۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۰۲۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۲-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۰۲۹۱
انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۲-۱۰-۱۳۸۹

ايران جزو 5 كشور حادثه‌خيز دنيا

حوادث جاده‌اي خسارت‌هاي زيادي را به كشور مي‌زند و خسارت حوادث جاده‌اي در كشور ايران همانند خسارت جنگ جهاني است كه‌ مردم بايد به اين نكته بيشتر توجه كنند.

فارس: مدير‌عامل جمعيت هلال‌احمر خراسان جنوبي گفت: ايران جزو پنج كشور حادثه‌خيز دنيا است.

محمد‌رحيم شهرياري ظهر امروز در نشست مطبوعاتي با بيان اينكه بحث زلزله بسيار مهم است، اظهار داشت: بايد براي پيشگيري از سوانحي مانند زلزله و حوادث ديگر آموزش‌هاي لازم به مردم داده شود.

وي ادامه داد: از 42 حادثه‌اي كه در دنيا ارزيابي شده است نزديك به 31 حادثه در كشور ايران اتفاق مي‌افتد كه 80 درصد از اين حوادث را زلزله تشكيل مي‌دهد.

مدير‌عامل جمعيت هلال‌احمر خراسان جنوبي با بيان اينكه بايد بحث زلزله را بسيار جدي گرفت، افزود: طي 100 سال گذشته هر هفت سال يك زلزله بالاي شش ريشتر داشته‌ايم كه بزرگ‌ترين آن 7.6 ريشتر در رودبار و بعد از آن بم با 6.7 ريشتر بوده است.

شهرياري با اشاره به اينكه يكي ديگر از حوادثي كه كشور ايران با آن درگير بوده حوادث جاده‌اي است، گفت: سالانه 23‌هزار نفر در جاده‌هاي كشور ايران كشته مي‌شوند و حدود 350 هزار نفر در جاده‌ها زخمي و مصدوم داريم.

وي تصريح كرد: حوادث جاده‌اي خسارت‌هاي زيادي را به كشور مي‌زند و خسارت حوادث جاده‌اي در كشور ايران همانند خسارت جنگ جهاني است كه‌ مردم بايد به اين نكته بيشتر توجه كنند.

مدير‌عامل جمعيت هلال‌احمر خراسان جنوبي با اشاره به اينكه جمعيت هلال‌احمر يك نهاد عمومي و غيردولتي است، گفت: اين نهاد عمومي بوده كه كار خدمت‌رساني به آسيب‌ديدگان را انجام مي‌دهد و هيچ درآمدي ندارد.

شهرياري ادامه داد: همكاري با هلال‌احمر ضروري بوده و هلال‌احمر حلقه اتصال مردم با افراد آسيب ديده و معين دولت است.

وي ظرفيت‌هاي هلال‌احمر را متعدد دانست و افزود: بايد از ظرفيت‌هاي هلال‌احمر استفاده كرد؛ در اين شرايط بايد مباحث پيشگيري جايگاه خود را در بين مردم پيدا كند و بعد از آن ضريب ايمني را بالا برد.

مدير‌عامل جمعيت هلال‌احمر خراسان جنوبي با اشاره به اينكه هلال‌احمر خراسان جنوبي فعال‌ترين جمعيت در كشور است، گفت: برگزاري نخستين همايش مصيبت ديروز، اراده امروز و تدبير فردا در كشور از توانمندي‌هاي جمعيت هلال‌احمر خراسان جنوبي است.

شهرياري افتتاح سامانه 147‌ براي نخستين بار در كشور، پايگاه جاده‌اي سه راهي روم، مراسم تحليف امدادگران هلال‌احمر و برگزاري نمايشگاه توانمندي امدادگران را از برنامه‌هاي مهم روز ايمني زلزله عنوان كرد.

وي در پايان از حضور رئيس امداد و نجات كشور، فرمانده امداد و نجات زلزله بم و اساتيد مجرب زلزله در همايش روز دوشنبه هفته آينده خراسان جنوبي خبر داد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
1
8
باز يه زلزله اومد يادمون افتاد جز حادثه خيز ترين كشورهاييم
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم