۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۵-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۲۹۸۵
انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۵-۱۰-۱۳۸۹

روزانه 369 بیمار قلبی در کشور فوت می کنند

وی درباره اهمیت موضوع وضرورت بررسی بیماریهای قلبی گفت: توجه مسئولان در برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی بسیار مهم وضروری است.

رئیس سابق اداره قلب و عروق وزارت بهداشت از مرگ روزانه 369 نفر در کشور بر اثر ابتلا به بیماریهای قلبی خبر داد.

به گزارش مهر، طاهره سماوات افزود: امروزه بیماریهای قلبی از جمله شایعترین بیماریهایی است که به گفته بسیاری از کارشناسان شیوه نادرست زندگی افراد نقش موثری در ایجاد این بیماری دارد.

وی درباره اهمیت موضوع وضرورت بررسی بیماریهای قلبی گفت: توجه مسئولان در برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی بسیار مهم وضروری است.

سماوات با توجه به همه گیر بودن بیماریهای عروقی کرونر و سکته های قلبی ومغزی اعلام کرد: باید راههای مقابله وپیشگیری از بیماریهای قلبی بررسی و مورد مطالعه قرار گیرد تا از این طریق از قربانی شدن روز افزون مردان وزنان جلوگیری کنیم.

رئیس سابق اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، علت شیوع بیماریهای قلبی وعروقی در ایران را وجود رفتارهای نامناسبی همچون تغذیه نامطلوب، زندگی در فضای آلوده شهری وعدم تمایل ایرانیان به فعالیت بدنی و مصرف دخانیات اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه 369 نفر از مردم کشور بر اثر ابتلا به بیماریهای قلبی جان خود را از دست می دهند، گفت: برنامه های وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری مربوط به پیشگیری ودرمان است به طوریکه پیشگیری اولیه مربوط به مسائلی همچون تغذیه، فعالیت بدنی  وتحرک وترک دخانیات است.
 
سماوات افزود: در بخش درمان نیز جراحی قلب باز و استفاده از بالون در ایران پیشرفتهای چشمگیری داشته است.
برچسب ها: بیماریهای قلبی
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!