۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۱۰-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۷۵۲۴
انتشار: ۱۷:۳۸ - ۱۰-۰۹-۱۳۸۹

سخنان يك مفتي سعودي درباره زنان

وي درباره پوشيه گفت: در اين زمينه اختلاف وجود دارد، عده‌اي از علما حكم به وجوب پوشاندن كامل بدن زن از جمله صورت كرده‌اند، برخي از علما، آشكار شدن صورت زن را جايز دانسته و حتي گروهي آشكار كردن موها توسط زنان را جايز دانسته‌اند.
يك عضو از رؤساي هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان سعودي از ممنوعيت ارتباط ميان زنان و مردان در اماكن عمومي انتقاد كرد و خواستار صدور مجوز براي رانندگي زنان شد.

به گزارش فارس، شيخ "احمد غامدي " با انتقاد از ايجاد محدوديت براي زنان در عربستان سعودي، خواستار صدور مجوز براي رانندگي زنان در اين كشور شد.

سخنان رئيس هيئت امر به معروف و نهي از منكر شهر مكه مكرمه با تشويق‌هاي مستمر و طولاني شركت‌كنندگان در همايش بررسي پيشرفت زنان كه ديروز سه‌شنبه در شهر جده در غرب عربستان برگزار شد، مواجه گرديد.

شيخ احمد غامدي افزود: با وجود اينكه مقامات دولتي عربستان از رانندگي زنان جلوگيري مي‌كنند اما دراسلام هيچ حكمي مبني بر ممنوعيت در اين زمينه وجود ندارد.

وي درباره پوشيه گفت: در اين زمينه اختلاف وجود دارد، عده‌اي از علما حكم به وجوب پوشاندن كامل بدن زن از جمله صورت كرده‌اند، برخي از علما، آشكار شدن صورت زن را جايز دانسته و حتي گروهي آشكار كردن موها توسط زنان را جايز دانسته‌اند.

رئيس هيئت امر به معروف و نهي از منكر شهر مكه مكرمه در باره ممنوعيت اختلاط زنان و مردان در عربستان تصريح كرد: اين موضوع مربوط به اماكن عمومي نيست اما اقدامات سختگيرانه پليس ديني عربستان تنها موجب مي‌شود تا روابط غيرمحارم به اماكن مخفي كشيده شود.

غامدي افزود: هدف اسلام از تعيين حجاب براي زنان و پوشاندن بدنشان، كمك به آنان جهت مشاركت در زندگي اجتماعي است نه جلوگيري از آن.

سخنان غامدي با تشويق‌هاي ممتد و مكرر زنان محجبه‌اي روبه‌رو شد كه بنا به عادت همه زنان عربستاني لباس هاي سياه بر تن داشتند.
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است