۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۱-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۶۲۲۹
انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۱-۰۹-۱۳۸۹

وزير ارشاد: كارگران مشكلات كار را در قالب رمان منعكس كنند

حسيني افزود: بايد نويسندگان تلاش بيشتري براي ارائه اثرهاي خوب انجام دهند همچنين همكاري‌هاي متقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ساير وزارتخانه‌ها علاوه بر گسترش كتابخواني در عرصه‌هاي ديگر مثل فيلم‌سازي هم باشد.
كارگران به دليل آشنايي با ضعف‌ها و اشكالات كارشان مي‌توانند آنها را در قالب داستان و رمان منعكس كنند.

به گزارش ايسنا، سيد محمد حسيني ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ بعد از امضاي تفاهم‌نامه با وزارت كار و امور اجتماعي براي ايجاد كتابخانه در پنج هزار واحد صنعتي كشور اظهار كرد: بايد نگاه و همت جدي‌تري نسبت به مسائل فرهنگي مرتبط با كار و اشتغال داشته باشيم و اين همت بايد در همه مديران باشد كه در كنار هر كار و مسائل اقتصادي به مسائل فرهنگي به خصوص گسترش كتابخواني بپردازد.

وي با بيان اينكه اگر كتاب‌هاي پر مايه و مفيد تحرير شود، به تدريج ديگر برنامه‌ها نيز در كشور سامان مي‌يابد اظهار كرد: در سال اخير دو مناسبت عمده برگزار كرديم يكي نمايشگاه بين‌المللي كتاب حدود پنج ميليون نفر بازديدكننده داشت و ديگري هفته كتاب بود كه بسيار فراگيرتر از سال قبل بود و باهماهنگي وزارتخانه‌هاي ديگر شكل گسترده‌تري به خود گرفت.

حسيني تصريح كرد: همه اقشار جامعه نياز به مطالعه دارند مثلا يك كارگر به عنوان يك پدر و يك عضوي از جامعه هر چه آگاه‌تر باشد بهتر مي‌تواند با اقشار جامعه برخورد كند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد: امسال با سازمان زندان‌ها هماهنگ كرده‌ايم كه شرايط كتاب‌خواني براي زنداني‌ها نيز فراهم شود.

وي با تاكيد بر اينكه خود كارگران هم بايد اهل قلم باشند، گفت:‌ كارگران يك عمر كار كرده‌اند و ضعف‌ها و اشكالات كار را مي‌دانند آن‌ها بايد اين معضلات را در قالب داستان و رومان ارائه دهند.

حسيني افزود: بايد نويسندگان تلاش بيشتري براي ارائه اثرهاي خوب انجام دهند همچنين همكاري‌هاي متقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ساير وزارتخانه‌ها علاوه بر گسترش كتابخواني در عرصه‌هاي ديگر مثل فيلم‌سازي هم باشد.
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!