۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۲-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۹۱۱۷
انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۲-۰۹-۱۳۸۹

تمايل تركيب خون با مونوكسيدكربن 300 برابر اكسيژن است

نخستين عارضه مسموميت با گاز مونوكسيدكربن از كار افتادگي سلسله اعصاب، سردرد، تهوع با كف صورتي و نهايتاً مرگ فرد است

فارس: مربي داوطلب جمعيت هلال‌احمر گفت: هواي آلوده به گاز مونوكسيد كربن در صورت تنفس به خون منتقل مي‌شود زيرا تمايل تركيبي خون با مونو كسيد كربن 300 برابر نسبت به اكسيژن بيشتر است.

كبري كوهستاني اظهار داشت: طبق مبحث 19 مقررات ملي ساختمان، انتقال مشتقات حرارتي به خصوص گاز مونوكسيد كربن به فضاي آزاد خارج از ساختمان الزامي است.

وي افزود: هواي آلوده به گاز مونوكسيدكربن در صورت تنفس به خون منتقل مي‌شود زيرا تمايل تركيبي خون با مونوكسيد كربن 300 برابر نسبت به اكسيژن بيشتر است لذا يك واحد اكسيژن و 300 واحد مونوكسيد كربن در سيكل تنفس جذب خون شده و بدين ترتيب خون مسموم مي‌شود.

كوهستاني با اشاره به اينكه نخستين عارضه مسموميت با گاز مونوكسيدكربن از كار افتادگي سلسله اعصاب، سردرد، تهوع با كف صورتي و نهايتاً مرگ فرد است، تصريح كرد: با توجه به از كار افتادن سلسله اعصاب و بي رنگ و بي بو بودن گاز مونوكسيد كربن انتشار گاز مذكور در داخل ساختمان بسيار خطرناك است.

اين مربي داوطلب جمعيت هلال‌احمر اظهار داشت: بخاري‌هاي بدون دودكش مجهز به ترموكوپل OS در صورت رسيدن 21 درصد اكسيژن در هوا به 18درصد مدار را به طور اتوماتيك قطع مي‌كند.

كوهستاني خاطرنشان كرد: استفاده از بخاري‌هاي بدون دودكش مجهز به ترموكوپل OS صرفاً در اماكني كه فضاي باز وسيعي دارد و درها نيز دائماً باز و بسته شود و امكان نصب دودكش وجود نداشته باشد ميسر است و در ساختمان مسكوني و اقامتي به طور كل ممنوع است.
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است