۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۷-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۴۳۰۸
انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۷-۰۸-۱۳۸۹

"نگرش محترمانه به كسي كه جرمش ثابت نشده لازم است"

در اين پيام تاكيد شده است: به اين دليل پليس بايد با عوامل ويرانگر باورهاي ديني به شدت برخورد كند چراكه اين عوامل به تدريج از امنيت اجتماعي كاسته و فضا را براي انسان‌ها ناگوار مي‌سازند.
آيت‌الله سبحاني با صدور پيامي، نگرش محترمانه نسبت به افراد تا زمانيكه جرم آنها ثابت نشده است را خواستار شد.

به گزارش فارس در پيام آيت‌الله جعفر سبحاني كه پيش از ظهر امروز در همايش نقش فرهنگ‌سازي ديني در ارتقاي امنيت اجتماعي قرائت شد، آمده است: آفرينش انسان با موهبت‌هاي بزرگي همراه است، مواهبي كه خود او از وجود آنها آگاهي كامل ندارد و اگر بخواهد از آنها آگاه شود از شمارش آنها ناتوان است.

در اين پيام تصريح شده است: در ميان مواهب الهي دو نعمت از اهميت بالايي برخوردار است و در سايه آن دو ديگر موهبت‌ها از قوه فعليت به عينيت مي‌رسند و آن دو نعمت «صحت و تندرستي» و «امنيت و آرامش» است.

در ادامه اين پيام خاطرنشان شده است: در حديث شريف چنين آمده است «نعمتان مجهولتان الصحه و الامان» دو نعمت در زندگي انسان فراموش شده است كه عبارتند از سلامتي و امنيت.

نقش نيروي انتظامي در برپايي خيمه امنيت جاي انكار نيست زيرا در برابر انسان‌هايي كه بر اثر تربيت‌هاي غلط مخل امنيت هستند، جز نيروي بازدارنده كارساز نيست و گفتار پيامبر گرامي اسلام (ص) «من‌الناس من لا يقيمهم الا سيف» در مورد اين گروه است. به همين دليل در ميان تمام ملت‌ها پليس از احترام خاصي برخوردار است چراكه او بسان شمعي است كه مي‌سوزد و پيرامون خود را روشن مي‌كند.

در اين پيام عنوان شده است: اگر از اين گروه بگذريم باورهاي ديني و اينكه از پس امروز فردايي است، در برپايي امنيت و حفظ حقوق تأثير بسزايي دارند و در حقيقت عقيده انسان حكم پليس مخفي را دارد كه در همه مكان‌ها حافظ و پاسدار است و اينكه فرشتگان الهي تمام رفتارها و گفتارهاي انساني را ثبت كرده و در روز رستاخيز برگ برنده در دست قاضي دادگاه است كه مي‌تواند بر طبق آنها محاكمه كرده و رأي مقتضي صادر كند.

در اين پيام تاكيد شده است: به اين دليل پليس بايد با عوامل ويرانگر باورهاي ديني به شدت برخورد كند چراكه اين عوامل به تدريج از امنيت اجتماعي كاسته و فضا را براي انسان‌ها ناگوار مي‌سازند.

در ادامه پيام خاطرنشان شده است: نگاهي به روزهايي كنيم كه مردم بيشتر به مساجد و تكايا كشيده مي‌شوند مانند ماه رمضان، به ويژه روزها و شب‌هاي احيا يا ماه محرم يا ايام عاشورا، در اين ايام از آنجا كه بيشتر افراد به معنويت توجه مي‌كنند بار پليس سبك‌تر و كمترين مراجعه به كلانتري‌ها صورت مي‌گيرد.

در ادامه پيام آيت‌الله سبحاني آمده است: من در اينجا دامن سخن را كوتاه مي‌كنم و از پديدآورنده اين فضاي عبادي و اخلاقي تشكر كرده و اميدوارم ان‌شاءالله اين همايش مثبت و پربار باشد و همه ما از ميوه شيرين آن بهره‌مند شويم.

در پايان اين پيام تصريح شده است: در پايان اين پدر پير كه دوران كهولت را مي‌گذارند از همه مسئولان نيروي انتظامي در تمام رده‌ها درخواست مي‌كنم كه در همه موارد از خط قانون بيرون نروند و مادامي كه جرم‌ كسي ثابت نشده با ديد يك انسان محترم به او بنگرند.
ارسال به دوستان