۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۱۱-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۱۳۸۴
انتشار: ۱۹:۳۴ - ۱۱-۱۰-۱۳۸۹

تصاویر: رم باستان دوستدار محیط ‌زیست

شهر باستانی رم از شب 30 دسامبر مجهز به چراغهای روشنایی جدیدی شده است که دوستدار محیط زیست هستند و یک نور سفید طبیعی را با مصرف بسیار کم انرژی تولید می کنند.
مهر-  منطقه تاریخی رم باستان که با عنوان "فوروم رم" نیز شناخته می شود از 30 دسامبر 2010 مجهز به پروژکتورها و چراغهای روشنایی جدیدی شد که از ساعت 2 تا 5 بامداد بناهای تاریخی بخش باستانی شهر رم را نورپردازی می کنند.

این پروژکتورها که دوستدار محیط زیست هستند یک نور سفید طبیعی را که به آهستگی بالا می رود و تا حدود 700 متر را پوشش می دهد ارائه می کنند.

این نور، مهندسی شده و هوشمند است و می تواند سنگها و ساختارهای دیواری را حتی در طول شب به زیباترین روش برای تماشاچیان قابل دیدن کنند.

برای ایجاد این روشناییها از یک نیروگاه ارزان با هزینه 100 هزار یورو استفاده شده است. توان مصرفی این نیروگاه بسیار پایین و تنها کمی بیش از 5 کیووات است (این توان برای تامین روشنایی یک خانه در ابعاد متوسط نیاز است).

براساس گزارش کورییره دلا سرا، این نیروگاه از حدود 40 پروژکتور تشکیل و تنها در مدت دو ماه ساخته شده است. لامپهای پروژکتورها بازده بسیار بالایی دارند و بنابراین مصرف انرژی در آنها بسیار پایین است.

این 40 پروژکتور بر روی 9 پایه در قسمتهای مختلف منطقه باستانی رم قرار گرفته اند. این پایه ها در خارج از مسیرهای بازدید و در فضاهای سبز نصب شده اند و بنابراین در طول روز آلودگی زیبایی شناسی ایجاد نمی کنند.

ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته