۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۷-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۵۵۴۱
انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۷-۰۸-۱۳۸۹

آموزش فلسفه به كودكان و نوجوانان

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي گفت: هدف اين طرح تبديل كردن كودكان به فيلسوفان حرفه‌اي نبوده، بلكه شكل‌دهي و نگهداري تفكران و طرز فكر انتقادي، خلاقانه و نوع‌دوستي آنهاست.

فارس: معاون وزير آموزش و پرورش از آموزش فلسفه به كودكان و نوجوانان خبر داد.

حجت‌الاسلام محي‌الدين بهرام محمديان در حاشيه جشنواره طرح و توسعه فرآيندهاي نوين ياددهي يادگيري اظهار داشت: فلسفه براي كودكان و نوجوانان يك برنامه آموزشي است كه اين امكان را فراهم مي‌آورد تا كودكان افكار پيچيده خود راشكل دهند.

معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه اين برنامه نظام‌مند و تدريجي است كه بيشتر براي كار روي كودكان چهار تا 18 ساله طراحي شده است، افزود: از اين رهگذر استدلال، تفكرات انتقادي، خلاقانه و نوع دوستي آنها نيز افزايش مي‌يابد.

محمديان تصريح كرد: با در نظر داشتن علايق كودكان و با توجه به اين موضوع كه آنها را بيشتر تحريك كنند كه اين مسئله با كارهاي روش‌مند به اجرا در مي‌آيد، اين برنامه به گونه‌اي طراحي شده است كه كنجكاوي و اعصاب كودكان را بر مي‌انگيزد.

اين مقام مسئول به اشاره به اينكه هدف اين است كه به بالاترين ميزان فكر سامان يافته در مجموعه‌اي‌ از سؤالات دست پيدا كرد، تصريح كرد: اين برنامه به منظور افزايش دانسته‌هاي اعضاي جامعه به كار مي‌رود و علاوه بر آن قصد دارد افراد به معناي جهان و جامعه كه در آن زندگي مي‌كنند، پي ببرند.

معاون وزير آموزش و پرورش در ادامه افزود: يك فيلسوف آمريكايي به نام ماتيوليپمن در سال 1969 فلسفه را براي كودكان و نوجوانان را به وجود آورد و تاكنون بيش از 50 كشور از سراسر جهان برنامه‌هاي او را اجرا كرده‌اند.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي گفت: هدف اين طرح تبديل كردن كودكان به فيلسوفان حرفه‌اي نبوده، بلكه شكل‌دهي و نگهداري تفكران و طرز فكر انتقادي، خلاقانه و نوع‌دوستي آنهاست.

محمديان با بيان اينكه فلسفه براي كودكان نشان يك برنامه آموزشي گفت: با اين روش كودكان و شهروندان تشويق مي‌شوند تا منطقي‌تر باشند يعني آماده استدلال كردن و استدلال شدن شوند.

وي در ادامه افزود: نكته جالب توجه در اين ديدگاه به چالش كشيدن نظريه رشد تحويل دانشمند بزرگ پياژه است.
برچسب ها: آموزش فلسفه
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)