۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۲۷۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۲-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۲۷۷۵
انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۲-۱۰-۱۳۸۹

سقوط دولت لبنان همزمان با دیدار سعد حریری و اوباما

سعدالحریری نخست وزیر لبنان در اولین واکنش به استعفای دسته جمعی وزیران وابسته به جریان هشت مارس(حزب الله و متحدان)، واشنگتن را به مقصد بیروت ترک کرد.
خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد : یازدهمین وزیر این کشور از مقام خود استعفا کرد و به این ترتیب کابینه فرو پاشید.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، با استعفای عدنان السید حسین یک سوم وزرای کابینه استعفا کردند و بر اساس قانون اساسی لبنان دولت این کشور مستعفی محسوب می شود.

یازده عضو کابینه حریری زمان به طور رسمی استعفای خود را اعلام کردند که سعد حریری نخست وزیر لبنان سرگرم دیدار و گفتگو با رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن بود.

وزیران مستعفی، امریکا را مسئول بحران سیاسی در لبنان می دانند .

پیش از این وزیران مستعفی پیش از این به رئیس جمهور لبنان کمتر از یک روز فرصت داده بودند تا جلسه کابینه را تشکیل داده و راه حلی برخاسته از خود لبنان برای مسئله دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان پیدا کند. یعنی اینکه قضات دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به پرونده رفیق حریری را خارج و کمکهای مالی خود را به این دادگاه قطع کند .
رئیس  جمهور لبنان این خواسته وزیران را نپذیرفته بود.

نخست وزیر لبنان که در حال مذاکره با رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید از استعفای دسته جمعی وزیران 8 مارس مطلع شد، سفر خود را نیمه تمام گذاشت و به سمت بیروت پرواز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های الجزیره و العربیه و خبرگزاری رویترز، سعدالحریری نخست وزیر لبنان در اولین واکنش به استعفای دسته جمعی وزیران وابسته به جریان هشت مارس(حزب الله و متحدان)، واشنگتن را به مقصد بیروت ترک کرد.

بر اساس این گزارش، سعدالحریری که با سقوط کابینه خود روبرو شده، صبح فردا پنجشنبه وارد بیروت می شود و بلافاصله به دیدار میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان خواهد رفت.

حریری از مقامات فرانسه و قطر و برخی کشورها به صراحت خواسته است در امور داخلی لبنان دخالت کنند.

وزیران مخالف تاکید کردند : حریری و دیگر گروههای 14 مارس در برابر فشارهای آمریکا سر تسلیم فرود آورده اند.
 
کناره گیری وزیران شمخالف از کابینه لبنان و سقوط آن در حالی صورت گرفت که سعد الحریری در حال گفتگو با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید بود.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
67
44
خاک بر سرت حریری ! با اینهمه حمایت بی حساب و کتاب ایران باز دست به سمت آمریکا دراز کردی
فرهاد
Netherlands
۱۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
12
91
اي بابا بيان ايران تا كمكشون كنيم . بي چاره نانسي :(