۰۸ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۴-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۱۷۳۲
انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۴-۱۰-۱۳۸۹

تقویت ذهن كودكان با كمترین هزینه

خیلی‌ها فكر می‌كنند كسانی كه تحصیلات عالی دارند یا به علم روان‌شناسی تسلط كافی دارند، می‌توانند در تربیت فرزندانی خلاق و باهوش موفق باشند. بعضی‌ها هم تصور می‌كنند كه پرورش هوش و خلاقیت كودك نیازمند صرف هزینه‌های زیاد برای آموزش كودك است كه از عهده هر كسی برنمی‌آید، اما واقعیت چیز دیگری است.

سخت و پیچیده بودن وظایف والدین برای تامین هزینه‌های زندگی از یك سو و از سوی دیگر تغذیه مناسب و برقراری روابط عاطفی با فرزند آنقدر سنگین است كه جایی را برای گذاشتن بار اضافی بر دوش والدین باقی نگذارد، اما تقویت رشد ذهنی و هوشی فرزند آنقدر ساده است كه هر پدر و مادری از عهده آن برآید و تنها نیاز به آگاهی كافی و صرف اندكی وقت برای كودك دارد.

در واقع اولین و مهم‌ترین عامل برای تقویت هوش كودك، تغذیه مناسب است كه از همان روزهای نخست بارداری شروع می‌شود.خوردن مواد غذایی مثل عدس,کندر و ماهی و میگو در این روزها خیلی موثر است.
ارسال به دوستان
چگونه و چه زمانی گلدان گیاهان را عوض کنیم ؟ فرمول خوشبختی؛ روش جدید یک پزشک برای یافتن میزان رضایت از زندگی ۸ مسیر تجاری که تاریخ جهان را تغییر دادند(+عکس) «بطری جادوگر» چیست و چرا آن را دفن می‌کردند؟(+عکس) این دیسک سفالی یکی از بزرگترین معماهای باستان‌شناسی است (+عکس) خزندۀ مشهوری که زمان ناصرالدین‌شاه به دنیا آمده و به تازگی پدر شده است! (+عکس) القاب بامزه و جالب ۱۰ هواپیمای ارتش ایالات متحده؛ از «حشره بدبو» تا «بانوی اژدها» (+عکس) ۹ موقعیت حساس در زندگی که هرگز نباید جواب «نه» را قبول کنید عصب‌شناسی قانون ۱۰ دقیقه‌ای استیو جابز را تایید کرد قدیمی‌ترین «پنیر» جهان بر روی اجساد «مومیایی» کشف شد(+عکس) متفاوت‌ترین ساختمان‌هایی که به سبک «معماری آمریکایی» ساخته شده‌اند(+عکس) منشأ و معنای برخی از مشهورترین نمادهای جهان؛ از عقاب دو سر تا چشم جهان‌بین (+عکس) ۶ ادویه کهن که تاریخ جهان را شکل دادند(+عکس) ژاپنی‌ترین لپ‌تاپ دنیا سرانجام از انحصار بازار ژاپن خارج شد (+عکس) ۵ پشیمانی رایجی که زمان مرگ به سراغمان می‌آید