۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۹-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۸۷۲۱
انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۹-۰۹-۱۳۸۹

نماینده مجلس: زندانيان فتنه 88 مجرم سياسي نیستند؛ مفسد فی الارضند

افرادي كه اين اقدامات را ايجاد و دشمنان با حمايت مالي آنها را سازماندهي مي‌كردند، مجازات قانوني اين‌ها روشن بوده و جزو جرائم سياسي به شمار نمي‌روند.

فارس: عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با تأكيد بر اينكه زندانيان فتنه 88، از جرم سياسي عبور و مفسد في‌الارض هستند، گفت: اقدامات زندانيان فتنه 88 اصلاً ربطي به جرم سياسي ندارد.

موسي غضنفرآبادي، نماينده مردم بم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه 16 تن از زندانيان فتنه 88 به هاشمي‌رفسنجاني در تعريف جرم سياسي، اظهارداشت: حتي اگر جرم سياسي هم تعريف شود اين افراد نمي‌توانند تحت پوشش جرم سياسي از ارتكا به جناياتي كه انجام داده‌اند، خارج و تبرئه شوند.

وي با تأكيد بر اينكه اقدامات زندانيان فتنه 88 اصلاً ربطي به جرم سياسي ندارد، تصريح‌كرد: افرادي كه اموال عمومي را آتش زده، ايجاد رعب و وحشت در بين مردم كرده‌ و با شادكردن دشمنان، دوستان نظام و انقلاب را غصه‌دار و موجب قتل تعدادي از هموطنانمان شدند در واقع از جرم سياسي عبور كرده و از نظام، انقلاب و قانون اساسي عدول كرده‌ و مفسد في‌الارض هستند.

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با تأكيد بر اينكه اقدامات فتنه‌گران سال گذشته در قالب يك بحران خود را بروز و نشان داد، يادآورشد: افرادي كه اين اقدامات را ايجاد و دشمنان با حمايت مالي آنها را سازماندهي مي‌كردند، مجازات قانوني اين‌ها روشن بوده و جزو جرائم سياسي به شمار نمي‌روند.

وي با بيان اينكه اقدامات محاربانه فتنه‌گران بسيار صريح، شفاف و روشن است، خاطر‌نشان‌كرد: اين افراد طبق قانون مجازات اسلامي و موازين شرعي مجرم هستند و بايد به مجازات قانوني خود برسند و آنهايي هم كه مجازات شده‌اند، براي ديگران عبرت باشند.
ارسال به دوستان