنبه اعلام کرد عملیات نجات سی و سه معدنجی که در عمق زمین گرفتار شده بودند، ده تا بیست میلیون دلار هزینه داشته است.

رئیس جمهور شیلی در مصاحبه با شبکه سراسری تلویزیون کشورش اعلام کرد نجات این معدنچیان که بیش از دو ماه بود در عمق هفتصد متری زمین گرفتار شده بودند، ده تا بیست میلیون دلار هزینه داشته است.

وی افزود نیمی از این مبلغ را دولت تقبل کرده و بقیه آن از کمکهای اهدایی تامین شده است.

پینه را خاطر نشان کرد در عملیات نجات این سی و سه نفر هر یک پزو (واحد پول شیلی) برای ما ارزش داشت و ما نیز تلاش کردیم پولهایی را که برای این کار جمع شد به بهترین نحو مصرف کنیم. به گزارش خبرگزاری فرانسه از معدن سن خوزه، رئیس جمهور شیلی افزود حدد یک میلیارد نفر در سراسر جهان عملیات نجات این معدنچیان را که از دهها شبکه تلویزیونی پخش می شد، تماشا کردند.

وی ادامه داد من تصور می‌کنم که هیچگاه شیلی تا این حد کانون توجه افکار عمومی جهان واقع نشده بود.


برچسب ها: معدنچیان ، شیلی
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!