۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۶-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۵۵۰۲
انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۶-۰۸-۱۳۸۹

سرهنگ جمالي: توانايي مقابله ديده‌بان‌هاي سيار با حملات موشك‌هاي كروز

وي با بيان اينكه بر اساس جغرافياي كشور و محيط‌هاي كوهستاني و كويري ديده‌بان‌ها از مرز به عمق چيده‌شده‌اند، تصريح كرد: ديده‌بان‌ها هم‌پوشاني بسيار خوبي با هم دارند و علاوه بر ديده‌بان‌هاي قرارگاه، از نيروهاي بسيج، سپاه، نيروي انتظامي و ارتش نيز در زمينه ديده‌باني استفاده مي‌كنيم.
فرمانده ديده‌باني قرارگاه پدافند هوايي با اشاره به حضور ديده‌بان‌هاي سيار مسلح در شبكه ديده‌باني يكپارچه كشور گفت: اين ديده‌بان‌ها در صورت مشاهده پرنده‌هاي متخاصم و موشك‌هاي كروز قادر به اقدام عملياتي براي مقابله با آنها هستند.

به گزارش فارس، سرهنگ علي‌اصغر جمالي فرمانده ديده‌باني قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) صبح امروز در حاشيه رزمايش مدافعان آسمان ولايت3 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ما ديده‌بان‌هاي خود را در سراسر كشور به تجهيزات مدرني مجهز كرده‌ايم كه قادرند به محض مشاهده هر گونه شي پرنده مشاهدات خود را به مركز فرماندهي و كنترل به صورت صوت و يا ديتا ارسال كنند.

وي افزود: مركز ديده‌باني كشور به تجهيزات الكترونيك و الكترو اپتيك ساخت داخل مجهز است و اين تجهيزات مي‌تواند به محض رؤيت هر شي پرنده به صورت خودكار مشاهدات را به شبكه يكپارچه پدافند اعلام كنند و در اين خصوص ما داراي لايه‌هاي پيشرفت اطلاعاتي هستيم كه قادر به مقابله با هرگونه اخطار هستيم.

جمالي در ادامه با اشاره به وجود ديده‌بان‌هاي سيار مسلح در شبكه ديده‌باني يكپارچه كشور، اظهار داشت: اين ديده‌بان‌ها در كليه معابر و دهليزهاي ورودي كشور از مرز به عمق مستقر شده‌اند و به صورت كاملا مستقل عمل مي‌كند.

فرمانده ديده‌باني قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) همچنين گفت: اين ديده‌بان‌ها در صورت مشاهده پرنده‌هاي متخاصم و موشك‌هاي كروز قادر به اقدام عملياتي براي مقابله با آنها هستند.

جمالي در ادامه تصريح كرد: ديده‌بان‌هاي سيار مسلح در محل‌هايي مستقر هستند كه شايد هيچ انساني قادر به عبور از آنجا نباشد و اين محل‌ها منطقه‌هاي كويري و صعب‌العبوري هستند.

وي با بيان اينكه بر اساس جغرافياي كشور و محيط‌هاي كوهستاني و كويري ديده‌بان‌ها از مرز به عمق چيده‌شده‌اند، تصريح كرد: ديده‌بان‌ها هم‌پوشاني بسيار خوبي با هم دارند و علاوه بر ديده‌بان‌هاي قرارگاه، از نيروهاي بسيج، سپاه، نيروي انتظامي و ارتش نيز در زمينه ديده‌باني استفاده مي‌كنيم.

فرمانده ديده‌باني قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) افزود: نيروهاي دريايي،‌ هوايي و زميني ارتش نيز داراي ديده‌بان‌هايي هستند كه در سراسر كشور مستقر بوده و اين افراد همپوشاني خوبي با ديده‌بان‌هاي قرارگاه دارند و تعامل خوبي بين نيروهاي سپاه، ارتش و بسيج برقرار است و همه آنها به سيستم يكپارچه پدافندي متصل هستند.

جمالي در پايان خاطرنشان كرد: ديده‌باني به عنوان سدي نفوذناپذير در مقابل تجاوز هر گونه شي پرنده اعم از موشك‌هاي كروز و هواپيماهاي بدون سرنشين انجام وظيفه مي‌كند.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)