۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۹-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۱۵۵۹
انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۹-۰۷-۱۳۸۹

جمعیت جهان در سال 2050

در سال دو هزار و پنجاه، هند با گذر از چین به پر جمعیت ترین کشور جهان بدل خواهد شد و جمعیت این کشور به یک میلیارد و ششصد و سیزده میلیون نفر خواهد رسید.

صندوق جهانی جمعیت روز چهارشنبه اعلام کرد جمعیت جهان در سال دو هزار و پنجاه به نه میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون نفر خواهد رسید.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری شینهوا ؛ این نهاد بین المللی در گزارش سال دو هزار و ده خود گفت : جمعیت کنونی جهان شش میلیارد و نهصد و هشت میلیون نفر است و در سال دو هزار و پنجاه به نه میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون نفر خواهد رسید.

در سال دو هزار و پنجاه، هند با گذر از چین به پر جمعیت ترین کشور جهان بدل خواهد شد و جمعیت این کشور به یک میلیارد و ششصد و سیزده میلیون نفر خواهد رسید. جمعیت کنونی هند یک میلیارد و دویست و چهارده میلیون نفر است. جمعیت چین هم در آن سال به یک میلیارد و چهارصد و هفده میلیون نفر می رسد در حالیکه جمعیت کنونی این کشور یک میلیارد و سیصد و پنجاه و چهار میلیون نفر است.

 صندوق جهانی جمعیت در گزارش خود همچنین به مسئله مرگ و میر نوزادان در هنگام تولدپرداخت و گفت خشونت ها و درگیری ها در افغانستان باعث شده است تا این کشور بالاترین میزان مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده را در میان دیگر کشورهای جهان داشته باشد. از هر هزار نوزاد تازه متولد شده در این کشور یکصد و پنجاه و دو نوزاد در همان زمان تولد می میرند.
برچسب ها: جمعیت جهان
ارسال به دوستان