۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد ۱۴۳۴۵۴

بیانیه دهید و تخریب کنید؛ فوتبال نوساز می شود!

دلمان می خواهد که فوتبالمان از یک ساختمان قدیمی به نوساز تبدیل شود و باید ابتدا خراب کرد تا زمینه ساخت و ساز فراهم شود، بیانیه های متعدد از سوی افراد مسئول و غیر مسئول و دلسوز و ... باعث خراب شدن می شود، این همان چیزی است که می خواهیم، خرابی به منظور ساختنی دوباره!
عصر ایران ورزشی؛ عباس خادم الحسینی- در مکتب بساز و بفروش ها، سنتی مرسوم است که خانه های کلنگی را خراب می کنند و یا به اصطلاح می کوبند و به جای آن آپارتمان های نوساز و شیک می سازند؛ ما به اینکه در بیشتر مواقع بساز و بفروشی را به بساز و بندازی تعبیر می کنند کاری نداریم و بنا را به صداقت و محکم کاری می گذاریم.

حال فوتبال ایران هم نمونه شاخصی از یک ساختمان کلنگی است که به شدت نیازمند ساخت و ساز است و این امر چاره ای ندارد جز خراب کردن و کوبیدن.



بیژن نوباوه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در یک اقدام فوتبالدوستانه سعی بر این داشت که فساد موجود در فوتبال ایران را بر اندازد و نابود کند؛ ولی غافل از آنکه این نوع برخورد وی نه تنها نمی تواند مفید باشد، بلکه باعث تنش می شود و به شلوغی ها دامن می زند.

امیر قلعه نوعی سرمربی و سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان به شدت از سخنان نوباوه ناراحت شده اند و همین امر موجبات صدور بیانیه ای را از سوی آنان فراهم آورده است.

 در این نامه سرگشاده آمده است :

«جناب آقای نوباوه ! سخنان اخیر حضرتعالی که در رسانه ها انعکاس یافت نشان می دهد شمایی که به حق خود را دلسوز ورزش می دانید و فراخوانی مبارزه با دلالیسم در ورزش را می دهید ، خود در سخنان و حرف هایتان با استناد به شایعاتی که دلال ها برای رونق کارشان در جامعه ترویج میکنندنکاتی خلاف و مغایر با واقعیات را مطرح می نمائید.

سخن راندن از اعداد میلیاردی که واژه رایج شایعه پراکنان در ورزش است تاثیر شایعات بر روی مواضع اشخاصی در جایگاه والای شما را نشان می دهد که لازم می دانیم مطالب منتسب به خود که در گفته های شما انعکاس یافته را تکذیب نمائیم.

با استقبال از مواضع همه کسانی که دغدغه آسیب ها و رفع مشکلات و سنگلاخ های رشد و توسعه ورزش ایران را دارند امیدواریم که این آسیب شناسی ها در فضای به دور از تهمت و به دور از هیاهوی شایعه پراکنان در مسیر واقعی و درست خود قرار گیرد و اشخاصی همچون جناب آقای بیژن نوباوه که از شخصیت های خدوم کشور هستند نیز برای تحقق این مهم تلاش کنند.

ضمن اینکه امروز بخش عمده ای از فعالیت های حرفه ای ورزش در قالب باشگاه های تهران که حوزه انتخابیه آقای نوباوه است صورت می گیرد که امید است ایشان در ارزیابی ها و آسیب شناسی های خود به این مسئله نیز عنایت لازم را داشته با شند.»

نکته جالب اینجاست که ما دلمان می خواهد که فوتبال کشورمان از یک ساختمان قدیمی و کهنه به نوساز تبدیل شود و از همین سو باید ابتدا خراب کرد تا زمینه ساخت و ساز فراهم شود، بیانیه های متعدد از سوی افراد مسئول و غیر مسئول و دلسوز و ...، بی شک هر چه بیشتر باعث خراب شدن می شود، این همان چیزی است که می خواهیم خرابی به منظور ساختنی دوباره!

ارسال به دوستان