۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
کد خبر ۱۴۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۳-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۹۲۵۵
انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۳-۰۹-۱۳۸۹

اولین حضور اردوغان در عزاداری عاشورا

اردوغان در عاشوري امسال با حضور در زينبيه استانبول در عزاداري شيعيان تركيه شركت مي‌كند.
نخست‌وزير تركيه امسال براي نخستين‌بار در مراسم عاشوراي حسيني شركت مي‌كند.

به گزارش فارس، «رجب طيب اردوغان» نخست‌وزير تركيه امسال براي نخستين بار در مراسم عاشوراي حسيني شركت مي‌كند.

اردوغان در عاشوري امسال با حضور در زينبيه استانبول در عزاداري شيعيان تركيه شركت مي‌كند.
دو مركز شيعي در استانبول به نام‌هاي «كوثر» و «زينبيه» فعال است و هر سال شيعيان تركيه با حضور در اين دو مركز، ياد و خاطره سيد و سالار شهيدان را زنده نگه داشته و با شكوه خاصي‌ عزاداري مي‌كنند.

«شيخ صلاح‌الدين اوزگوندوز» رئيس زينبيه است. اين گروه در سال‌هاي اخير به موفقيت‌هاي زيادي دست يافته است كه از جمله علل آن، مي‌توان به توان اقتصادي و برخورداري از حمايت سياسي برخي نمايندگان مجلس اشاره كرد.

گروه ديگر شيعي كه در استانبول به فعاليت مي‌پردازد، «كوثر» نام دارد كه به شكل شواريي اداره مي‌شود. گروه كوثر بيش از 14 سال قبل، توسط تعدادي از علماي تحصيل كرده در قم بنيان گذاشته شد.

در تركيه علاوه بر شيعيان، اهل تسنن نيز در مراسم عاشورا شركت كرده و به اقامه عزا مي‌پردازند.
ارسال به دوستان
ویتامین B5؛ خواص، منابع، مقدار مصرف و علائم کمبود آن کشورهای مختلف چگونه زباله‌های خانگی خود را مدیریت می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی) ریزپلاستیک‌ها از راه تنفس می‌توانند وارد مغز شوند 19 خاصیت شگفت‌انگیز کرفس که شما را حیرت‌زده خواهد کرد! در نقد آرای استیون پینکر؛ آیا جهان رو به بهتر شدن پیش می‌رود؟ سبزی‌هایی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کنند زندگی فراتر از مرگ: چگونه ارگانیسم‌های جدید از سلول‌های موجود مرده پدیدار می‌شوند؟ چگونه در نبرد با کودکان بر سر استفاده از تلفن همراه قبل از خوابیدن پیروز شویم؟ چگونه کبد خود را سالم نگه داریم؟ کشف شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم فرعون مصر باستان در ۳۳۰۰ سال پیش سازمان حج و زیارت: اعزام زائران ایرانی به سوریه به دلیل مسائل امنیتی متوقف شد نروژ / فرود اضطراری یک هواپیما بخاطر پیدا شدن موش زنده در غذای مسافر ترامپ: برای مناظره دوم با هریس خیلی دیر شده؛ وقت نداریم آموزش و پرورش: هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌ آموز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند هریس دعوت سی‌ان‌ان برای مناظره دیگری با ترامپ را پذیرفت