۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۸-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۲۹۱۳
انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۸-۰۸-۱۳۸۹

طرح زوج و فرد مكانيزه مي‌شود

راكبين موتور سيكلت بايد در مورد رعايت قوانين و مقررات و تجهيزات و اقلام ايمني توجه لازم را داشته باشند؛ همچنين عابران پياده بايد بدانند كه از هر مسير و نقطه‌اي نبايد عبور كنند.

فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از مكانيزه شدن طرح زوج و فرد تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: كساني كه در اين بخش مقررات را رعايت نكنند، جريمه خواهند شد.

سردار حسين رحيمي در خصوص آمار تصادفات تهران اظهارداشت: آمار تصادفات نسبت به سال گذشته 3.5 درصد كاهش داشته است.

وي ادامه داد: در تصادفات جرحي حدود 8 درصد در هفت ماهه گذشته كاهش داشته‌ايم ولي وضعيت مطلوب نيست و اميدواريم وضعيت در چند ماهه باقيمانده از سال بهتر شود.

سردار رحيمي بيان كرد: سهم عمده تصادفات در مرحله نخست مربوط به راكبين موتور سيكلت و در مرحله بعد مربوط به عابران پياده است كه لازم است توجه بيشتري از سوي راكبين موتور‌سيكلت صورت گيرد.

وي عنوان كرد: راكبين موتور سيكلت بايد در مورد رعايت قوانين و مقررات و تجهيزات و اقلام ايمني توجه لازم را داشته باشند؛ همچنين عابران پياده بايد بدانند كه از هر مسير و نقطه‌اي نبايد عبور كنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خصوص طرح ترافيك گفت: با توجه به اينكه محدوده طرح ترافيك مكانيزه و مجهز به دوربين‌هاي طرح ترافيك است، اثار بسيار خوبي داشته است البته مدتي شايع شده بود كه دوربين‌ها جريمه نمي‌كنند كه اين شايعه كذب است.

وي تصريح كرد: هم‌اكنون هموطنان به ما مراجعه مي‌كنند و اعلام مي‌كنند كه ما چند بار جريمه شده‌ايم كه اين ناشي از شايعات كاذب مطرح شده در جامعه است و در حال حاضر وضعيت مطلوبي از نظر ترددها و از حيث پلاك‌هاي مخدوشي كه گاهي وارد مي‌شوند، داريم.

سردار رحيمي همچنين از مكانيزه شدن طرح زوج و فرد تا پايان سال جاري خبر داد و تاكيد كرد: كساني كه در اين بخش مقررات را رعايت نكنند، جريمه خواهند شد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خصوص رانندگان خودروهايي كه پلاك خود را مخدوش مي‌كنند، تصريح كرد: در تمامي مبادي ورودي طرح ترافيك گروه‌هايي از پليس به صورت محسوس و نامحسوس مستقر شده‌اند كه در دو هفته گذشته به خصوص در آغاز كنترل وضعيت مطلوبي وجود نداشت و شايد روزانه بيش از 300 تا 400 خودرو با پلاك مخدوش برخورد مي‌شد ولي اواخر هفته گذشته اين مورد به كمتر از 5 درصد رسيد و به شدت با كساني كه پلاك را باز مي‌كنند و پشت شيشه مي‌گذارند، برخورد خواهد شد.

وي در مورد تمهيدات لازم در زمينه زيرساخت‌هاي حمل ونقل عمومي بعد از هدفمند‌سازي يارانه‌ها تصريح كرد: با هماهنگي‌ معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران جلساتي را گذاشته‌ايم؛ طبيعتا پس از عملي شدن يارانه ها گرايش مردم به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و موتور‌سيكلت بيشتر خواهد شد كه پيش‌بيني‌هاي لازم توسط شهرداري و پليس انجام شد و آمادگي مطلوبي در اين حوزه انجام گرفته است.
برچسب ها: آمار تصادفات
ارسال به دوستان