۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۵۱۳۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۴-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۵۱۳۸
انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۴-۰۸-۱۳۸۹

ابداعاتي كه دنیای ما را تغییر داد (+عكس)

احتیاج، مادر اختراع است. شما می توانید به جنگ، هر آنچه که می خواهید اعتراض کنید، اما به یاد داشته باشید در سراسر تاریخ، لزوم پیروزی در جنگ منجربه ابداعات بسیاری شد که جوامع امروزی از آنها استفاده می کنند…
غذای کنسرو شده

 


احتیاج به غذای بیشتر، نیروهای زیاد ناپلئون را با مشکلاتی مواجه کرد. از این رو ناپلئون پیشنهاد جایزه برای ابداع روشی به جهت نگهداری غذا کرد. در نهایت، Nicholas Appert ایده ای برای حفاظت از غذا در بطری هایی را پیشنهاد کرد. او دریافته بود که اگر غذا به مقدار کافی گرم شده و در یک محفظه ی هواناپذیر نگهداری شود، به خوبی دوام خواهد آورد.


ساعت مچی

 

سربازان دریافتند که استفاده از ساعت جیبی طی جنگ مناسب نیست و شروع به استفاده از بند چرمی برای بستن آنها به دست شان کردند. شرکت سوییسی Girard-Perregaux این ابتکار را برای افسران آلمانی و به دستور ویلیام اول، به کار برد.


شوینده

 


استفاده از چربی، روشی سنتی برای کارخانه های صابون سازی بود، اما کمبود آن در دوران جنگ جهانی اول در آلمان به وجود آمد. دانشمندان آلمانی مجبور به ساخت روش ترکیبی جدیدی برای جانشین شدند.


اینترنت

 


در ۱۹۶۹، وزارت دفاع ایالات متحده در جست و جوی راه جدیدی برای ارسال و دریافت اطلاعات دیجیتال بود که اینترنت از این جست و جو زاییده می شود. و اینطور می شود که امروز پس از گذشت سال ها از آن اتفاق نزدیک به ۲۹ درصد از مردم دنیا و ۴۳ درصد از مردم ایران از اینترنت استفاده می کنند


تکنولوژی موشک سازی

 


آقای ورنر فون براون درگیر توسعه ی تکنولوژی موشک در آلمان نازی بود تا اینکه توانست موشک وی ۲ را بسازد که بعدا از این موشک برای بمباران لندن طی جنگ جهانی دوم استفاده شد. بهرحال بعد از جنگ و شکست آلمان، او به همراه تعدادی دیگر از همکارانش مخفیانه به آمریکا برده می شوند تا زمینه ی ساخت موشک های بالستیک را برای آن کشور فراهم کنند.

پس از بنیانگذاری ناسا نیز وی نقش اصلی در موفقیت پروژه های فضایی آمریکا داشت.


پنی‌سیلین

 

کشف فلمینگ اسکاتلندی، آن هم طی تلفات سنگین جنگ جهانی، توانست به فریاد هزاران نفر برسد. این کشف زمینه ساز پیشرفت های دیگری در پزشکی نیز شد. او در سال ۱۹۴۵ به همراه فلوری و چاین موفق به دریافت جایزه نوبل پزشکی گردید.


داروی ضد مالاریا

 

بسیاری از نیروی های نظامی در مناطق گرمسیری دچار بیماری بودند. در سال ۱۹۳۴، شیمی دان آلمانی، Hans Andersag، موفق به کشف کلورکین شد. بهرحال، تا سال ۱۹۴۶ و پس از جنگ جهانی دوم، این دارو نتوانست منتشر شود.


لاستیک مصنوعی

 

زمانی که ایالات متحده وارد جنگ جهانی دوم شد، به شدت کمبود لاستیک طبیعی را احساس می کرد، در نتیجه جایگزینی برای استفاده در تجهیزات نظامی بایستی در نظر گرفته می شد. این کمبود موجب خلق لاستیک مصنوعی شد. اکنون که سال ها از جنگ جهانی می گذرد، انواع مختلفی از لاستیک مصنوعی در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند؛ مانند صنعت اتومبیل سازی، کفش و…

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
1
18
ايكاش دارويي جهت مداواي بيماران سرطاني به شرط بهبود نسبي ابداع بشه تا اين بيماري علاج پذير باشد
کامرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
1
13
به امید جهانی با مردمان شاد ، امیدوار ، سلامت و در صلح و آرامش ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
8
3
حداقل کاش اسم یک نفر مسلمان یا مشرقی هم بین اینها بود که دلمان خوش می شد
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر