۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۷ - ۲۹-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۵۶۹۹
انتشار: ۰۱:۳۷ - ۲۹-۰۸-۱۳۸۹

10 فروند هواپيماي بدون سرنشين دشمن فرضي منهدم شد

  معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) گفت: بيش از 10 فروند هواپيماي بدون سرنشين توسط شبكه‌هاي ضد كروز منهدم شد.
   
به گزارش ايرنا، سرهنگ 'ابوالفضل فرمهيني فراهاني' روز جمعه و در چهارمين روز برگزاري رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 در منطقه عمومي برگزاري اين رزمايش با بيان اينكه در حوزه شبكه گسترده و يكپارچه فرماندهي كنترل پدافند هوايي تحولي به وجود آمده است، اظهار داشت: در خلال برگزاري اين رزمايش اين شبكه يك محك جدي خورد.

سرهنگ فرميهني، هماهنگي، همدلي و انسجامي را كه در شبكه پدافند هوايي در طول اين رزمايش به وجود آمده را قابل ستايش دانست.

وي با بيان اينكه تست‌ها و ارزيابي‌هايي كه در حوزه سامانه موشكي انجام شد در همه ابعاد موفقيت آميز بود، تاكيد كرد: ارزيابي همه سامانه‌هاي موشكي با موفقيت همراه بود و توانستيم اهداف رزمايش را تحقق بخشيم.

معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) گفت: در بعد سامانه‌هاي توپخانه‌اي هم بهينه سازي‌هاي انجام شده بود كه با موفقيت مورد تست و ارزيابي قرار گرفتند بطوري كه شاهد موفقيت عملكرد سامانه‌هاي توپخانه‌اي در اين رزمايش بوديم.

فرمهيني ادامه داد: در بعد سامانه‌هاي جنگي و اخلالگر فريب دهنده، هشدار دهنده و جهت دهنده و در بحث جنگ الكترونيك هم تست‌هاي موفقيت آميز را شاهد بوديم.

وي گفت: در حوزه فن آوري و ارتباطات بخصوص انتقال ديتا و پردازش اطلاعات از طريق رادارها، شاهد موفقيت‌هاي بسيار زيادي بوديم.

معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) مقوله كشف، شناسايي، درگيري و انهدام كه در قالب ماموريت پدافند هوايي انجام مي‌شود را موفقيت آميز ذكر كرد و گفت: در فضاي كشور موردي نداشتيم كه از ديد رادارهاي ما و از شبكه پنهان بماند.

فرمهيني ادامه داد: همچنين از طريق شبكه كنترل و فرماندهي توانستيم تمام اهدافي را كه تحت عنوان دشمن فرضي به فضاي كشور حمله‌ور شدند كشف و شناسايي كنيم و اقدامات متقابل هواپايه و زمين پايه را انجام دهيم.

وي اظهار داشت: از طريق شبكه‌هاي ضد كروز در قرارگاه با حجم بسيار زيادي از آتشبار هاي توپخانه‌اي و سامانه‌هاي موشكي و نيز تاكتيك‌هاي نوين جنگ ناهمگون و ناهمتراز توانستيم يك موفقيت بسيار بزرگي را كسب و بيش از 10 فروند هواپيماي بدون سرنشين دشمن را منهدم كنيم.

فرمهيني تاكيد كرد: در حوزه جمع آوري اطلاعات و شناسايي پرنده‌هاي دشمن، تست و ارزيابي خوبي انجام شد و سامانه‌هاي متحرك شناسايي و جمع آوري اطلاعات مورد تست و ارزيابي قرار گرفت.

وي در پايان خاطرنشان كرد: رادارهاي تاكتيكي گپ فيلد تكميل كننده شبكه راداري كشور نيز مورد تست و ارزيابي قرار گرفت و پرنده‌هاي بدون سرنشين با كمترين rsc كشف و شناسايي شدند.
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان