۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۵۶۰۶
انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷-۰۸-۱۳۸۹

كلاهبرداري از 1500 شركت كننده مسابقات ملي رباتيك كشور در اصفهان

وي تصريح كرد: يك ماه قبل از برگزاري مشخص شد كه اين دانشگاه ميزبان اين دوره از مسابقات است و اين در حالي بود كه پس از اين موضوع، شركت كنندگان به هنگام حضور در اصفهان متوجه شدند كه تنها شركت خصوصي رعد ايران يا رعدكاپ مجري برگزاري اين مسابقات است.

فارس: به دنبال برگزاري ششمين دوره مسابقات ملي رباتيك كشور در اردوگاه كشوري شهيد بهشتي اصفهان، از يك‌هزار و 500 شركت كننده اين مسابقات كلاهبرداري شد.

با اعتراض يك‌هزار و 500 دانش‌آموز و دانشجوي شركت كننده در ششمين دوره مسابقات ملي رباتيك كشور به نحوه برگزاري اين مسابقات در اصفهان، مشخص شد كه اين مسابقات با جعل لوگوي يكي از دانشگاه‌هاي اصفهان و به نام اين دانشگاه توسط شركت خصوصي رعد ايران " رعد كاپ " برگزار شده و رسميت ندارد.

محسن حبيب‌زاده دانشجوي برق و الكترونيك دانشگاه مشهد در اين ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص نحوه كلاهبرداري شركت رعد ايران گفت: شش ماه پيش در حالي فراخوان برگزاري اين دوره از مسابقات در 26 و 27 آبان ‌ماه سال جاري بر روي سايت www.raadcup.ir قرار گرفت و دانش‌آموزان و دانشجويان از سراسر كشور اقدام به ثبت ‌نام كردند كه در ابتدا يكي ديگر از دانشگاه‌هاي اصفهان ميزبان اين دوره از مسابقات اعلام شد.

وي تصريح كرد: يك ماه قبل از برگزاري مشخص شد كه اين دانشگاه ميزبان اين دوره از مسابقات است و اين در حالي بود كه پس از اين موضوع، شركت كنندگان به هنگام حضور در اصفهان متوجه شدند كه تنها شركت خصوصي رعد ايران يا رعدكاپ مجري برگزاري اين مسابقات است.

اين دانشجوي دانشگاه مشهد بيان داشت: دوره مقدماتي مسابقات رباتيك رعد كاپ 26 آبان ماه در حالي برگزار شد كه عدم حضور هيچ مسئولي در اردوگاه شهيد بهشتي به منظور پاسخگويي به مشكلات شركت‌كنندگان و ناظر بر نحوه برگزاري مسابقات، عدم وجود برنامه دقيق و مشخص در نحوه پذيرش و سرويس‌دهي به آنها سبب اعتراض جمع كثيري از شركت كنندگان شد كه به دنبال اين اعتراضات و تماس با نيروي انتظامي استان اصفهان، شب گذشته مجري مسابقات دستگير و راهي زندان شد.

يكي از دانشجويان رشته نرم‌افزار كامپيوتر از دانشگاه يزد نيز گفت: تمام شركت كنندگان معترض به علت اينكه مرجع پاسخگويي در دوران برگزاري مسابقات وجود نداشت، از حضور در دوره فينال خودداري كردند كه با مشخص شدن كلاهبرداري صورت گرفته، با پيگيري نيروي انتظامي اصفهان و دادگستري قرار شد تمام هزينه شركت كنندگان عودت داده شود.

يكي از دانشجويان دانشگاه قم هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ادامه داد: حداقل هزينه براي ساخت يك ربات ساده نزديك به 300 هزار تومان است و بسياري از شركت كنندگان در اين مسابقات يك ميليون تومان براي ساخت ربات هزينه كردند.

به گزارش فارس، مسابقات ملي رباتيك كشور هر ساله به ميزباني دانشگاه‌هاي مختلف برگزار مي‌شود كه اين مسابقات ارديبهشت‌ ماه امسال به ميزباني اين دانشگاه برگزار شد و اين در حاليست كه با سوء‌استفاده شركت خصوصي رعد ايران از آرم و نام دانشگاه، برگزاري اين مسابقات بسيار قابل تامل به نظر مي‌رسد.

در سايت رعد كاپ كه با وجود كلاهبرداري صورت گرفته، هنوز فيلتر نشده و به راحتي قابل دسترسي است، هزينه ثبت نام هر تيم در هر رشته 50 هزار تومان، هزينه ثبت نام هر نفر در هر رشته 20 هزار تومان، هزينه اسكان براي هر نفر در دو شب 20 هزار تومان، هزينه پذيرايي براي هر نفر 20 هزار تومان و هزينه هر نفر مهمان يا تماشاگر در دو روز نيز 10 هزار تومان اعلام شده است.

اين دوره از مسابقات قرار بود در رشته‌هاي روبات‌هاي مسيرياب، مسيرياب ويژه، امدادگر، مين‌ياب، شبيه‌ساز فوتبال دو بعدي، نمايش آزاد و بينايي ماشين و با حضور يك‌هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان و دانشجويان سراسر كشور برگزار شود.  
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)