۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۲۲۷۶
انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹-۱۰-۱۳۸۹

اردن: ایران در مرز ما موشک مستقر می کند!

عبدالله دوم در تماس تلفني با نتانياهو به وي اطلاع داده است كه ايران به كمك ميليشياي وابسته به خود در عراق در صدد استقرار موشك هايي در مرز اردن و عراق براي تهديد اسراييل است.
يك وب سايت نزديك به نهادهاي نظامي و اطلاعاتي اسراييل مدعي شد كه عبدالله دوم پادشاه اردن و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل درباره نگراني مشترك خود از تحركات ايران در مرز عراق و اردن گفتگوي تلفني داشته اند.

به گزارش عصر ايران وب سايت " دبكا " به نقل از برخي منابع اسراييلي مدعي شد كه  عبدالله دوم در تماس تلفني با نتانياهو به وي اطلاع داده است كه ايران به كمك ميليشياي وابسته به خود در عراق در صدد استقرار موشك هايي در مرز اردن و عراق براي تهديد اسراييل است.

به ادعاي اين منابع ، عبدالله دوم با ابراز نگراني از اين مساله ، نسبت به سياست سكوت دولت باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا در قبال افزايش تحركات و نفوذ ايران در عراق ابراز نگراني كرده است.

بنا بر اين گزارش نتانياهو در اين گفتگو به عبدالله دوم اطمينان خاطر داده كه اسراييل نسبت به امنيت اردن متعهد است. نتانياهو در اين گفتگو گفته است كه منافع راهبردي اسراييل ، اردن ، عربستان سعودي و آمريكا با افزايش دخالت ها و گسترش نفوذ نظامي ايران در عراق به طور همزمان تهديد مي شود.

بنا بر اين گزارش منابع اسراييلي همچنين نسبت به سفر اخير علي اكبر صالحي سرپرست وزارت امور خارجه ايران به عراق و همچنين بازگشت مقتدا صدر روحاني شيعه نزديك به ايران از ايران به عراق ابراز نگراني كرده اند.

بر اساس اين گزارش مقامات اسراييلي نسبت به تحركات "جيش المهدي" گروه نظامي وابسته به مقتدا صدر و نيز گسترش ارتباطات اين روحاني شيعه عراقي با سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان ابراز نگراني كرده اند.

اسراييل و برخي كشورهاي عربي منطقه مدعي هستند كه جيش المهدي به عنوان يك بازوي نظامي ، از سوي سپاه قدس ايران آموزش داده شده و تجهيز مي شود.



ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد