۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
فیلم بیشتر »»
کد ۱۵۱۶۶۴

پاسخ معاون حقوقي اتحاديه فوتبال ایران به مجتبي شريفي

در شان فوتبال ماست که رئيس کميته انضباطي از آيين نامه انضباطي فيفا بي خبر باشد؟
احمد رضا براتي، معاون حقوقي اتحادیه باشگاههای فوتبال ایران، در نامه اي سرگشاده خطاب به مجتبي شريفي، رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال، به برخي مواضع و شيوه تصميم گيري در اين کميته ايراد گرفت.

ايلنا: اين نامه پس از آن منتشر مي شود که شريفي گفت در شان فوتبال ايران نيست که پاسخ کساني چون براتي را بگيرد. براتي به راي تکرار بازي ذوب آهن – مس ايراد گرفته بود.

متن نامه معاون حقوقي اتحاديه باشگاههاي فوتبال ايران به اين شرح است.( اين نامه تنها بازتاب دهنده مواضع نويسنده بوده، و الزاما موضع خبرگزاري ايلنا نيست):

بنده واقعاً متاسف و متاثرم از اینکه مشاهده می کنم افرادی که در رسانه ها و جراید تقلای درس اخلاق می کنند، در پاسخ به انتقاداتی که مطرح می شود اینگونه و با عصبانیت ناشی از خطای آشکار خودشان بر دیگران می تازند .

1. بنده در خصوص محتوی رای صادره پیرامون تکرار مسابقه ذوب آهن و مس ، با در نظر گرفتن ترکیب خبره و کارآزموده گروه کارشناسان ( آقایان محمدی ، تاج ، نبی و بهروان ) ، تایید کردم که رای صادره خلاف قانون نمی باشد و صرفاً مراتب نگرانی خویش را از اینکه کمیته انضباطی ، با وجود گذشت بیش از دو سال از اصلاح آیین نامه انضباطی فیفا هنوز از اصلاحات آن بی خبر است اعلام کردم .

2. باز هم می گویم که جای تاسف است که کسی که داعیه ریاست رکن قضایی فوتبال را دارد با وجود گذشت دو سال از تغییر آیین نامه فیفا هنوز از آن بی خبر است و در آیین نامه 146 ماده ای به ماده 151 استناد می کند !

3. به کسی که گفته در شان فوتبال ما نیست که جواب امثال براتی را بدهیم می گویم که بنده از ایشان سوالی نداشتم و قطعاً اگر سوالی داشته باشم از شخصی می پرسم که مطمئن باشم قادر است پاسخ صحیح را به سوال مطروحه ارایه نماید .

4. از کسی که می گوید شان فوتبال ما نیست که جواب امثال براتی را بدهیم ، می پرسم آیا شان فوتبال ما است که مسوول کمیته انضباطی اش حتی نداند آیین نامه انضباطی فیفا چند ماده دارد ؟

5. آیا شان فوتبال ما این است که رییس کمیته انضباطی اش حتی از اینکه باز یکنان ملی دستمزد نمی گیرند و بصورت رایگان و افتخاری در خدمت تیم ملی هستند بی خبر باشد ؟

6. آیا شان فوتبال ما این است که به آقای گل جهان بگوییم در خصوص فوتبال حرف نزن و مربی باسابقه و ارزشی همچون محمد مایلی کهن را ممنوع المصاحبه کنیم و به معاون حقوقی اتحادیه فوتبال که باید مدافع حقوق باشگاهها باشد و اتفاقاٌ به حکایت سوابق دانشگاهی اش ، متخصص در حقوق فوتبال است نیز اینگونه بتازیم و اظهارات وی یا پاسخگویی به وی را کسر شان فوتبال بدانیم ؟

7. آیا شان فوتبال ما این است که کمیته انضباطی اش آیین نامه انضباطی تدوین کند که تعداد ایراداتش افزون بر تعداد مواد آن باشد ؟

8. آیا شان فوتبال ما این است که مدیران با کفایتی همچون جناب آقایان ساکت ، دهکردی ، دلیلی را که از مفاخر ورزش مملکت هستند، صرفاً به بهانه نشر اطلاعیه در سایت باشگاه که قاعدتاً محل اطلاع رسانی است ، همچون متهمان با استعمال لفظ (( احضار )) به کمیته انضباطی فدراسیون فرابخوانید و برعکس در برابر اقدامات اخلاقی و ارزشی متولیان منشور اخلاقی ، مقاومت کنید ؟

9. تاسف برانگیزتر آنکه در توجيه اشتباه آشکار خود ، در عوض پذيرش اشتباه ، سعي در توجيه و تخطئه منتقدين دارند و باز هم مرتکب اشتباه بزرگتري شده اند و در مصاحبه 11/10/89 خود با خبرگزاری فارس مدعي هستند که در آيين نامه جديد ، ماده 146 جايگزين ماده 151 شده است و اين نشانگر آن است که هنوز هم از مفاد آیین نامه مطلع نشده اند ، چرا که اگر مطالعه می کردند متوجه مي شوند که آنچه جايگزين ماده 151 شده است بند 2 ماده 144 است نه ماده 146 ! در واقع اگر در برابر انتقاد مطروحه سکوت مي کردند آبرومندانه تر بود .

10. تصور می کنم که حضور مستمر در شش شبکه تلویزیونی و سفر های برون مرزی همراه کاروانهای ورزشی البته به هزینه بیت المال ( که فلسفه آن هنوز نامعلوم است ) ، فرصت مطالعه و روزآمدی را از برخی سلب کرده است .

• برای آنکه به ورزش دوستان و مدیران اثبات شود که چه افرادی شان این فوتبال را در حوزه مسائل حقوقی ، مخدوش کرده اند به زودی مطالب مفصلی را در اختیار رسانه ها خواهم گذاشت تا افکار عمومی بیشتر با میزان تخصص و توانمندی ایشان آشنا شوند . بنده از مسوولین محترم فدراسیون فوتبال و هیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال می خواهم که برای اثبات بی طرفی خودشان هم که شده با این موارد برخورد کنند و به برخی یاد آوری کنند که در پاسخ دادن به منتقدین رعایت اخلاق را نموده و به همان زیبایی که درس اخلاق می دهند تکلم کنند تا شان ورزش و فوتبال محفوظ بماند .
ارسال به دوستان