۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۲-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۶۳۴۸
انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۲-۰۹-۱۳۸۹

وزير کار: حاضرم وظايفم را در خانه انجام دهم

به گفته وزير كار و امور اجتماعي الزام است كه حداقل‌هاي دولت تامين شود و در صورتي كه كاركنان فعاليت‌هايي را كه در حال حاضر در محيط كار انجام مي‌‌دهند در خانه انجام دهند موجب افزايش بهره‌وري كار و نيروي كار و اتلاف منابع مي‌شود.


وزير كار و امور اجتماعي گفت: اگر بتوان كاري را در خانه انجام داد، براي تشويق كاركنان حاضرم بخشي از وظايفم را در منزل انجام دهم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در حاشيه اولين همايش تحول اداري با محوريت دوركاري، انتقال از تهران و ضوابط تدوين تشكيلات تفصيلي دستگاه‌هاي اجرايي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث واگذاري‌ها سياست اين است حداكثر اموري كه قابل واگذاري و برون‌سپاري است انجام شود و اين موضوع به مصلحت كشور است.

وي ادامه داد: اين موضوع نياز به يك نظام نظارت مستمر بر حسن انجام امور دارد تا ضمانت كافي وجود داشته باشد.

شيخ‌الاسلامي با بيان اينكه وزارت كار هيچ حدي براي واگذاري امور تصدي‌گري به مردم ندارد، گفت: اين بحث محقق نمي‌شود مگر اينكه با قانون مغايرت داشته باشد.

وي تاكيد كرد: كاهش هزينه‌ها يكي از مهم‌ترين مباحث در دولت الكترونيك و دور كاري است و همه تلاش‌هاي خود را تا جايي كه امكان دارد از طريق فعاليت‌هاي ارتباطي نوين انجام داد.

به گفته وزير كار و امور اجتماعي الزام است كه حداقل‌هاي دولت تامين شود و در صورتي كه كاركنان فعاليت‌هايي را كه در حال حاضر در محيط كار انجام مي‌‌دهند در خانه انجام دهند موجب افزايش بهره‌وري كار و نيروي كار و اتلاف منابع مي‌شود.

وي در واكنش به اين نكته كه به نظر مي‌رسد با استقبال نه چندان در حد انتظاري كه از طرح دوركاري شده است امكان تحقق 40 درصدي دوركاري كارمندان وزارت كار وجود دارد، تصريح كرد: به هر حال تلاش خود را خواهيم كرد و البته اين طرح در اوايل كار است و براي تحقق كامل آن نياز به گذر زمان دارد تا با تبيين ابعاد آن فرهنگ‌سازي در بدنه كاركنان ايجاد و سوءظن‌ها برطرف شود.

وزير كار در پاسخ به سوال فارس مبني بر اينكه شما معتقديد حتي بعضي از امور وزيران را نيز مي‌توان در منزل انجام داد آيا حاضر هستيد خودتان به صورت داوطلبانه و براي تشويق كاركنان اين كار انجام دهيد، اظهار داشت: بله؛ اگر واقعا كاري در منزل بتوان انجام داد اين كار را مي‌كنم و البته گاهي در اوقات تعطيل در منزل امور نامه‌ها و پژوهش و مطالعات را انجام مي‌دهم.
وي ادامه داد: در روزهاي تعطيل چند بسته پر از نامه و مباحث كاري را به منزل برده و به آنها رسيدگي مي‌كنم.
ارسال به دوستان