۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۲-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۶۲۸۰
انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۲-۰۹-۱۳۸۹

50 درصد زوج‌هاي ايراني دچار طلاق عاطفي مي‌شوند

كردي از جوانان و زوج‌هاي جوان درخواست كرد تا به ازدواج، عقلاني فكر كنند و نه عاطفي، مهربان، مهرورز و مهريار باشند و به جاي مهر و محبت كليشه‌اي به شاخص‌هاي دروني و به مهر برخاسته از معنويت فرد توجه كنند.

فارس: رئيس مركز مطالعات خانواده ايران گفت: 50 درصد زوج‌هاي ايراني دچار طلاق عاطفي مي‌شوند.

شامگاه دوشنبه‌ گراميداشت هفته فرخنده ازدواج، همايش «مهر آسماني» ويژه جوانان و زوج‌هاي جوان با موضوع مهريه و نقش خانواده‌ها در تالار آفتاب سمنان برگزار شد.

در اين مراسم‌ عبدالرضا كردي، رئيس مركز مطالعات خانواده ايران به بررسي وضعيت مهريه در جامعه ايراني پرداخت و به پرسش‌هاي حاضران پاسخ گفت.

وي با بيان اينكه مهريه زياد، بدعتي است كه در كشور ما ساخته شده از آن به عنوان آسيب در بحث ازدواج جوانان ياد كرد كه هم‌اكنون بيش از 36‌ هزار نفر از جوانان به خاطر آن در زندان به سر مي‌برند.

اين استاد دانشگاه به نقل از يكي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه الزهرا (س) گفت: طلاق عاطفي دو برابر طلاق جامعه است و 50 درصد زوج‌ها دچار طلاق عاطفي مي‌شوند و اين يعني آنكه مهريه، مهر و محبت نياورده است.

كردي از جوانان و زوج‌هاي جوان درخواست كرد تا به ازدواج، عقلاني فكر كنند و نه عاطفي، مهربان، مهرورز و مهريار باشند و به جاي مهر و محبت كليشه‌اي به شاخص‌هاي دروني و به مهر برخاسته از معنويت فرد توجه كنند.

اين مشاور خانواده در پاسخ به سؤال جواني كه پرسيد چگونه اعتماد والدين را نسبت به خود جلب كنيم، گفت: اگر مي‌خواهيد پدر و مادر به شما اعتماد داشته باشند، حرف‌هاي ناسالم نزنيد.

رئيس مركز مطالعات خانواده ايران عنوان داشت: حرف‌هاي ناسالم را گوش ندهيد، در مسئوليت ‌هاي خانه مشاركت داشته باشيد و پنهان‌كاري نكنيد.

ميثم قدس‌پور، دبير موسسه موج فرهنگ سمنان نيز ضمن تقدير از همكاري سازمان جوانان استان سمنان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان سمنان و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري سمنان در برگزاري اين همايش، از راه‌اندازي شبكه خيران فعالان فرهنگي و اجتماعي ازدواج شفا خبر داد.

وي گفت: اين شبكه با هدف شناسايي فعالان ازدواج كه به صورت مردمي و غيردولتي فعال هستند و ارتباط آنها با يكديگر از طريق شبكه سراسري كشوري، ايجاد شده است.

دبير موسسه موج فرهنگ سمنان در پايان با اشاره به اينكه موسسه موج فرهنگ عهده‌دار انجام امور اين شبكه شده است از تمام فعالان ازدواج درخواست كرد تا ارتباط بيشتري با اين شبكه مردمي داشته باشند.

ارسال به دوستان
دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری / هم نشینی مقامات حاضر و سابق (عکس) ژاپنی‌ها پنجره‌ها را به آنتن 5G تبدیل کردند! (+عکس) عفونت ادراری چه علائمی دارد؟ چرا ما انسان‌ها زانوهای بهتری تکامل نداده‌ایم؟ با پروژه جدید منصوری آشنا شوید ؛ وسپا الکتریکا موناکو ادیشن (+عکس) پدیده‌ای که زمین را برای ۹ روز متوالی لرزاند! رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک سپاه پاسداران (+عکس) مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار شد افشاگری درباره دستمزد نجومی بازیگران زن؛ چه کسی در صدر لیست است؟ آیت‌الله بهجت کلوچه‌پز می‌شد اگر این سفر را نمی‌رفت! یک شاهنامه‌پژوه: شاهنامه افسانه و اسطوره نیست؛ تاریخ کهن ایرانیان است راز صدای آدم فضایی‌ها در ته این گودال برملا شد اتوبوس و مترو رایگان برای دانشجویان و دانش‌آموزان از فردا یکشنبه ۵ اپلیکیشن برای بهبود تمرکز؛ دیگر کارهایتان را به‌تعویق نیندازید خط و نشان نیروهای مسلح ایران برای اسرائیل : ۲۱ موشک بالستیک به نمایش درآمد