۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۹-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۴۴۷۴
انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۹-۰۸-۱۳۸۹

اكازيون‌هاي پاييزي بازار مسكن تهران

اين فعال بازار مجازي مسكن در عين حال به موجران توصيه كرد با پايين‌آوردن نرخ اجاره، ريسك اجاره آپارتمان خود را پايين‌ بياورند.

تعداد آپارتمان‌هاي مسكوني با وضعيت خاص و بهتر از ساير آپارتمان‌ها، در تهران رو به افزايش است.

آپارتمان‌هاي خاص كه به آنها «اكازيون» گفته مي‌شود به‌خاطر دو خصلت «قيمت» يا «موقعيت» از نظر مالك، ويژه محسوب مي‌شود كه خريدار اين واحدها هم به لحاظ «ريالي» و هم به لحاظ «سكونتي» برنده معامله خواهد بود.

اكازيون‌هاي بازار مسكن در حال حاضر فقط در حوزه خريد وجود دارد و در بازار اجاره به دلايل مختلف كه مهم‌ترين آن «عطش تقاضا» عنوان مي‌شود، هيچ ملكي تحت عنوان اكازيون پيشنهاد نمي‌شود.

بازار مجازي مسكن «ايران‌فايل» در پنجره‌اي كه از ابتداي نيمه دوم امسال براي عرضه اكازيون‌هاي پاييزي آپارتمان مسكوني در سايت الكترونيكي خود به نشاني www.iranfile.ir قرار داده، از تمام مناطق مختلف تهران، واحدهايي را كه خصوصيات متفاوتي از ساير واحدهاي مشابه منطقه دارند، معرفي كرده است.

خبرنگار دنياي‌اقتصاد ديروز در قالب مشتري (خريدار) با مدير سامانه ايران‌فايل تماس تلفني گرفت و درباره 14 آپارتمان مسكوني كه با عنوان اكازيون فروشي در 7 منطقه تهران در اين سامانه معرفي شده، اين پرسش را مطرح كرد كه چرا اين آپارتمان‌ها از يك‌سو اكازيون معرفي شده و از سوي ديگر قيمت برخي از اين واحدها با رنگ قرمز - به معني گران‌تر از نرخ عرف منطقه- منعكس شده است؟

مدير ايران‌فايل در پاسخ گفت: اكازيون‌هايي كه در سامانه اينترنتي مسكن معرفي مي‌شود و رويت آن براي همه رايگان است، صرفا به‌خاطر قيمت پيشنهادي اكازيون معرفي نشده، بلكه بابت تجهيزات داخلي، نقشه ساخت، موقعيت محلي، نماي بيروني و حتي شرايط پرداخت مبلغ معامله مي‌تواند با بقيه آپارتمان‌هايي كه قيمت پايين‌تري دارند، تفاوت داشته باشد.

آمر اكبريان در اين باره تصريح كرد: آپارتماني در منطقه غرب تهران ممكن است با قيمت پيشنهادي متري 2 ميليون تومان گران باشد، اما دسترسي بزرگراهي و اعلام فروشنده براي دريافت 60 درصد ارزش معامله به‌صورت اقساط بدون سود، مي‌تواند ويژگي ممتاز آن ملك باشد.

وي افزود: در حال حاضر تعداد اكازيون‌هاي فروشي در بازار مسكن تهران روز به روز در حال افزايش است كه علت آن از يك‌سو ثابت بودن تعداد متقاضيان قطعي در بازار خريد و همچنين آرامش قيمت‌ها است كه اين باعث شده، فروشنده‌هايي كه كمي شرايط را براي خريداران آسان‌ مي‌كنند، بلافاصله در بازار مطرح شوند.

اكازيون اجاره‌اي تعطيل است؟

مدير ايران‌فايل درباره نبود آپارتمان‌هاي اكازيون در بازار اجاره گفت: زماني‌كه در بازار يك كالا، حجم تقاضا زياد باشد و در مقابل، صاحبان آن كالا بخواهند با بالاترين قيمت ممكن و سخت‌ترين شرايط، اقدام به عرضه كنند، به‌صورت طبيعي، كسي به فكر اكازيون كردن فروش آن كالا نخواهد بود.

اكازيون زماني در بازار مسكن معني دارد كه تمايل به خريد يا اجاره طبيعي باشد و شدت نگرفته باشد. وي افزود: در بازار اجاره، همچنان تعداد مستاجران زياد است و در مقابل، اغلب موجران، قيمت‌هايي را براي اجاره پيشنهاد مي‌كنند كه در بهترين شرايط، متناسب با نرخ واقعي عرف منطقه باشد.

اين فعال بازار مجازي مسكن در عين حال به موجران توصيه كرد با پايين‌آوردن نرخ اجاره، ريسك اجاره آپارتمان خود را پايين‌ بياورند.



برچسب ها: بازار مسکن ، اکازیون
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)