۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۱ - ۰۷-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۲۸۰۸
انتشار: ۰۱:۲۱ - ۰۷-۰۸-۱۳۸۹

موجودي صندوق توسعه ملي به مرز 7 ميليارد دلار رسيد

 
 

خبرگزاري فارس: عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: با وجود اين كه موجودي صندوق توسعه ملي به مرز 7 ميليارد دلار رسيد، اما هنوز تكليف اساسنامه آن روشن نشده است.

موسي‌الرضا ثروتي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در مورد لايحه برنامه پنجم توسعه گفت:‌ از روز شنبه 8 آبان 89 لايحه برنامه پنجم پيشرفت و عدالت كه به تصويب كميسيون تلفيق مجلس رسيده، در جلسه علني صحن مجلس بررسي خواهد شد.
وي افزود: اگر هيئت رئيسه تصويب كند، در 2 و حتي 3 شيفت كاري لايحه برنامه پنجم رسيدگي مي‌شود و اگر اجازه طرح پيشنهادهاي نمايندگان داده نشود، ظرف 3 هفته به پايان مي‌رسد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه در مورد سرنوشت صندوق توسعه ملي تاكيد كرد:‌ صندوق توسعه ملي كه اساسنامه آن اواخر خردادماه سال جاري از سوي دولت تقديم مجلس شده است، هنوز به تصويب نرسيده و بر اساس سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري دولت حق استفاده از منابع اين صندوق را ندارد.
ثروتي تاكيد كرد: بر اساس سياست‌هاي ياد شده 20 درصد از درآمد فروش نفت، گاز و ميعانات گازي وارد اين صندوق مي‌شود و چون از ابتداي سال تاكنون كه بيش از 30 ميليارد دلار درآمد نفت و گاز به دست آمده، پيش‌بيني مي‌شود، حدود 7 ميليارد دلار موجودي در اين صندوق ذخيره شده است.
نماينده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس در پاسخ به اين پرسش كه آيا رسيدگي به صندوق توسعه ملي در قالب رسيدگي برنامه پنجم و يا بر اساس اساسنامه جداگانه آن بررسي مي‌شود، گفت: اين بستگي به تصميم نمايندگان در صبح روز شنبه دارد كه كميسيون تلفيق اين موضوع را مطرح مي‌كند كه در مورد صندوق توسعه ملي چگونه رفتار شود.
عضو كميسيون برنامه و بودجه در مورد اينكه براي نخستين بار منابع قابل توجهي از فروش نفت و گاز براي بخش خصوصي و تعاوني اختصاص يافته، اما به دليل مشخص نشدن اساسنامه بلوكه شده است،‌ آيا تقصير دولت و يا مجلس است،‌ گفت:‌ در واقع كم‌كاري صورت نگرفته است، دولت در پايان خردادماه اساسنامه اين صندوق را به مجلس ارائه كرد، اما نمايندگان مجلس نيز درگير رسيدگي به لايحه برنامه پنجم پيشرفت و توسعه بوده‌اند و فرصت براي رسيدگي جداگانه به اساسنامه صندوق توسعه ملي پيدا نشد.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)